سالی یک میلیون نفر به جویندگان کار افزوده می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به افرادی که جویای کار هستند افزوده می شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست شورای اداری شهرستان زاوه با گرامیداشت ۲۵۶ شهید این شهرستان گفت: اکنون در شرایطی به سر می بریم که تنها ۱۰ سال فرصت داریم نقش بیشتری در دنیا پیدا کنیم و سهم بیشتری از اقتصاد جهان کسب کرده و بر مشکلات داخلی فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شرایط سختی را گذراندیم و فرصت های زیادی را از دست داده ایم، گفت: در گذشته تحریم ها موجب شد سهم کمتری در مقایسه با دیگر کشورها از بازار جهانی نصیبمان شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به میزان جمعیت و وسعتی که داریم نتوانسته ایم از بازارهای جهانی سهمی به دست آوریم، بیان کرد: برای عبور از این دوران گذار باید سخت تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه بسیاری از کشورها که به دنبال منزلت بودند هم سخت کار کردند و هم برنامه داشتند، افزود: امروز در دوره ای قرار گرفته ایم که جوانان دهه شصت نتوانستند در دهه هشتاد مشغول به کار شوند.

ربیعی با اشاره به اینکه در زمانی که دولت تدبیر و امید بر سرکار آمد دو نسل ۶۰ و ۷۰ باید وارد عرصه اجتماعی می شدند، بیان کرد: به خاطر مشکلات گذشته وضعیت اقتصادی کنونی نسبت به گذشته چندان مطلوب نیست و اقتصاد کشور توان زایش درونی خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه با این وجود دولت یازدهم با اجرای سیاستهای منطقی و به روز موفق شد مردم را نسبت به آینده نویدبخش امیدوار سازد، گفت: این برنامه ریزی های دقیق موجب شد تا مردم مجدد به آقای روحانی رأی دهند.

قیمت تمام شده شغل بسیار بالاست به گونه ای که در حوزه انرژی ۱۰ میلیارد تومان، پتروشیمی سه میلیارد تومان و برخی صنایع با حدود یک میلیارد تومان یک شغل ایجاد می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه مردم در انتخابات به یک برنامه و مسیر حرکت رای دادند، اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند برنامه ای که آینده را تضمین کند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حل مشکلات نیازمند عقلانیت و برنامه هستیم، افزود: افزایش سرمایه اجتماعی در دستور کار دولت قرار گرفته که جز با سختکوشی محقق نخواهد شد.

ربیعی با تاکید براینکه اکنون به مدارا و اجماع بزرگ حول مسائل اصلی کشور نیاز داریم و دولت تدبیر و امید با این رویکرد مسیر توسعه را در پیش گرفته است، عنوان کرد: امروز دیگر با رضایتهای کوتاه مدت نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت از انجام کارهایی که رضایت‌های کوتاه مدت در پی داشته اما مردم همچنان از آینده خود نگران باشند خودداری می کند، بیان کرد: برخی دولت ها با نگاه صیفی کاری و برخی گردوکار هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حرام است اگر بخواهیم کارهای کوتاه مدت انجام داد و رضایت های کوتاه مدت ایجاد کرد، گفت: متاسفانه در گذشته با ایجاد رضایت های کوتاه مدت آینده را ندیدیم.

وی با اعلام اینکه هرچند امروزه با همه مشکلات در زمینه اشتغال حرکت هایی را داشتیم اما در زندگی مردم تاثیر آن زیاد دیده نشد، افزود: به رغم اینکه طی چهار سال پیاپی در حال رشد هستیم اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

ربیعی با بیان اینکه امروز با ‘بیکاری تجمعی’ فراوانی مواجهیم و این بدان معناست که در گذشته فرصتهای شغلی زیادی از دست رفته و آمار بیکاران از حد معمول بیشتر شده است، بیان کرد: اگر در سال ۶۰۰ هزار شغل هم ایجاد کنیم، در مقابل این حجم بیکاری به چشم نمی آید.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم با یک برنامه ریزی منسجم به شکلی کار کنیم که دیگر زندگی مردم در دام نیافتد و شرایط بگونه ای نباشد که با وقوع یک مریضی، دهک خانواده ای جا به جا شود، گفت: بر این اساس بیمه برابر و جامع برای همه افراد جامعه راه اندازی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از دستور کار قرار گرفتن مسکن اجتماعی که البته باید بیشتر برای آن تلاش کرد خبر داد و افزود: شاید در دولت صدای بلند نداشتیم اما تلاش بسیاری برای تامین زیرساخت ها کردیم.

با برنامه ای که وزارت کار ارائه داده ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال شهرها و پنج هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستاها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای کاهش درد و رنج مردم است، بیان کرد: بر این اساس ‘کاهش فقر مطلق و ایجاد اشتغال’ دو برنامه اصلی دولت است.

ربیعی گفت: در سال جاری با برنامه ای که وزارت کار ارائه داده ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال شهرها و پنج هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستاها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه همچنین به حمایت از کشت و تولید گیاهان دارویی و صنایع فراوری زعفران در زاوه اشاره کرد و گفت: در بخش های مختلف شهرستان زاوه پتانسیل های فراوانی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به تعداد افراد جویای کار اضافه می شود، قیمت تمام شده شغل را بسیار بالا دانست و افزود: در حوزه انرژی ۱۰ میلیارد تومان، پتروشیمی سه میلیارد تومان و برخی صنایع با حدود یک میلیارد تومان یک شغل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه زعفران استوار است، بر ارتقاء صنایع جانبی شهرسستان تاکید کرد و گفت: اکنون زعفران به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

ربیعی با اشاره به اینکه اگر بخش خصوصی ورود خوبی در این زمینه داشته باشد از نظر تسهیلات کمک خواهیم کرد، ساخت بیمارستان را که از درخواست های مسئولان شهرستان زاوه است را نیازمند برآورد بودجه دانست.

وی همچنین برای حل مشکل آموزش از راه اندازی آموزش سیار در منطقه خبر داد و افزود:  بدون شک در حد توان برای رفع کمبودهای دیگر پیگیر خواهیم بود.

مطلب قبلی“حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بازار پوشاک به تولید داخل اختصاص دارد”
مطلب بعدیمهمترین خریداران کالاهای ایرانی/اینفوگرافیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید