“حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بازار پوشاک به تولید داخل اختصاص دارد”

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه کل پوشاک مصرف شده در کشور نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ میلیون دلار نیز در سال گذشته صادرات پوشاک از کشور صورت گرفته است.

مجید نامی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد میزان هزینه سالانه خانوارها به عنوان تعیین کننده کل مصرف پوشاک در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود در سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود میزان هزینه خانوارها برای خرید پوشاک در کشور بوده است.

وی ادامه داد: به ترتیب کشورهای چین و ترکیه بیشترین میزان صادرات پوشاک به ایران را چه از مبادی رسمی و چه از مبادی غیرقانونی داشته‌اند و ترک‌ها به دلیل اینکه روی برند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام داده‌اند و بازارشان در حال گسترش است با شرایط مطلوب‌تری در این حوزه روبرو هستند. در این مورد باید اشاره کرد که چینی‌ها اجناس مختلفی را چه به صورت سفارشی و چه تقلبی به ایران وارد می‌کنند.

بر اساس آمار موجود در سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود میزان هزینه خانوارها برای خرید پوشاک در کشور بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در پاسخ به اینکه میزان تولید سالانه پوشاک در کشور چه میزان است و چه بخشی از بازار داخلی ایران را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد میزان تولید پوشاک در کشور رقمی نداریم و هر عددی که اعلام می‌شود بر اساس گمانه‌زنی است چرا که در این حوزه آمار دقیقی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل نبود دقیق تعداد واحدهای تولیدی ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: با این حال بر اساس برآوردها حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بازار پوشاک در کشور به تولید داخلی اختصاص دارد.

نامی در پاسخ به اینکه میزان صادرات پوشاک از ایران به سایر کشورها چقدر است و محصولات تولیدی ایران به کدام یک از این کشورها بیشتر صادر می‌شود، اعلام کرد: در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار صادرات پوشاک داشته‌ایم و به ترتیب کشورهای افغانستان، عراق، کشورهای آسیای میانه بیشترین واردات پوشاک از ایران را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که به تازگی کشورهای آلمان و ایتالیا صادرات پوشاک در دستور کار قرار گرفته است.

مطلب قبلیتاکسی آنلاین روسی، رقیب اسنپ و تپ‌سی
مطلب بعدیسالی یک میلیون نفر به جویندگان کار افزوده می‌شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید