خرید و فروش مواد شیمیایی در بازار ایران

خرید و فروش مواد شیمیایی در بازار ایران

از جمله فعال‌ترین حوزه‌های اقتصادی در جهان، حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی است. صنعت مواد شیمیایی تامین‌کننده مواد اولیه انواع صنایع مختلف است و نقش کلیدی در فعالیت و پیشبرد صنعت یک کشور دارد. به همین دلیل هر گونه تغییر و تحول در آن، می تواند تاثیر بسزایی در بازار جهانی داشته باشد و در نتیجه می توان گفت بخش عمده ای از درآمد و اقتصاد یک کشور به آن وابسته خواهد بود. در کنار صنایع بزرگ مانند صنایع پتروشیمی، کارخانه های تولیدی و… بسیاری از شرکت ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی نیاز به خرید جزئي مواد شیمیایی دارند. از طرفی تامین مواد اولیه با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب چالشی است که بسیاری از شرکت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. شرکت فروش مواد شیمیایی شیمی استورپیشرو در زمینه تامین و تولید انواع مواد شیمیایی در کشور است که اقدام به فروش جزئی مواد شیمیایی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت کرده است.

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی

انتظار می رود بازار جهانی مواد شیمیایی از 4241.18 میلیارد دلار در سال 2021 به 4620.17 میلیارد دلار در سال 2022 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 8.9 درصد افزایش یابد، همچنین انتظار می رود که بازار در سال 2026 با CAGR 8.4 درصد به 6371.09 میلیارد دلار افزایش یابد. بخش بزرگی از این بازار مربوط به صنایع داروسازی است و در بخش بعدی شامل صنایع کشاورزی و زیستی است.

آسیا-اقیانوسیه بزرگترین منطقه در بازار مواد شیمیایی در سال 2021 و آمریکای شمالی دومین منطقه بزرگ در بازار مواد شیمیایی بوده است.

رشد بازار جهانی خرید و فروش مواد شیمیایی

خرید آنلاین مواد شیمیایی

از گذشته تا به امروز از روش های سنتی یعنی خرید حضوری برای خرید مواد شیمیایی انجام می شد. به عنوان مثال مهم ترین بازارهای تامین کننده مواد شیمیایی در تهران بازار کیمیا و بازار ناصر خسرو است که بسیاری از افراد به آن ها مراجعه می کردند. اما امروزه با توجه به افزایش مشغله و شلوغی بسیار، همچنین وقت گیر بودن خرید حضوری، بسیاری از افراد خرید آنلاین مواد شیمیایی را ترجیح می دهند. خرید آنلاین مواد شیمیایی می تواند علاوه بر خریدی آسان و بدون دغدغه، محیطی را فراهم کند که در آن می توان براحتی همه ویژگی های یک یا چند ماده را به طور همزمان بررسی کرد و بدون عجله و با آرامش کامل به خرید محصول یا محصولات مورد نظر پرداخت.

آنلاین مواد شیمیایی از کجا بخریم؟

در این راستا شرکت های بسیاری اقدام به فروش آنلاین مواد شیمیایی کرده اند، اما باید توجه داشت انتخاب شرکت فروشنده بسیار اهمیت دارد. بهتر است خرید  آنلاین خود را از شرکتی انجام دهید که قابل اعتماد باشد، مواد شیمیایی با کیفیتی بالا و مطابق با برگه آنالیز محصول ارائه کند و در کنار آن پشتیبانی بعد از انجام خرید را نیز ارائه دهد.

فروشگاه اینترنتی شیمی استور با ارائه انواع محصولات شیمیایی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت، امکان خریدی مطمئن و آسان را در سراسر ایران را فراهم کرده است. از جمله مزایای خرید آنلاین مواد شیمیایی از شیمی استور،‌ خرید محصول با کیفیت و مطابق با برگه آنالیز، ارسال سریع محصول، امکان عودت محصول در صورت عدم تطابق محصول با برگه آنالیز و پشتیبانی خرید می باشد.

خرید آنلاین مواد شیمیایی از شیمی استور

فروش جزئي مواد شیمیایی

بسیاری از شرکت های فروش مواد شیمیایی، مواد شیمیایی را به صورت عمده به فروش می رسانند در حالیکه خرید عمده با توجه به نیاز مشتری و هزینه ای که دارد ممکن است برای همه افراد امکان پذیر نباشد. بنابراین نیاز به یک فروشگاه قابل اعتماد فروش جزئی مواد شیمیایی بسیار زیاد است. بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی به منظور انجام فعالیت های خود نیاز به این محصولات با مقدار کم دارند. در این راستا برخی شرکت ها اقدام به فروش خرده مواد شیمیایی کرده اند. آنچه که در این زمینه بسیار اهمیت دارد ارائه مواد با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. چرا که گاها برخی شرکت ها محصولاتی را ارائه می دهند که یا کیفیت مناسبی ندارد و یا قیمت بسیار زیادی در مقایسه با کیفیت آن دارد.

فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی شیمی استور اقدام به فروش انواع محصولات شیمیایی با کیفیت بالا و نازل ترین قیمت در بازار کرده است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این فروشگاه طیف وسیعی از انواع محصولات شیمیایی را در گریدهای مختلف مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام به خرید آن ها نمایید.

آینده بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، تاثیر مواد شیمیایی در زندگی امروزی ما غیر قابل انکار است و این محصولات تمام زوایای زندگی ما را درگیر خود کرده اند. شما می توانید با یک نگاه ساده به اطراف خود به اهمیت این محصولات پی ببرید. محصولات شیمیایی در دسته بندی های مختلفی مانند حلال ها، مواد صنعتی، کشاورزی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، آبکاری و… قرار دارند. مهم ترین تولید کنندگان مواد شیمیایی کشور پتروشیمی ها و پالایشگاه ها هستند که با افزایش نیاز کشور به آن ها، در حال گسترش هستند. کشور ایران به دلیل داشتن ظرفیت و پتانسیل بالا در تامین منابع و مواد اولیه، پتانسیل بالقوه ای برای پیشرفت و تبدیل شدن به یکی از تولید کنندگان اصلی منطقه را دارد.

در سال های اخیر کشورهای آسیایی مانند هند و ترکیه سرمایه گذاری بسیاری را جهت ورود به بازار اوراسیا کرده اند. هر دو این کشورها جزو قدرت های نوظهور اقتصادی و سیاسی جهان هستند و به عنوان رقبای بسیار سرسخت برای ایران به شمار می آیند. در این راستا، کشور ایران نیز همکاری تجاری را به منظور ورود به بازار سرمایه کشورهای همسایه در اولویت خود قرار داده است.

ایران از نظر برخورداری از ذخایر عظیم نفت و گاز یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. ایران هر تن نفت خام را حدود 500 دلار معامله می کند. اگر نفت خام به محصولات دیگر، به ویژه پتروشیمی ها تبدیل شود، ارزش آن 16 برابر می شود. در سال ۲۰۱۶ مقدار تولید مواد اولیه در پتروشیمی به ۵۹.۱ میلیون تن رسید و پیش بینی می شود این مقدار با اجرای بیش از ۵۵ طرح مصوب به ۱۰۵ میلیون تن برسد.

پروژه های پتروشیمی ایران

لیست پرکاربردترین مواد شیمیایی در ایران و جهان

در ادامه لیستی از مهم ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در ایران و بسیاری از کشورهای جهان را ارائه خواهیم داد:

  • اسید سولفوریک
  • کلر
  • اتیلن
  • اسید فسفریک
  • آمونیاک
  • نیتروژن
  • اکسیژن
  • متانول
  • آسپارتام
  • آسه سولفام
  • سوکرالوز
  • کربن اکتیو
  • سود پرک
  • سود مایع
  • پلی الکترولیت
  • فلوکولانت

جمع بندی

خرید و فروش مواد شیمیایی از مهم ترین حوزه های فعال و موثردر اقتصاد یک کشور است. در گذشته خرید و فروش فقط به صورت حضوری صورت می گرفت اما امروزه خرید و فروش آنلاین مواد شیمیایی بسیار رونق پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است. شما می توانید برای خرید انواع محصولات شیمیایی اقدام به خرید آنلاین نمایید. فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی شیمی استور اقدام به فروش جزئی مواد شیمیایی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت کرده است. با خرید از شیمی استور، خریدی با کیفیت و آسان را تجریه کنید.

مطلب قبلیبهترین اسپرسو ساز های دلونگی
مطلب بعدیمیلگردهای ارزان و باکیفیت بازار کدامند؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید