ثبت بیش از هزار برند کود و سم در ایران

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات از ثبت بیش از هزار برند کود و سم در کشور خبرداد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۰ سم جدید دنیا در کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، یحیی ابطالی در آئین افتتاح نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی در آمل، اظهار کرد: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، طیور و شیلات وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید در جامعه امنیت غذایی ایجاد کرد و این امر در دو بحث کمی و کیفی مطرح شده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های پنهان فراوانی در زمینه کشاورزی وجود دارد که باید برای افزایش بهره‌وری از آن بهره برد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه کشاورزان امروز از مزارع چندین تن در هکتار محصول تولید دارند، یادآور شد: در زمینه کیفی نیز لازم است تا دانش کافی در زمینه بخش‌های مختلف کشاورزی افزایش یابد.

ابطالی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های کشاورزی می‌تواند در راستای افزایش دانش فنی بسیار مفید باشد، خاطرنشان کرد: آنچه امروز نیاز کشور محسوب می‌شود آموزش تولیدکنندگان ادوات کشاورزی و ایجادکنندگان آن است.

تاکنون ۱۲۰۰ ثبت برند سموم کشاورزی در کشور انجام شده که ۶۸۰ برند در دست بررسی قرار دارد

وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی منطقه و دانش فنی آن، از دستاوردهای نمایشگاه‌ها است، گفت: باید برای مردم جامعه غذای کافی و سالم تهیه شود.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه در مازندران به مباحثی مانند گل و گیاه، ذخایر شیلاتی، صنایع وابسته به کشاورزی توجه چندانی نشده است، اظهار کرد: باید محصولات کشاورزی کیفی شوند.

ابطالی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰۰ برند برای کود و سم در دنیا ثبت شده‌ است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰۰ ثبت برند سموم کشاورزی در کشور انجام شده که ۶۸۰ برند در دست بررسی قرار دارد و هم‌اکنون بیش از ۶۰ سم جدید دنیا در کشور به ثبت رسید.

مطلب قبلیدرآمد ارزی پسته یک میلیارد و 800 میلیون دلار است
مطلب بعدیپیش‌بینی مرگ شمال خزر در 75 سال آینده

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید