تاثیر انواع چراغ و ریسه، بر نورپردازی داخلی

تاثیر انواع چراغ و ریسه، بر نورپردازی داخلی

نورپردازی داخلی یکی از مباحث مهم در طراحی دکوراسیون داخلی است که با کمک وسایلی مانند چراغ ریلی و ریسه LED ممکن می شود. چراغ های ریلی و لامپ فیلامنتی نسل جدیدی از نورپردازی های داخلی اند که می توانند در میزان نور محیط های مختلف تاثیر بگذارند. از این نوع لامپ نه تنها برای فضای خانه بلکه برای نورپردازی گالری ها، مغازه ها، هتل یا شرکت های بزرگ نیز استفاده می شود. اگر دوست دارید درباره تاثیرات این نوع چراغ در نورپردازی داخلی بیشتر بدانید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

چراغ ریلی و تاثیر آن بر نورپردازی داخلی

از چراغ ریلی بیشتر برای گالری ها یا سالن هایی استفاده می شود که قصد جلوه دادن به شی یا تابلو خاصی دارند. شاید این نوه چراغ را در موزه ها نیز دیده باشید. به کمک چراغ ریلی می توان هر زمان بدون نیاز به سیم کشی خاص، این نوع چراغ را نصب کرده و از نور متمرکز آن استفاده کرد. این وسیله در نورپردازی معاصر بسیار پرطرفدار بوده و بسیار لوکس به نظر می رسد.

چند نکته برای استفاده از چراغ ریلی

اگر قصد استفاده از چراغ ریلی در دکوراسیون داخلی را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید و نصب این نوع چراغ به موارد زیر دقت کنید.

  • اگر خانه سقف کوتاهی دارد، استفاده از این نوع چراغ جالب نمی شود.
  • چراغ های ریلی برای محیط های سنتی چندان مناسب نیستند
  • قبل از نصب آن از یک مهندس برق یا طراح داخلی بخواهید در مورد کاربرد و چگونگی نصب آن توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.
  • یک متخصص می توان در انتخاب رنگ چراغ ریلی به شما کمک کرده و البته زاویه آن را نیز تنظیم کند.

اگر روی دیوار تابلو بزرگی نصب کرده اید، می توانید با کمک نور متمرکز این نوع چراغ، جلوه ویژه ای به آن ببخشید.

استفاده از ریسه LED در نورپردازی داخلی

ریسه LED نوعی روشنایی باریک و بلند است که بیشتر جنبه تزیینی دارد. از انواع ریسه LED می توان برای روشن کردن لبه سقف کاذب، قفسه های شیشه ای، راه پله ها، لبه باغچه یا لبه کابینت ها استفاده کرد. انعطاف‌پذیری بسیار زیاد این ریسه ها یکی از مزیت های آن است که می توان برای هر جایی مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این مطلب می توانید با چند نمونه ریسه LED آشنا شوید:

ریسه LED شلنگی گرد

ریسه LED شلنگی از یک بورد و چسب در پشت برای نصب تشکیل شده اند. حرکت نور در این نوع ال سی دی رو به جلو است. مصرف برق این نوع لامپ بسیار پایین بوده و گرمای زیادی نیز تولید نمی کنند. رنگ های مختلف LED شلنگی را می توانید در فروشگاه های وسایل برقی پیدا کنید.

ریسه ال ای دی نواری

ریسه LED نواری را می توان در متراژهای مختلف خریداری کنید. ولتاژ مصرفی این نوع LED کم بوده و در نتیجه مصرف برقشان نیز کم است. از این نوع چراغ می توان برای محیط های باز بدون سقف نیز استفاده کرد.

ریسه نئون فلکسی

نور ریسه های فلکسی یکدست و یکنواخت است. از این نوع چراغ نمی توان برای سقف خانه استفاده کرد. از آن ها تنها رای روشنایی زیر پله یا نمای ساختمان استفاده می کنند.

لامپ فیلامنتی و تاثیر آن در نورپردازی داخلی

لامپ فیلامنتی می تواند نوری رشته ای تولید کند درست است که طول عمر لامپ های ال ای دی بیش از لامپ های فیلامنتی است اما نور لامپ ال ای دی فیلامنتی بسیار نزدیک به نور لامپ رشته ای است. به همین دلیل است که در طراحی داخلی مدرن دیگر از لامپ های رشته ای قدیمی استفاده نمی شود.

مزایای لامپ فیلامنتی

امروزه کمتر کسی از لامپ های رشته ای قدیمی استفاده می کند؛ چرا که این نوع لامپ مصرف زیادی داشته و نسل جدید لامپ فیلامنتی با مزایای بیشتر بر آن بیشی گرفته است. در ادامه می توانید با برخی از این مزایا بیشتر آشنا شوید:

  • گرمای زیادی از خود تولید نمی کنند.
  • نور بیشتری دارند و نور بدون لرزش
  • طول عمر لامپ های جدید بسیار بیشتر است
  • تنوع لامپ فیلامنتی (شمعی، اشکی و حبابی)
  • فاقد پرتوهای فرابنفش و فروسرخ
  • لامپ های فیلامنتی جدید کم مصرف اند. به وسیله این نوع لامپ می توان 85 درصد در مصرف برق صرفه جویی کرد.

البته این ها تنها چند نمونه از فواید استفاده از لامپ فیلامنتی است. اگر به دنبال خرید لامپ فیلامنتی هستید، شما می توانید انواع لامپ فیلامنتی را از سایت برق نت تهیه کنید.

جمع بندی

نورپردازی یکی از رکن های اساسی برای طراحی داخلی است که موجب هر چه زیباتر شدن محیط اطرافمان می شود. امروزه طراحان و معماران داخلی، برای نورپردازی داخلی از انواع لامپ و چراغ مختلف استفاده می کنند. چراغ ریلی یکی از پرکاربردترین نوع چراغ برای دکوراسیون داخلی است که از آن بیشتر برای نورپردازی فضاهای مدرن استفاده می شود. این نوع چراغ برای روشن کردن تابلو یا کنجی از خانه یا سالن مناسب است. ریسه LED نیز نوعی از روشنایی است که به کمک آن می توان انواع لبه ها را تزیین کرد. این نوع چراغ ها انواع مختلفی داشته و بسیار کم مصرف اند. آخرین نوع روشنایی لامپ فیلامنتی است که در مقایسه با لامپ های رشته ای قدیمی مزایای بسیاری دارد. برای خرید کلیه وسایل برقی می توانید به سایت برق نت مراجعه کرده و به صورت آنلاین سفارش دهید. برای سفارش از سایت می توانید به آدرس barghnet.com مراجعه نمایید.

مطلب قبلیکاربرد شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی
مطلب بعدیخروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بورس

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید