آینده ارز دیجیتال بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد شد؟

آینده ارز دیجیتال بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال

بیت کوین در سال گذشته چند سقف جدید قیمت را لمس کرد و در این بین هم البته بارها اصلاح شد. اتریوم، دومین ارز دیجیتال محبوب بازار نیز در ترند صعودی بازار در سال گذشته، قیمت‌های بالایی را تجربه کرد. در تمام این مدت، علاقه مردم به ارزهای دیجیتال به‌شدت افزایش‌ یافته است؛ اما این صنعت در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و همچنان در حال تکامل است؛ شاید دلیل نوسانات شدید قیمت بیت کوین هم به علت نوپایی این بازار باشد.

وضع قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال

قانون‌گذاران در ایالات متحده و سراسر جهان در تلاش هستند تا قوانین و دستورالعمل‌هایی را برای ایمن‌تر کردن ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران و داشتن جذابیت کمتر برای مجرمان سایبری وضع کنند. امروزه بسیاری از صاحب نظران معتقدند قانون‌گذاری یکی از بزرگ‌ترین الویت‌ها در صنعت ارزهای دیجیتال است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفته است که برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال در ایالات‌ متحده برنامه‌ای ندارد. درحالی‌ که گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به طور مداوم در مورد نقش آژانس خود و کمیسیون معاملات آتی کالا در نظارت بر این صنعت تاکید کرده است. جنسلر اخیراً تا آنجا پیش رفت که گفت «اگر مقررات سخت‌گیرانه‌تر وضع نشود، سرمایه‌گذاران احتمالاً آسیب خواهند دید». به‌علاوه، اظهارات جنسلر و پاول با دیدگاه دولت بایدن و سایر قانون‌گذاران ایالات‌متحده که معتقدند مقررات بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال موردنیاز است، سازگار است.

لایحه زیرساختی دو حزبی که سال گذشته توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد، شامل مقرراتی برای گزارش مالیات بر ارزهای دیجیتال است که می‌تواند ردیابی فعالیت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال در بین آمریکایی‌ها را آسان‌تر کند. کارشناسان می‌گویند سرمایه‌گذاران باید هرگونه سود یا زیان در دارایی‌های رمز ارزی خود را ثبت کنند.

اینگونه تصمیمات نظارتی می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال و بازار بی‌ثبات آن‌ها هم تأثیر بگذارد. نوسانات بازار باعث شده تا کارشناسان سرمایه‌گذاری توصیه ‌کنند کمتر از 5 درصد از کل سبد مالی خود را برای بازار رمز ارزها نگه‌ دارید.

تایید ETF بیت کوین

در حال حاضر تایید ETF یا همان صندوق قابل معامله بیت کوین پیشرفت بزرگی در این زمینه است. در سال گذشته صندوق قابل معامله بیت کوین رسما در بورس نیویورک فعال شد و روشی جدید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به وجود آورد. به این ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند مستقیماً از کارگزاری‌های سنتی که ممکن است قبلاً در آن‌ها حساب داشته باشند، این صندوق‌ها را بخرند.

پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال

شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف در سال ۲۰۲۱ به ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین علاقه نشان دادند و روی آن سرمایه‌گذاری کردند. برای مثال، بزرگ‌ترین شرکت سینما زنجیره‌ای جهان، AMC، اخیراً اعلام کرده است که می‌خواهد امکان پرداخت‌ با بیت‌ کوین را برای خرید بلیط‌هایش فعال کند. برخلاف ارزهای فیات و پول‌های رایج، برای خرید و فروش بیت کوین و استفاده از آن نیازی به کسب اجازه از یک مرجع متمرکز مثل بانک‌ها ندارید. از آنجایی که کاربران در شبکه غیر متمرکز بیت کوین به صورت همتا به همتا به یکدیگر متصل هستند، تراکنش‌ها اینجا به صورت فوری انجام می‌شود. 

شرکت‌های فین‌تک (Fin-tech) مانند پی‌پال و اسکوئر نیز امکان انجام پرداخت کریپتویی را به کاربران می‌دهند. از سویی علیرغم سرمایه گذاری بزرگ کمپانی تسلا روی بیت کوین، این شرکت تابحال در پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی کمی با دست لرزان عمل کرده است. شرکت بزرگ آمازون با به اشتراک گذاشتن یک آگهی استخدام و دعوت به همکاری متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال، شایعاتی را مبنی بر پذیرش رمز ارزها به راه انداخته است.

در کل آنچه شاهدش هستیم این است که مؤسسات بزرگ به سوی صنعت رمز ارزها جلب شده‌اند و سرمایه نهادی زیادی به این بازار سرازیر شده است. از سوی دیگر، هر چه خرده‌فروشان بیشتری پرداخت‌های کریپتویی را می‌پذیرند، چشم‌انداز این صنعت در آینده امیدوار کننده‌تر می‌شود.

پذیرش نهادی بیت کوین می‌تواند موارد استفاده بیشتری را برای کاربرد روزمره آن به همراه داشته باشد و به نوبه خود بر قیمت این دیجیتال هم تأثیر بگذارد. هیچ چیز تضمین شده نیست، اما اگر ارز دیجیتال ارزشمندی را برای ذخیره بلندمدت بخرید، هرچه موارد استفاده‌ از آن در دنیای واقعی بیشتر باشد، احتمالا تقاضا برای آن زیاد شده و ارزشش هم افزایش می‌یابد.

پولکادات (Polkadot) چیست؟

در فهرست برترین ارزهای دیجیتال که رصد کنیم، یکی از ارزهای دیجیتالی که جزو 10 رمزارز برتر جهان نیز محسوب می‌شود، پولکادات (Polkadot) با نماد DOT است. این ارز دیجیتال که فقط یک ماه از عرضه آن به بازار می‌گذرد، موفق شده ششمین ارز دیجیتال برتر جهان لقب بگیرد. پولکادات خود را یک پروتکل منبع باز برای همه تعریف می‌کند. به ادعای سازنده، این گام بعدی در تکامل فناوری بلاک چین است. تیم توسعه‌دهنده تمرکزش را روی امنیت، مقیاس‌پذیری و نوآوری منعطف کرده است. به این منظور، لازم است زیرساخت‌های لازم ایجاد شوند به این ترتیب نه تنها امکان حمایت از ایده‌ها و مفاهیم جدید فراهم خواهد شد، بلکه از حصول قابلیت همکاری مناسب نیز اطمینان پیدا می‌کنیم.

چشم‌انداز آینده بیت کوین

بیت کوین به‌ طور کلی شاخص خوبی از بازار کریپتو است، زیرا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است و بقیه بازار تمایل دارد روندهای آن را دنبال کند.

قیمت بیت کوین در سال 2021 افزایش شدیدی داشت و در ماه نوامبر باگذشتن از مرز 68000 دلاری، قیمت بی‌سابقه دیگری را ثبت کرد. رکورد قبلی قیمت بیت کوین هم 60000 دلار بود که اصلاح شد و حتی در تابستان گذشته، تا زیر 30 هزار دلار هم سقوط کرد. در واقع به دلیل این بی‌ثباتی است که کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل برای شروع کار، کمتر از 5 درصد از سبد سرمایه گذاری خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهید.

اما قیمت بیت کوین تا کجا بالا خواهد رفت؟ بسیاری از کارشناسان می‌گویند که بیت کوین روزی به صد هزار دلار هم می‌رسد و فقط باید دید چه زمان این اتفاق می‌افتد. به گفته نویسنده یک کتاب سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، شخصی به نام کیانا دنیل، گذشته بیت کوین سرنخ‌هایی را ارائه می‌دهد تا بفهمیم که در آینده چه انتظاراتی باید از آن داشته باشیم. جهت خرید پولکادات و بیت کوین حتما به صرافی های معتبر مراجعه کنید. صرافی بیت 24 یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است و روزانه کاربران بسیاری، معاملات خود را در این صرافی انجام می‌دهند.

مطلب قبلیبازاریابی دیجیتال چیست و چه تاثیری بر فروش ما دارد؟
مطلب بعدیاثرگذارترین رویدادهای تکنولوژی در سال جدید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید