۷۰ درصد از لامپ مصرفی توسط تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود

بررسی های کارشناسی صورت گرفته در سال ۹۵ نشان می دهد که تامین بیش از ۷۰ درصد لامپ های کشور توسط تولید کنندگان داخلی بوده است.

به گزارش شاتا ، با توجه به بررسی های کارشناسی صورت گرفته و براساس آمارهای وزارت صنعت،معدن و تجارت ، در سال گذشته (۹۵) بنا بر میزان نیاز داخلی به انواع لامپ اعم از کم مصرف ، LED ، فلورسنت و رشته ای ، ۱۷۵ میلیون عدد لامپ به کشور وارد شده است ، که میانگین تقریبی قیمت وارداتی و آمار تولید نشان می دهد علاوه بر صادرات این محصولات ، بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور توسط تولید کنندگان داخلی تامین شده است.

به طوریکه در سال ۹۵تعداد لامپ های رشته ای تولید شده در کشور ۳۵.۷ میلیون عدد بوده که ۲۰ درصد از کل تولید لامپ ها را به خود اختصاص داده است. واردات این گونه لامپ ها به کشور نیز ۷۲ هزار دلار و صادرات آن ۹هزار و ۱۰۰ دلار بوده است .

همچنین در این سال تعداد لامپ های فلورسنت تولیدی ۱۰ میلیون عدد به همراه ۳۰ هزار دلار واردات بوده است که تولید اینگونه لامپ ها ۶ درصد از کل تولید لامپ های کشور را شامل می شوند.

در سال ۹۵ ، ۴۰ درصد ازکل تولید لامپ های کشور به لامپ های کم مصرف اختصاص داشت که این نوع لامپ ها با تولید ۷۰ میلیون عدد در کشور و ۲۰ هزار و ۶۰۰ دلار واردات و ۱۳ میلیون و ۲۱ هزار و ۱۴۱ عدد صادرات همراه بوده است.

تولید لامپ های LED در سال ۹۵ نیز ۱۰ میلیون عدد بوده که با واردات ۷۳ میلیونی و صادرات ۱۳۸ هزار و ۶۸۲ دلاری همراه بوده است و۳۴ درصد از کل تولید لامپ ها را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است واردات اجزا و قطعات لامپ به کشور جهت تولید انواع لامپ های مذکور نیز ۵۷.۶ میلیون دلار بوده است.

مطلب قبلیمعاون وزیر صنعت: همه قراردادهای خودرویی پسابرجام، صادرات گراست
مطلب بعدیرشد 60درصدی سرمایه گذاری خارجی با برجام

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید