گونیا مگنتی، عصای دست جوشکاران

گونیا مگنتی، عصای دست جوشکاران

انسان‌ها در مقایسه با سایر موجودات دارای قدرت چندانی نیستند ولی نکته ای که وجود دارد این است که انسان ها برای ساختن آفریده شده اند آن ها برای رفع کمبود های خود  به ساخت ابزارها روی آورده اند تا بتوانند با استفاده از آن ها به بقا و پیشرفت ادامه دهند.  یک مثال ساده برای بیان این کمبود، خطای دید است که در زندگی انسان همیشه موضوعی بحث برانگیز و مشکل ساز بوده است، در نتیجه انجام یک عمل محاسباتی دقیق با خطای صفر، تماما توسط انسان و بدون استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مناسب، امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. به همین دلیل گسترش روزافزون استفاده از ابزار اندازه گیریِ به روزی که در افزایش سرعت و دقت کارها به انسان ها کمک ‌کند اتفاقی دور از ذهن نبوده است. که در این میان یکی از ابزارهایی که به انسان ها کمک کرد تا قدرت نداشته ی خود را باز آفرینی کنند، ابزارآلات اندازه گیری بوده است که از جمله  می‌توان به انواع متر، کولیس، میکرومتر،انواع تراز و زاویه سنج اشاره کرد. برای مثال در مواردی مانند جوشکاری، استفاده از ابزارآلاتی همچون گونیای مغناطیسی به جای چشم غیر مسلح امری کاملا معقولانه به نظر می‌رسد. زیرا که گونیای جوشکاری  قادر به برطرف کردن چالش هایی است که با آن ها در صنعت جوشکاری مواجه هستیم از جمله این چالش ها می‌توان به خطای دید و کم بودن دقت، زمان بر بودن تنظیم زاویه اتصال دو قطعه ی مد نظر و سوختگی ناشی از نزدیک بودن دست به قطعه های جوشکاری اشاره کرد.

گونیای جوشکاری چیست؟

از گونیا مگنت جوشکاری به عنوان یک نگهدارنده موقت قطعات فلزی در جای خود استفاده می شود. گونیا مغناطیسی با داشتن آهنربا بسیار قوی می‌تواند دو قطعه مورد نظر را در زوایای مشخصی به طور دقیق و بدون تکان خوردن در تماس با یکدیگر نگه دارد تا با خیال راحت جوشکاری صورت پذیرد. این گیره‌ی آهن ربایی جوشکاری با شکل منحصر به فرد خود و خاصیت مغناطیسی که داراست می‌تواند دو قطعه یا پروفیل را در زاویه‌های 90، 45، 180 و 135 درجه در کنار یکدیگر نگه دارد. گونیا مگنتی از دو ورق آهن ضخیم و یک آهنربای بسیار قوی که بین آنها قرار گرفته تشکیل شده است و به همین دلیل دارای استحکام و دوام بسیار بالایی هستند و قادر به تحمل وزن نسبتا زیادی هستند. با استفاده از گونیای آهن ربایی میتوان بدون استفاده از گونیا و همچنین استفاده از سایر افراد جهت نگهداری قطعات، جوشکاری را به راحتی انجام داد.

گونیا مگنتی جوشکاری

کاربرد های گونیای مگنتی جوشکاری

گونبا ی جوشکاری برای استفاده به عنوان نگهدارنده و تنظیم موقعیت درست در جوشکاری ، لحیم کاری ، علامت گذاری ، نصب لوله و همچنین جوشکاری لوله به فلانچ ابزاری  ایده آل است. از این  وسیله می‌توان به عنوان نگهدارنده دو طرفه برای جوشکاری و کار مونتاژ استفاده کرد. آهنربا‌ی جوشکاری به گونه ای طراحی شده است که به عنوان یک دست اضافی کار می کند و نگه داشتن سریع و دقیق هر شیء آهنی را امکان پذیر می سازد.

کاربرد های گونیای مگنتی جوشکاری

نکات کاربردی در هنگام استفاده از گونیا مگنت

  • ممکن است برای خط جوش طولانی در اثر حرارت بالا دچار آسیب دیدگی گردد برای جلوگیری از اسیب ناشی از حرارت و یا جذب پوسته های روی جوش، بهتر است که گونیای مگنتی را درهنگام کار در یک فویل آلومینیوم بپیچانید.
  • بهتر است از اعمال وزن زیاد روی آن خودداری کنید و سعی شود که تا حد امکان بصورت افقی روی سطح استفاده شود.
  • بهتر است که پس از گذاشتن نقطه جوش در محل اتصالات و تنظیم قطعی محل کار گونیا آهنربایی جوشکاری را از قطعه کار جدا نمایید و سپس جوشکاری را تکمیل نمایید.
مطلب قبلیپایتخت سوئد،قطب نوآوری اروپا
مطلب بعدیفروش ادویه تخصص ماست و ما متهعد هستیم که بهترین کیفیت را به شما ارائه دهیم

یک دیدگاه

  1. زمان کافی برای تولیدمحتوا نداری؟
    میخوای برای سایتت تولید محتوا بکنی اما نمیدونی چی تولید کنی؟
    سایتت به خاطر نداشتن تولیدمحتوای باکیفیت، ورودی گوگلِ خوبی نداره ؟؟!!!

    تیم جادوگر سئو با قیمت مناسب و در کمترین زمان، تولید محتوای سایت شما رو انجام میده.
    برای یک متن 1000 کلمه ای ارگانیک فقط 65000 تومان سرمایه گذاری لازم است…

    نمونه کار ما :
    abimag.ir
    ccmag.ir
    digitalya.ir

    برای سفارش فقط کافیه تا روی لینک زیر کلیک کنید و از همین امروز روی سایتت سرمایه گذاری کنید
    https://jadogarseo.ir/content

    شماره مشاوره و پشتیبانی : 09220603472

    سایر خدمات ما رو میتونید از سایت https://jadogarseo.ir و پیج اینستاگرامی @jadogarseo.ir مراجعه کنید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید