گودرز حکیم نژاد، کارآفرین و مدیر کارخانه آبسال

کارخانه آبسال

گودرز حکیم نژاد، کارآفرین و مدیر کارخانه آبسال، کار و مدیریت در مجموعه صنعتی را از جوانی و در کنار پدر آموخت و باتوجه به استعداد و پشتکاری که داشت و همچنین ایده های جدید توانست مجموعه آبسال را به یکی از اصلی‌ترین برندهای تولید لوازم خانگی (به خصوص در تولید کولر آبی) تبدیل کند.

گودرز حکیم نژاد-مدیرعامل آبسال

شرح زندگی:

گودرز حکیم نژاد متولد سال 1324 است. پدرش (علیقلی حکیم نژاد- سال 1388 درگذشت) از صنعتگران پیشرو و به نام کشور محسوب می شود و در واقع او ادامه دهنده راه پدرش بوده است. حکیم نژاد یازده ساله بود که پدر کارخانه «لعاب ایران» را در سال 1335 در شمال شرقی تهران راه‌اندازی کرد و تا 1343 با تولید محصولاتی نظیر بشقاب، کاسه، متریال قوری و… به فعالیت خود ادامه داد. سپس از سال  1343 با تولید  اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز فر پپدار، انواع بخاری های گازسوز و نفت سوز و آبگرمکن گازی به جرگه تولیدکنندگان لوازم خانگی پیوست.

این شرکت همراه با رشد کیفی و کمی و افزایش مداوم سرمایه و تولیدات نام خود را در سال 1345 به اونیورسال (سهامی خاص) تغییر داد و در همین دوره (سال 1348، حدود 50 سال پیش) هم تولید مشهورترین محصول خود یعنی کولرهای آبی را شروع کرد که در حال حاضر بسیاری از افراد این کارخانه را با همین محصول می شناسند.

علاوه براین گودرز حکیم نژاد در سال 1355 تصمیم گرفتند که این مجموعه صنعتی را که روز به روز بزرگ و بزرگتر می‌شد به یک شرکت سهامی عام تبدیل کنند، بنابراین نام این کارخانه به اونیورسال (سهامی عام)  تبدیل شد. با پیروزی انقلاب، جنگ و تحولات سیاسی و مدیریتی کلان چند سالی چرخ صنعت کشور کند چرخید که این موضوع شامل حال کارخانه اونیورسال هم شد ولی از سال 1362 مدیران این مجموعه همزمان با تغییرنام آن به آبسال تلاش‌های جدیدی را شروع کردند و توانستند در طول سال‌های بعد ( 35 سال گذشته) و در شرایطی که بسیاری از رقبای قدیمی این شرکت همچون آزمایش و ارج از دور خارج شدند و یا تولیداتشان به شدت کاهش پیدا کرد، کار خود را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: رشد ۴۲ درصدی تولید لوازم خانگی

گودرز حکیم نژاد از جوانی و حدودا آغاز دهه بیست سالگی خود کار در کارخانه آبسال را در کنار پدرش شروع کرد و حالا حدود 50 سال است که در این مجموعه کار می کند و سال های بسیاری است که مسئولیت مدیریت این کارخانه را به عنوان مدیرعامل برعهده دارد. او از جوانی تاکنون یک هدف مشخص همیشه در سر داشته است و آن هم تلاش برای پیشرفت کارخانه آبسال، توسعه این مجموعه و تبدیل شدن آن به یکی از برندهای اصلی تولید لوازم خانگی در کشور و منطقه خاورمیانه بوده است، هدفی که در تمام این سال ها با جدیت و خستگی ناپذیری آن را ادامه داده و توانسته با حفظ این مجموعه آبسال را به یکی از قدیمی ترین برندهای تولید لوازم خانی در کشور با بیش از 62 سال قدمت تبدیل کند.

در حال حاضر این شرکت با سرمایه بالغ بر سیصد و شصت هزار میلیون ریال و 745 نفر پرسنل فعالیت می کند. شرکت آبسال هم اکنون از تکنولوژی روز برای تولید انواع محصولات خود بهره می برد و آزمایشگاه این شرکت جزو مجموعه های پیشرفته در کشور محسوب می شود که علاوه بر بررسی محصولات این مجموعه به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران هم خدمات ارائه می دهد.

مطلب قبلیراز موفقیت ایلان ماسک چیست؟
مطلب بعدیچطور دیجیتال برندینگ برای شما هوادار می‌سازد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید