گرانترین و ارزانترین مناطق پایتخت برای اجاره و خرید مسکن

آخرین گزارش مرکز آمار ایران در باره حجم معاملات بازار مسکن در شهر تهران نشان می دهد که متوسط یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در زمستان سال گذشته در تهران 4 میلیون و 375 هزار تومان بوده که نسبت به زمستان سال 1394 بیشتر از 6 درصد افزایش قیمت نشان می دهد.

روند تغییرات قیمت متوسط فروش یک متر مربع بنای مسکونی

در مناطق 22 گانه شهر تهران، بیشترین قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی 28 میلیون و 582 هزار تومان و کمترین آن 650 هزار تومان بوده است.

متوسط خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی چهار میلیون و 375 هزار تومان بوده است. بیشترین حجم معاملات خرید و فروش واحد مسکونی در منطقه پنج تهران صورت گرفته است.

بنابر گزارش مرکز آمار گرانترین واحدهای مسکونی فروخته شده در مناطق یک، دو و سه و ارزانترین ها در مناطق پانزده تا بیست معامله شده است.

اجاره ماهانه

حداقل اجاره ماهانه در شهر تهران برای اجاره یک متر مربع بیش از 2 هزار و 250 تومان و حداکثر اجاره ماهانه یک متر مربع مسکونی برای اجاره نزدیک به 100 هزار تومان بوده است. یعنی اجاره ماهانه یک واحد مسکونی 100 متری در ارزانترین منطقه 225 هزار و اجاره یک واحد 100 متری در گرانترین نقطه شهر ماهانه 10 میلیون تومان است.

روند تغییرات متوسط مبلغ اجاره بعلاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع مسکونی

متوسط ماهانه اجاره هر متر مربع مسکونی در شهر تهران 22 هزار 161 تومان بوده است. مناطق یک، دو، سه، پنج و شش از گرانترین مناطق شهر تهران برای اجاره بوده اند.

خرید و فروش زمین و ساختمان کلنگی

 هر متر مربع زمین یا ساختمان مسکونی کلنگی به طور متوسط 4 میلیون و 461 هزار تومان بوده است که نسبت به زمستان سال 94 رشد اندکی داشته است.

روند تغییرات قیمت خرید  وفروش زمین و ساختمان مسکونی کلنگی

با وجود ثابت بودن قیمت، گزارش معاملات بنگاههای ملکی حاکی است که خرید و فروش زمین و ساختمان های  مسکونی کلنگی در زمستان سال گذشته نسبت به زمستان سال 94 بیشتر از 6 درصد رشد داشته است.

ارزان ترین قیمت یک متر مربع زمین یا ساختمان کلنگی مسکونی بیش از یک میلیون تومان تهران بوده در حالی که گرانترین زمین هر متر مربع با 21 میلیون و 300 هزار تومان معامله شده است.

مطلب قبلی“زندگی و دیگر هیچ” مراسم یادبود کیارستمی در خانه هنرمندان
مطلب بعدیقارچ را کباب کنید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید