کارخانجات خوراک دام با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند

رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: به دلیل اقتصاد حاکم بر صنعت دام و طیور، کارخانجات خوراک دام با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

حسین کیهانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در یک نشست خبری گفت داشت: در حال حاضر ۶۵۰ کارخانه خوراک دام با ظرفیت اسمی ۱6 میلیون تن در کشور وجود دارد که برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است، اما به دلیل اقتصاد حاکم بر صنعت دام و طیور این کارخانجات ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی، صنعت خوراک آماده را جزو صنایع استراتژیک و مهم برشمرد و افزود: جایگاه و سهم این صنعت در صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان بسیار بالاست.

ظرفیت تولید 19 میلیون تن؛ تولید 8 میبلیون و 600 هزار تن

اما ‘تورج صارمی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفته اکنون 650 واحد تولیدی خوراک اماده دام، طیور و ابزیان با ظرفیت اسمی 19 میلیون تن در سال در کشور موجود است که سال گذشته 8.6 میلیون تن خوراک اماده تولید شد.

برنامه وزارت جهاد کشاورزی این است که  در سال 1410 به بعد 26 میلیون تن خوراک دام در داخل تولید شود.

مدیر کل اصلاح نژاد، پرورش وتغذیه دام، رشد تولیدات خوراک آماده دام را بین سالهای 92 تا 95 دارای 12 تا 20 درصد دانست و گفت: حجم تولیدات خوراک دام در سال 92 نزدیک 5.7 میلیون تن بود که در سال 95 بیشتر از 8.6 میلیون تن تولید شده است.

با افزایش تولید در چهار سال اخیر صادرات خوراک دام افزایش یافته و به گفته مدیر کل اصلاح نژاد، پروش و تغذیه دام، در سال گذشته بیش از 173 هزارتن خوراک آماده دام به ارزش 76 میلیون دلار به 16 کشور جهان صادر شد.

 

مطلب قبلیانتقاد طراح هدفمندی یارانه‌ها از پرداخت یارانه نقدی
مطلب بعدیدر خواست وزیر جهادکشاورزی: دولتی‌ها چای داخلی بخورند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید