کاربران گوشی‌ هوشمند سال آینده ۱۱۰ میلیارد دلار در اپ‌استورها هزینه می‌کنند

گزارش جدید App Annie‌ نشان از این دارد که کاربران در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار در فروشگاه‌های اپلیکیشن هزینه خواهند کرد.

هرچند، روش‌های جدیدی نظیر فروش درون‌برنامه‌ای کمی در سهم حوزه‌ی بازی تأثیرگذار بوده است؛ اما همچنان بازی‌ها بیشترین سهم‌ را از درآمدزایی اپ‌استورها به خود اختصاص خواهند داد. بر اساس گزارش App Annie، اگرچه بیشتر هزینه‌ها پای بازی‌ها خرج می‌شود؛ اما سهم اپ‌های غیر بازی با این روند صعودی در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

به علاوه در این گزارش عنوان شد سه کشوری که در سال ۲۰۱۸ باید به آن‌ها توجه شود چین، هند و برزیل هستند. به‌خصوص میزانی که کاربران در فروشگاه‌های اپلیکیشن در چین هزینه می‌کنند از آمار بقیه‌ی دنیا سبقت می‌گیرد. این مسئله با توجه به اینکه چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار برای اپ‌استور اپل است، بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

وضعیت درآمد اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۸

در عین حال، هند و برزیل شاهد افزایش صرف زمان برای گوشی‌های هوشمند اندروید در سال ۲۰۱۸ خواهند بود که در ادامه‌ی روند رشد امسال، هند شاهد ۵۰ درصد رشد و برزیل ۳۰ درصد است. هند همزمان با راه‌اندازی شبکه‌ی مخابراتی Reliance Jio در سپتامبر ۲۰۱۶، شاهد جهش بزرگی در میزان دانلود از گوگل پلی بوده است. بازار نوظهور برزیل هم به‌ خاطر اینکه مانند هند دارای جمعیت زیادی است که گوشی هوشمند ندارند، هنوز برای رشد جای زیادی دارد.

یکی دیگر از تغییراتی که روی اکوسیستم اپ تأثیر می‌گذارد، تغییر رویه‌ی اپ استور اپل و گوگل پلیاست. در سال ۲۰۱۸ این تلاش‌ها در زمینه‌ی پیدا کردن اپلیکیشن‌ها بهبود فراوانی یافت و از این‌رو طرفداران بیش‌تری را جذب کرده؛ به‌طوری‌که میزان دانلود‌ اپلیکیشن‌های حوزه‌ی سرگرمی افزایش زیادی را شاهد بوده است. این افزایش بازدید منجر به رشد خریدهای درون اپلیکیشنی شده است. در همین حال، اپلیکیشن‌هایی که بر اساس نیاز افراد و خدمات رفاهی ساخته‌ شده‌اند، همچنان در موارد بیش‌تری توسط جستجوهای اپ استور یافته و پیشنهاد می‌شوند.

در این گزارش به دسته‌ی خاصی از اپلیکیشن‌ها در حوزه‌ی واقعیت افزوده هم پرداخته شده است؛ چرا که طی سال آینده‌ی میلادی این اپلیکیشن‌ها رشد بیشتری تجربه خواهند کرد.

وضعیت درآمد اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۸

دسته‌ی دیگری از اپلیکیشن‌ها که میزان زیادی از هزینه‌های مصرف‌کنندگان را امسال به خود اختصاص دادند، اپلیکیشن‌های استریم ویدئو هستند. از اکتبر ۲۰۱۷، سرویس‌های استریم ویدئو شاهد افزایش مصرف ۸۵ درصدی بین کاربران آی‌او‌اس و ۷۰ درصدی در گوگل پلی بود‌ه‌اند. این فضا به‌صورت فزاینده‌ای در حال تقسیم شدن بین اپ‌های مختلف است. در آمریکا تعداد افرادی که بیش از چهار اپلیکیشن مرتبط با استریم ویدئو روی آیفون‌ خود نصب داشته‌اند، در اکتبر ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وضعیت درآمد اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۸

این گزارش به مباحث دیگری در سال جاری هم می‌پردازد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نقش در حال رشد موبایل به‌عنوان جزئی از معاملات تجارت الکترونیک، سفارش غذا توسط موبایل و موارد دیگر اشاره کرد.

توسطرضا سلطانی کردشولی
منبعزومیت
مطلب قبلیایرانی‌ها چه خودروهایی را می‌پسندند؟
مطلب بعدیاستارتاپ‌هایی که در سال ۲۰۱۷ شکست خوردند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید