چین بزرگ ترین نیروگاه برق خورشیدی شناور جهان را راه اندازی کرد

بزرگ ترین نیروگاه برق خورشیدی شناور جهان با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات برق در چین وارد شبکه برق این کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی «ثیری گورجز» چین درحال تکمیل ساخت بزرگ ترین نیروگاه برق خورشیدی شناور جهان به ارزش ۱۵۱ میلیون دلار در استان «آنهویی» این کشور واقع در قسمت شرقی چین است.

این نیروگاه عظیم یک پروژه ۱۵۰ مگاواتی است که شروع آن در ماه جولای سال جاری آغاز شده و اکنون بخشی از ظرفیت این نیروگاه به شبکه برق چین متصل شده است.

پنل های خورشیدی این نیروگاه به صفحات شناوری بر روی سطح یک دریاچه متصل هستند و انتظار می رود که بکارگیری از تمام ظرفیت این نیروگاه تا ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی تحقق بخشد.

بر اساس گزارش اداره ملی انرژی چین، صفحات خورشیدی در این کشور در حال بزرگ تر شدن هستند و علت آن این است که تراکم شبکه برق در پروژه های زمینی بالا است و این اجازه را نمی دهد که با ظرفیت کامل مورد استفاده قرار گیرند. همچنین در سه ماه نخست امسال درحدود ۵.۶ درصد از ظرفیت تولید برق خورشیدی به دلیل تراکم بالا در شبکه برق این کشور مورد استفاده قرار نگرفت.

پیش از این نیروگاه برق خورشیدی شناور در همان استان «آنهویی» با ظرفیت ۴۰ مگاوات توسط شرکت «تامین برق سانگرو» احداث شده بود که در چین رکوردار بود.

مطلب قبلیمرکز پژوهشهای مجلس: سهم بار جاده ای ۹۳.۵ درصد است
مطلب بعدیگردش مالی گیاهان دارویی در ایران ٣٧٦ میلیون دلار در جهان 120 میلیارد دلار

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید