پیش فروش خودرو فقط با مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

رییس کل سازمان تجارت با اعلام بازتعریف ضوابط واردات خودرو در آیین نامه جدید در روزهای آتی، گفت: فقط نمایندگان رسمی می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند و بدون مجوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیش فروش خودرو امکان پذیر نیست.

مجتبی خسروتاج در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با خلاف واقع خواندن برخی مطالب در خصوص ثبت سفارش خودرو، تصریح کرد: بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمام کالاهای سرمایه ای که وارد کشور می‌شوند باید شامل خدمات پس از فروش، گارانتی و وارنتی شوند و بر اساس آخرین بخش‌نامه که در دی‌ماه سال گذشته ابلاغ شد، فقط نمایندگان رسمی می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

وی با اشاره به دادن مهلت زمانی برای عقد قرارداد شرکت‌های واردکننده فاقد نمایندگی با نمایندگان رسمی، افزود: به شرکت‌های فاقد قرارداد با نمایندگان رسمی، موظف شدند که با نمایندگان رسمی قرارداد پس از فروش ببندند و سپس نسبت به عرضه خودرو اقدام کنند.

رییس کل سازمان تجارت، فروشنده کالا را موظف به ارایه قرارداد با نماینده رسمی برای خریدار دانست و گفت: شرکت هایی که نسبت به پیش فروش اقدام می کنند نیز باید مجوز لازم را به خریدار ارایه دهند و بدون مجوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیش فروش امکان پذیر نیست.

خسروتاج همچنین با اشاره به اینکه مقررات اجازه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی را نمی‌دهد، گفت:  سال گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستیم تا تعریف خودرو لوکس را از قدرت موتور به سمت ارزش ببریم و صرفنظر از قدرت موتور اگر قیمت خودرو از یک رقمی بالاتر رفت، لوکس تلقی شود که در آیین نامه جدید در روزهای آتی تعریف می‌شود.

منبعشاتا
مطلب قبلی5.5 میلیون نهال برای توسعه باغ‌های زیتون نیاز است
مطلب بعدیایران سومین تولیدکننده گاز جهان/اینفوگرافیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید