پوتین: توافقنامه تجارت آزاد بین اوراسیا و ایران امضا شد

پوتین: توافق تجارت آزاد به طور جدی روابط اوراسیا با ایران را تقویت می کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از اهمیت توافق تجارت آزاد منعقد شده بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران بسیار قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت:” مایلم به ویژه یادآوری کنم که در آستانه دیدار ما، توافقنامه تجارت آزاد بین اوراسیا و ایران امضا شد. این توافق می تواند واقعاً در زمینه تقویت روابط بین اتحادیه اوراسیا و یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین اقتصادهای منطقه اوراسیا از نظر فناوری مهم باشد.”

به گفته وی، پس از اجرایی شدن این توافق، تقریباً همه دسته‌های کالاهای تولید شده در اوراسیا به بازار وسیع ایران دسترسی معاف از مالیات خواهند داشت، زیرا حدود 90 میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد:” موانع غیر تعرفه ای به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. محافل تجاری کشورهای ما که به طور فعال با شرکای ایرانی در حال همکاری هستند، علاقه مند به این امر می باشند و اکنون شرایط برای چنین همکاری های تجاری به طرز محسوسی بهبود خواهد یافت.”

به گفته وی، همچنین بدیهی است که آزادسازی تجارت با ایران، انگیزه مضاعفی برای توسعه مسیرهای حمل و نقل و لجستیکی اتصال کشورها مانند کریدور بین المللی شمال-جنوب خواهد داد. پوتین در پایان گفت: “همچنین فرصت های جدیدی برای همکاری های علمی و صنعتی، تبادل گردشگران و هیئت ها و تماس بین مردم ایجاد خواهد شد.

منبعاسپوتنیک
مطلب قبلیپیشرو در تولید کامپوزیت چوب پلاستیک
مطلب بعدیهویج شویی به روش مکانیزه

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید