پایان عمر گوشی‌های هوشمند؛ پیش بسوی تجهیزات پوشیدنی

گوشی‌های هوشمند اخبار روز گذشته هستند و عمر آن‌ها در حال حاضر به پایان رسیده، اما مردم هنوز به آن پی نبرده‌اند.

مایکروسافت علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ موبایل ندارد، در مقابل اما اپل تمام توجه خود را به آیفون ۸ معطوف کرده است، با این حال هردوی این شرکت‌ها بر پایان عمر گوشی‌های هوشمند اذعان دارند.

در حالی که به نظر می‌رسد مایکروسافت به ‌زودی بازار موبایل را به‌کلی ترک کند، تمام توجه رقیب سنتی آن‌ها اپل، روی گوشی‌های هوشمند متمرکز شده است. این شرکت با وجود آنکه رقبای متعددی در حوزه‌ی موبایل پیش روی خود می‌بیند، اما قصد دارد خلاقیت و ابتکار خود را در این بخش با آیفون ۸ همچنان ادامه دهد.

با وجود اینکه این دو شرکت، دو مسیر و استراتژی مختلف را برای بخش موبایل خود انتخاب کرده‌اند، هردوی آن‌ها بر یک چیز توافق دارند: عمر گوشی‌های هوشمند امروزی در حال حاضر به پایان رسیده و به نظر می‌رسد که تمرکز بر دیگر رویکردهای موبایلی، در حال پیدا کردن اولویت بیشتری است.

اپل و مایکروسافت در حال حرکت به سمت عینک‌های هوشمند و تمرکز بر آن‌ها هستند و در عین حال این دو غول دنیای فناوری، سرمایه‌گذاری عظیمی نیز در پروژه‌های واقعیت افزوده انجام داده‌اند که ممکن است روزی جایگزین گوشی‌های هوشمند فعلی شود.

سرمایه‌گذاری اپل در واقعیت افزوده

با جود اینکه اپل نهایت توان و تمرکز خود را بر تولید آیفون ۸ قرار داده و برای توسعه‌ نسل‌های بعدی آیفون نیز برنامه‌‌ریزی کرده است، اما از واقعیت ارزش افزوده و عینک‌های هوشمند پوشیدنی غافل نشده است.

اخیرا شایعه شده بود که اپل چندین نمونه‌ اولیه از یک هدست را در دست توسعه داشته است که یکی از آن‌ها مجهز به یک دوربین سه‌بعدی بدون نمایشگر بود که برای انجام وظیفه‌ خود از نمایشگر آیفون بهره می‌برد. در حالی که این قطعا رویکرد مناسبی است که شرکت‌هایی دیگر نیز آن را به کار بسته‌اند، اما گفته می‌شود که اپل در پی یافتن رویکرد دیگری است. زیرا این شرکت می‌خواهد محصولی خلاقانه‌تر تولید کند و برای پوشش محتوای واقعیت افزوده، نمایشگری اختصاصی برای آن در نظر بگیرد.

بنا به گزارش فایننشال تایمز، اپل هنوز هم در حال تصمیم‌گیری در این باره است. اما احتمالاتی وجود دارد که این شرکت از رویکرد دوم استفاده کند و با توسعه‌ نمایشگر برای عینک هوشمند خود، آن را از آیفون بی‌نیاز کند؛ زیرا آن‌ها آینده‌ای را فراتر از گوشی‌ها تصور می کنند.

هرچه توسعه‌ این محصول به پیش می‌رود، شایعاتی مبنی بر تاریخ عرضه‌ آن در سال ۲۰۱۸ منتشر می‌شود. اما تاکنون هیچ تاییدیه‌ای رسمی از جانب این شرکت منتشر نشده است. در حال حاضر کوپرتنیوی‌ها اشاراتی داشته‌اند که iOS 11 مجهز به کیت واقعیت افزوده و مجموعه‌ای از ابزارهایی خواهد بود که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از دوربین آیفون برای پیاده‌سازی و اجرای واقعیت افزوده استفاده کنند.

augmented reality

مایکروسافت: عمر گوشی‌های هوشمند به سر رسیده است

در حالی که اپل در حال جستجو و کشف دنیای پس از گوشی‌های هوشمند است، مایکروسافت با هولولنز به عنوان سکوی گذار، زودتر در این دنیا قدم گذاشته است.

لکس کیپمن، خالق هولولنز ابتدای سال جاری تاکید کرد که گوشی‌های هوشمند اخبار روز گذشته هستند و عمر آن‌ها در حال حاضر به پایان رسیده، اما مردم هنوز به آن پی نبرده‌اند.

مدیران مایکروسافت با صدایی رسا و بلند بارها اعلام کرده‌اند که عمر گوشی‌های هوشمند به سر رسیده است. الکس کیپمن، خالق هولولنز ابتدای سال جاری تاکید کرد که گوشی‌های هوشمند اخبار روز گذشته هستند و عمر آن‌ها در حال حاضر به پایان رسیده، اما مردم هنوز به آن پی نبرده‌اند.

الکس کیپمن می‌گوید: “ظرفیت و پتانسیل این دستگاه‌ها به قدری زیاد است که می‌توانند روزی جایگزین گوشی‌های شما، تلویزیون‌ها و تمام نمایشگرهای فعلی شوند. زمانی که اپلیکیشن‌های شما، ویدئو‌ها، اطلاعات و حتی زندگی اجتماعی شما در مسیر دید شما نقش می‌بندند. شما به نمایشگر دیگری نیاز نخواهید داشت و من پیش‌بینی می‌کنم که دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر واقعیت افزوده بر گوشی‌های هوشمند غلبه خواهند کرد.”

در مقایسه با اپل، مایکروسافت بخش موبایل را کنار گذاشته و با قرار دادن واقعیت افزوده در صدر اولویت‌های خود، آن را جایگزین موبایل کرده است. با این حال، برنامه‌ی هردوی این شرکت‌ها، در زمینه‌ نحوه از دور خارج کردن‌ گوشی‌های هوشمند هنوز نامعلوم و نامشخص است.

بدون شک، واقعیت افزوده، فناوری داغی است که با سرعت بالایی در حال رشد است و با وجود اینکه دو غول برتر دنیای فناوری نیز حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما تا زمانی که گوشی‌های هوشمند در قید حیات هستند، دنیای فناوری یک شبه تغییر نخواهد کرد.

منبعزومیت
مطلب قبلیشرکت های دارویی در حال تعدیل نیرو؛ شرکت های توزیعی در معرض ورشکستگی
مطلب بعدیهشت حقیقت شگفت‌انگیز درباره اینترنت/اینفوگرافیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید