ویژگی و امکانات و قابلیت های تلویزیون سامسونگ 2022

ویژگی و امکانات و قابلیت های تلویزیون سامسونگ 2022

نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ ؛امکانات و قابلیت های تلویزیون سامسونگ  

سامسونگ یک برند کره ای است که از یک شرکت کوچک تلویزیون سامسونگ بزرگ ترین برندها در تمام جهان تبدیل شده است. کمپانی سامسونگ در سال 1970 اولین تلویزیون خود را وارد بازار کرد ، و از سال 2006 به پرفروش ترین تولید کنندگان تلویزیون در دنیا تبدیل شد. سامسونگ هر روز بیشتر از قبل خود را در دل مردم جای داده است. و هر سال تلویزیون های خود را با جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات مجهز کرده است. سامسونگ جزو اولین کمپانی هایی است که توانست تلویزیون های اسمارت را تولید کند. تلویزیون اسمارت سامسونگ تقریبا در اندازه های بین 32 تا 98 اینچ و جود دارند. و در دو نوع تخت و منحنی تولید شده اند. هر چه اندازه تلویزیون بزرگ تر باشد قیمت آن قاعدتا بالاتر است. و هر چه تلویزیون کوچکتر باشد ارزانترین تلویزیون سامسونگ را می توان خرید. ولی با توجه به محیط مورد نظر باید تلویزیون مناسب را انتخاب کنید. تلویزیون های سامسونگ در سری های مختلف تولید شده اند و باتوجه به حرف اخر مدل نامبر آن می توان فهید ساخت چه سالی است. مثلا حرف A مربوط به تلویزیون های سال 2021، حرفT سال 2020، حرفR مربوط به سال 2019، حرفN سال 2018 و در نهایت تلویزیون های 2022 دارای حرف B می باشد. تلویزیون های سامسونگ هر سال امکاناتی که دارند را در تلویزیون های جدید بیشتر تقویت کرده و یا امکانات جدیدی به آن ها می افزایند. در ادامه با همراه باشید تا بیشتر در مورد قابلیت های مشخصات تلویزیون سامسونگ توضیح خواهیم داد.

طراحی تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون سامسونک از طراحی یکپارچه و شکیلی برخوردار است و با طراحی بی نهایت باریکی که در صفحه نمایش آن استفاده شده است ، بیشتر تمرکز کاربر را بر روی صفحه نمایش متمرکز می کند. در مدل های جدید این قاب به حدی نازک است که تقریبا حالتی نامرئی دارد. و هیچ برآمدگی اضافه ای در پشت آن وجود ندارد ، این مسئله موجب می شود که تلویزیون کاملا به دیوار بچسبد طراحی پایه های تلویزیون های سامسونگ دو شاخه ای،‌ مربع تو خالی، مثلی شکل Y، پایه وسط شکل T، پایه وسط مستطیل و… می باشد. که همه این مدل پایه ها طراحی زیبایی دارند. سامسونگ در سال 2018 به بعد قابلیت جدید Ambient Mode را در بعضی مدل تلویزیون های خود گنجانده است که این امکان را فراهم می کند تا وقتی که تلویزیون خاموش است با رنگ دیوار ست شود و انگار تلویزیونی بر روی دیوار وجود ندارد، یا تصویری دلخواه را می توانید روی آن قرار دهید و همانند قاپ عکسی بر روی دیوار نمایان می شود. همچنین می توانید وضعیت آب و هوا را بر روی آن نیز تنظیم کنید . در کل می توان گفت که کمپانی سامسونگ بیشترین تلاش و سلیقه ی خود را در طراحی تلویزیون سامسونگ خرج کرده است. تلویزیون های سامسونگ با هر دکوارسیون و محیطی سازگار می شوند. و فضای منزل را مدرن و زیبا جلوه می دهند. اگر دوست دارید همه تلویزیون های سامسونگ 2022 را یکجا مشاهده کنید baneeh.com را ببینید.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ اسمارت تی وی

کیفیت تصویر از اولویت های مهم برای خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ می باشد. با توجه به نوآورهای برجسته که در امکانات تصویر تلویزیون سامسونگ قرار داده شده است . شاهد تصاویری با کیفیت بالا خواهید بود . کیفیت تصویر  FULL HDبا توجه به وجود پیکسل های بالا و میزان رزولوشن 1080×1920 پیکسل کوچکترین جزئیات باکیفیت بالا را نمایش می دهد. پیکسل های موجود در کیفیت تصویر UHD 4K چهار برابر صفحه نمایش FULL HD است. با مجهز بودن به ۸ میلیون پیکسل می توانید قادر به دیدن تصاویری با کیفیت 4K شوید. QLED یکی دیگر از تکنولوژی های که کمپانی سامسونگ از آن رونمایی کرده است. QLED برابر است با Quantom dot + LED در واقع کوانتوم دات نمایشگر LED رنگ ها را بهتر در تصویر نمایش می دهد و روشنایی زیادی به تصویر می بخشد و رنگ ها را با عمق بیشتری نمایش می دهد. صفحه نمایش کریستال در برخی مدل تلویزیون سامسونگ رنگ های شفافی را ارائه می دهد و تصویر واضح و طبیعی را به نمایش می گذارد. ال ای دی هوشمند سامسونگ با پشتیبانی از فرمت HDR10+ تصاویری با عمق و کنتراست بالا را ارائه می دهد و محتوای تصویر HDR را بهبود می بخشد در نتیجه محتوایی با روشنایی بالا را نمایش می دهد. فرمت HLG تصویری روشن و شفاف را ایجاد خواهد کرد . تلویزیون نئوکیولد سامسونگ به ریموت کنترل هوشمند نیز مجهز شده است. سامسونگ در تلویزیون های جدید خود از فناوری NEO QLED استفاده کرده است. این تکنولوژی در واقع QLED تکامل یافته است که از پنل VA پشتیبانی می کند و قادر است رنگ ها را با عمق و شادابی بیشتر نمایش دهد . کیفیت تلویزیون سامسونگ 8k چهار برابر تلویزیون 4k است و نقش موثری در ارتقای تصویر 4k را دارند. همچنین عملکرد خوبی در نمایش رنگ های مشکی با عمق واقعی دارند.

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ اسمارت تی وی

 

پردازنده تصویر تلویزیون های سامسونگ

پردازنده در تلویزیون نقش مهمی را در ارائه تصویری باکیفیت ارائه می دهد . وظیفه پردازنده در تلویزیون افزایش کیفیت تصویر و هماهنگی بین همه ی قابلیت های تلویزیون است . شرکت سامسونگ از پردازنده های مختلفی در انواع مدل تلویزیون های خود استفاده کرده است . پردازنده چهار هسته ای «Quantum 4K Lite » در تلویزیون کیولد سامسونگ رنگ هایی دقیق با روشنایی بالا را ارائه می دهد . همچنین نقش موثری در کاهش نویز و تاری تصویر دارد . و تصاویر را با عمق بالا و ریزترین جزئیات به نمایش می گذارد  . تلویزیون های 8k سامسونگ به پردازنده «Quantum 8K Lite» مجهز شده اند ، که با بهره برداری از هوش مصنوعی قابلیت بهبود کیفیت تصویر و صدا را دارد . پردازنده « Crystal 4K » یکی دیگر از پردازشگرهای تلویزیون اسمارت سامسونگ است . سامسونگ سال 2020 از این پردازنده قدرتمند در تلویزیون های خود استفاده کرده است . این پردازنده تصاویر را با عمق رنگ بیشتری نمایش می دهد و رنگ ها را بصورت مجزا از یکدیگر جدا می کند و شما را از دیدن محتوایی با وضوح بالا و طبیعی با حالتی زنده شگفت زده خواهد کرد . از قابلیت های دیگر این پردازنده این است که سرعت بالایی در پردازش صدا و تصویر بدون کمترین تاخیری دارد .  همچنین تصاویر Crystal را به راحتی پردازش می کند و آن را با کیفیت 4k نمایش می دهد . تلویزیون ال ای دی سامسونگ با کمک پردازنده « UHD Enigne » قادر به نمایش کوچک ترین جزئیات تصویر است و نویزهای اضافی را از محتوا حذف می کند در نتیجه تصاویری با کیفیت 4k را نمایش می دهد .

  • اگر تمایل دارید لیست قیمت تلویزیون های سامسونگ را مشاهده کنید جمله روبرو را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید :   قیمت تلویزیون سامسونگ بانه دات کام 

کیفیت صدای تلویزیون هوشمند سامسونگ

تصویر یکی از معیار های مهم در هنگام خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ می باشد . ولی چناچه تلویزیون به بهترین امکانات جهت ارائه تصویر باکیفیت مجهز شده باشد . ولی از کیفیت صدای ضعیفی برخوردار باشد . تصویر باکیفیت آن هم معنی نخواهد نداشت . به زبان ساده تر می توان گفت که صوت و تصویر در تلویزیون تکمیل کننده ی یکدیگر هستند . تصویری شفاف در کنار صدایی واضح و باکیفیت می تواند دیدن هر برنامه ای را برایتان لذت بخش کند . در تلویزیون های سامسونگ اکثرا از سیستم صوتی دو کاناله استفاده شده است ، و صدا از دو اسپیکر خارج می شود . خروجی صدای تلویزیون سامسونگ در بعضی مدل ها ۲۰ وات می باشد . در بعضی مدل های دیگر تلویزیون سامسونگ از دو کانال صوتی 60 وات بهره برده است . جهت بهبود هر چه بیشتر صدا اکثر تلویزیون های هوشمند سامسونگ به دالبی دیجیتال پلاس Dolby Digita Plus مجهز شده اند ،‌ که قابلیت انتقال و ذخیره ی صدای دیجیتالی با کیفیت بالا با حالتی رسا و واضح را دارد . برخی از انواع مدل های تلویزیون سامسونگ به قابلیت «  Q-Symphony » مجهز شده اند . فناوری کیوسمفونی ویژگی جدیدی است که در هنگام اتصال ساندبار به تلویزیون صدای همزمان و هماهنگی را از بلندگوهای تلویزیون پخش می کند . بعضی مدل های تلویزیون سامسونگ به ویژگی های صوتی دیگری هم مجهز شده اند که در ایجاد صدایی باکیفیت تر نقش موثری دارند .

کوچکترین و بزرگترین تلویزیون سامسونگ

سیستم عامل تلویزیون سامسونگ

در اکثر تلویزیون های اسمارت از یک سیستم عامل استفاده شده است ، که امکان دسترسی به سرویس های آنلاین و برنامه ها را می دهد . تلویزیون اسمارت سامسونگ به سیستم عامل تایزن مجهز شده است . اکثر تلویزیون های سامسونگ به این سیستم عامل مجهز شده اند. تایزن یک سیستم عامل متن باز بر پایه ی لینوکس می باشد . سیستم عامل تایزن سامسونگ قابلیت همگام سازی بلوتوث و WiFi Direct را فراهم می کند . و اکثر آن ها به Smart Thing مجهز شده اند ، این قابلیت می تواند وسایل هوشمند خانه را از طریق این اپلیکیشن مدیریت کند و یا با نصب این برنامه بر روی گوشی همراه خود می توانید تلویزیون را از راه دور مدیریت و کنترل کنید . سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ امکان دسترسی به اینترنت ، برنامه های هوشمند و دستیار های صوتی «  Google Assistant _ Bixy _ Alexa» را می دهد . که هر کدام امکان جستجو ، مدیریت و کنترل تلویزیون را فراهم می کند .  در تلویزیون های سامسونگ که از سیستم عامل تایزن پشتیبانی می کنند با کمک فناوری PurColor طیف وسیعی از رنگ های طبیعی را بر روی نمایشگر ارائه می دهد .

امکانات هوشمند و قابلیت های تلویزیون سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ هر سال تلاش می کند تلویزیون های خود را به امکانات بیشتری مجهز کند . و با در اختیار قرار دادن این قابلیت ها این امکان را فراهم می کند تا برنامه هایی که از طریق گوشی یا کامپیوتر انجام می دهید را در تلویزیون نیز انجام دهید . کاربران می توانند این کارها را در صفحه نمایشی بزرگتر انجام دهند . و دسترسی به اینترنت را نیز فراهم می کند . تلویزیون های هوشمند سامسونگ می توانند به راحتی در صفحات وب جستجو کنند . تلویزیون وای فای و اینترنت دار سامسونگ قابلیت اتصال به موبایل از طریق Mobile to TV Mirroring WiFi Direct را می دهد و با پشتیبانی از قابلیت DLNA نیز این امکان را می دهد که گوشی یا لپ تاپ خود را به آن متصل کنید و ویدیو یا برنامه های که می خواهید را پخش کنید. اتصال از راه دور به رایانه PC TO TV از دیگر مشخصات تلویزیون سامسونگ است که از طریق اتصال کابل HDMI به پورت HDMI تلویزیون محتوای داخل لپ تاپ را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون می توانید مشاهده کنید . تلویزیون های ساخت مصر سامسونگ اکثرا از زبان فارسی پشتیبانی می کنند . تلویزیون های سامسونگ که دارای سیستم عامل تایزن می باشند دارای 4 تا 8 گیگ حافظه ی داخلی جهت نصب و دانلود می باشد. سامسونگ تلویزیون دارای ریموت کنترل هوشمند می باشند که کار با تلویزیون را راحت تر کرده است. منو هوشمند Smart HUB این امکان را فراهم میکند تا به جستجو کلیپ و فیلم های مورد علاقه بپردازید و یا برنامه های سامسونگ را جستجو کنید و از سایر خدمات دیگر بهره مند شوید. بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری AirPlay 2، پورت های HDMI و USB از دیگ امکانات تلویزیون سامسونگ است.

  • در صورتی که دوست دارید تلویزیون هوشمند خریداری کنید جمله روبرو را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید : خرید تلویزیون اسمارت از بانه دات کام
تلویزیون سامسونگ

جمع بندی امکانات تلویزیون سامسونگ

در پایان نقد و بررسی تلویزیون سامسونگ و امکاناتی که ذکر شد می توان گفت که هر چه ابعاد تلویزیون سامسونگ بزرگ تر باشد از مزایا و قابلیت های بیشتری برخوردار است و طبیعتا قیمت آن هم بالاتر از مدل های دیگر است . از ویژگی های قدرتمندی که تلویزیون های سامسونگ از آن بهره برده اند ، پردازنده ی چهار هسته ای می باشد که عملکرد خوب و باکیفیتی از تصویر ، صدا و برنامه های تلویزیون را اجرا می کند . سیستم عامل تایزن هم امکان دسترسی به بسیاری از برنامه کاربردی را در اختیار کاربران قرار می دهد .برای خرید تلویزیون هوشمند ساموسنگ به بانه baneeh.com مراجعه کنید .  قیمت تلویزیون سامسونگ هوشمند بسته به انواع مدل های تلویزیون سامسونگ متفاوت است . ولی در کل می توان گفت که از نظر قیمت در رده مناسبی قرار دارند   .

مطلب قبلیبا اسنپ روم در تهران بهترین اقامتگاه های مبله را رزرو کنید
مطلب بعدیورود استارت‌آپ‌ها به بورس

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید