هاب های استارت آپی اروپا را بشناسید

از سال 2011، هرسال رتبه بندی هاب های بزرگ استارت آپی اروپا منتشر می شود. نسخه قبلی این رتبه بندی اکتبر سال 2017 منتشر شده بود. حالا هم نوبت انتشار نسخه 2018 است.

هر کشور و منطقه ای می خواهد هاب استارت آپ ها باشد. اما کدامیک از آنها برنده بازی هستند؟ «ای یو استارت آپ»، 15 هاب استارت آپی بزرگ اروپا در سال 2018 را معرفی کرده است.

طبق این گزارش، از سال 2011، هرسال رتبه بندی هاب های بزرگ استارت آپی اروپا منتشر می شود. نسخه قبلی این رتبه بندی اکتبر سال 2017 منتشر شده بود. حالا هم نوبت انتشار نسخه 2018 است.

حالا بیایید ببینیم از سال گذشته چه چیزهایی تغییر کرده است.

برای این رتبه بندی، اطلاعات زیر جمع آوری شده است: 1)50 شهر برتر که در این سال از EU-Startups.com بازدید کرده اند. 2)تعداد استارت آپ های ثبت شده در هریک از شهرهای اروپایی (از آغاز سال 2016). 3) تعداد استارت آپ های ثبت نام شده در AngelList هر شهر. بعد از آن برای هریک از این فاکتورها مقیاس و وزنی در نظر گرفته شد. در واقع الگوریتم های مشابه سال های گذشته در حال حاضر اعمال شده است.

لطفا توجه کنید که نتیجه این رتبه بندی به معنی قضاوت نهایی درباره اهمیت واقعی هر یک از شهرهای برای جهان استارت آپی اروپا نیست.

 

درمقایسه نتایج امسال با سال 2017 مشخص شد که 9 رتبه اول بدون تغییر بوده اند. لندن، برلین، پاریس، آمستردام، بارسلونا، مادرید، استکهلم، دوبلین، کپنهاگ 9 هاب برتر استارت آپی اروپا هستند. اما مونیخ که قبلا در رتبه 11 قرار داشت به رتبه 10 صعود کرد و میلان هم با افت رتبه مواجه شد.

هلسینکی از رتبه 12 به 13 سقوط کرد، در حالی که لیسبون دوباره رشد کرد و رتبه 12 را در اشغال خود درآورد. وین رتبه 16 ام هاب استارت آپی اروپا را به دست آورده است، در حالی که قبلا رتبه 15 را به دست آورده بود. در انتهای جدول هم زوریخ قرار دارد.

«ای یو استارت آپ» باز هم تاکید می کند رتبه بندی آنها به معنای قضاوت نهایی در مورد اهمیت واقعی شهرها در هاب استارت ‌آپی اروپا نیست. در این رتبه بندی، فعالیت های سرمایه گذاری اندازه گیری نشده است. اما با این حال، این رتبه بندی می تواند شاخصی مطلوب برای پیشرفت های اخیر و روند هاب های استارت آپی اروپا باشد.

مطلب قبلیعراق مقصد اول صادرات ایران است
مطلب بعدینشانه‌هایی از اشکالات اساسی در قیف فروش کسب‌وکار

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید