نتورکر چیست؟ و درباره آن چه می‌دانید؟

نتورکر چیست؟ و درباره آن چه می‌دانید؟

همان طور که می‌دانید کسب و کار‌های جدیدی با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در حال پدید آمدن هستند. شغل‌های ایجاد شده بر اساس علم و فناوری، می‌توانند به بهترین شکل سبب درآمدزایی افراد شوند. یکی از این مشاغل که در بین مردم بخصوص جوانان طرفداران زیادی دارد، نتورکر است. اما برای برخی این سؤال به وجود می‌آید که نتورکر چیست؟ به طور کلی می‌توان گفت که نتورکر نوعی بازاریابی محسوب می‌شود و این بازاریابی، بازاریابی شبکه‌ای است. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مردم توانسته‌اند درباره نتورکر یا همان بازاریابی شبکه‌ای اطلاعات لازم را به دست بیاورند. افرادی هستند که تصور می‌کنند با این نوع بازاریابی می‌توانند یک روزه به سرمایه زیادی دست پیدا کنند. اما این به خاطر نا آگاهی آن‌ها درباره این موضوع است.

اگر به کارآفرینی و موضوعات مرتبط با آن علاقمند هستید توصیه می‌کنیم حتماً سری به وب سایت‌هایی مانند فرچون، فوربز، دانشگاه کسب و کار، بیزینس اینسایدر و هاروارد بیزینس ریویو بزنید و اطلاعات خودتان را در موضوعات کارآفرینی، استارتاپ، سرمایه‌گذاری و توسعه فردی بالا ببرید. در ادامه مطالبی درباره این که نتورکر چیست بیان می‌کنیم و توضیحات بیشتری جهت آشنایی شما با این موضوع ارائه خواهیم داد.

نتورکر چیست؟ و درباره آن چه می‌دانید؟

با وجود این که امروزه این نوع کسب و کار در جامعه بیشتر دیده می‌شود، اما هنوز هم کسانی هستند که نمی‌دانند نتورکر چیست؟ نتورکر در واقع شکلی از بازاریابی است که در آن افراد محصولاتی را از شرکت‌ها خریداری می‌کنند و با روش‌های مختلفی نظر مشتریان را جلب می‌نمایند. سپس محصولات خریداری شده را به آن‌ها می‌فروشند. با این شیوه خرید و فروش فرد به سود قابل توجهی دست پیدا می‌کند. این نوع بازاریابی را با عنوان بازاریابی شبکه‌ای هم می‌شناسند. در چنین بازاریابی فرد می‌تواند محصولاتی را که خریداری کرده است، در هر جایی که مد نظر دارد به فروش برساند. در صورتی که به فکر راه‌اندازی چنین شغلی هستید، بهتر است ابتدا به اندازه کافی اطلاعات و مهارت به دست‌آورید. برای بالا بردن سطح آگاهی خود در این زمینه می‌توانید به وب سایت دانشگاه کسب و کار به نشانی /http://businessuni.net مراجعه کنید.

چگونگی کسب درآمد در نتورکر

اکنون که فهمیده‌اید نتورکر چیست؟ بهتر است با روش این کار و چگونگی درآمدزایی به وسیله آن آشنا شوید. قبل از هر کاری لازم است که شما یک زیر مجموعه تشکیل دهید. یعنی چندین نفر را انتخاب کنید که در فروش محصولات به نوعی به شما کمک کنند. در نتورکر شما محصولات و کالا‌هایی را از شرکت مورد نظر خود خریداری می‌کنید. پس از خرید محصولات آن‌ها را به کسانی که عضو زیر مجموعه شما هستند می‌سپارید. اعضای زیر مجموعه شما باید با پیدا کردن مشتری محصولات را بفروشند. هنگامی که محصولات فروخته شدند، شما می‌توانید از میزان سودی که به دست آمده است بهره‌مند شوید. تمامی کسانی که در زیر مجموعه شما عضویت دارند، می‌توانند برای خود زیر مجموعه به وجود بیاورند. این کار مانند یک گراف گسترده می‌تواند ادامه داشته باشد. با گسترش این فرایند و افزایش تعداد زیر مجموعه‌ها میزان فروش بالاتر می‌رود.

زمانی که محصولات بیشتری به فروش برسند، سود و درآمد حاصل از آن هم بیشتر خواهد بود. این بازاریابی شبکه‌ای می‌تواند روشی مناسب برای کسب درآمد باشد. شما باید دقت کنید که به میزان کافی درباره این کار آگاهی داشته باشید و بتوانید به خوبی درک کنید که نتورکر چیست؟ دانشگاه کسب و کار رسانه‌ای تخصصی در حوزه کارآفرینی است که تمامی موضوعات مرتبط با کارآفرینی را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید از آموزش‌های این دانشگاه برای رسیدن به موفقیت کمک بگیرید.

نتورکر چیست؟ و درباره آن چه می‌دانید؟

آشنایی با اصول موفقیت در نتورکر

همان طور که در هر کاری برای پیشرفت و دستیابی به موفقیت لازم است تا از یکسری نکات آگاهی داشته باشید، در نتورکر هم باید برخی اصول و نکات مهم را یاد بگیرید. با بهره‌گیری از این نکات و رعایت آن‌ها احتمال رسیدن به موفقیت و پیشرفت بیشتر برای شما مهیا می‌شود. دانشگاه کسب و کار می‌تواند به شما در زمینه یادگیری اصول و کسب مهارت‌های لازم برای پیشبرد این فعالیت کمک کند. در زیر نکاتی که باید در نتورکر به آن‌ها توجه داشته باشید، بیان می‌کنیم.

توجه به کیفیت محصولات

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید هنگام خرید محصولات به آن توجه کنید، سطح کیفیت محصول است. این کاملاً طبیعی است که مشتریان تمایلی به خرید محصول بی‌کیفیت نشان ندهند. اگر شما محصولات بی‌کیفیت و نامرغوب خریداری کنید، این امکان وجود دارد که مشتریان خود را برای همیشه از دست دهید. در مقابل با خرید محصولات با کیفیت و ارائه چنین کالا‌هایی به مشتری اطمینان آنان را جلب می‌کنید و به خریداران همیشگی شما تبدیل خواهند شد.

تقویت فن بیان

از دیگر نکاتی که باید برای کسب موفقیت به آن دقت کنید، فن بیان شماست. نحوه صحبت کردن شما با مشتری و میزان توانایی که در متقاعد کردن او دارید، یک مهارت محسوب می‌شود. داشتن چنین مهارتی در نتورکر بسیار ضروری است. با تقویت فن بیان خود می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. این مهارت اثرات بسیاری بر میزان فروش شما خواهد گذاشت. در صورتی که از فن بیان قوی برخوردار باشید، فروش بیشتری خواهید داشت و در نهایت سود بیشتری هم به دست می‌آورید.

رهبری و مدیریت مجموعه

پس از آگاهی از این که نتورکر چیست و یک مجموعه تشکیل دادید، نوبت به مدیریت درست مجموعه خواهد رسید. زمانی که شما برای توسعه کار خود زیر مجموعه‌هایی را به وجود می‌آورید، باید بتوانید آن‌ها را به خوبی رهبری و مدیریت کنید. با مدیریت بهتر شما اعضا هم بهتر کار خود را انجام می‌دهند و در نتیجه میزان سوددهی افزایش می‌یابد. گاهی لازم است که به عنوان مدیر مجموعه اعضای تیم خود را راهنمایی کنید و اطلاعاتی در اختیارشان قرار دهید. اعضای مجموعه شما در برخی مواقع نیاز به توضیحات بیشتری خواهند داشت که این وظیفه شماست که آن‌ها را آگاه کنید و مسائل مهم در رابطه با فروش را به آن‌ها یاد دهید. علاوه بر این شما باید سعی کنید با روحیه دادن به اعضا انگیزه آن‌ها بالاتر ببرید تا کار خود را بهتر انجام دهند.

نتورکر چیست؟ و درباره آن چه می‌دانید؟
Wooden cubes with people icons connected by white lines on chalkboard background

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم با بیان توضیحاتی درباره این که نتورکر چیست؟ شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم. همان طور که اشاره کردیم، نتورکر به نوعی بازاریابی است. این بازاریابی شبکه‌ای امروزه کسب و کار مورد علاقه جوانان محسوب می‌شود. افراد زیادی برای درآمدزایی و به دست آوردن سود زیاد به سمت چنین کسب و کاری روی می‌آورند. پس بسیار مهم است که درباره آن اطلاعت کافی داشته باشند. وب سایت دانشگاه کسب و کار به آدرس /http://businessuni.net به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این نوع مشاغل پیشرفت کنید و به موفقیت برسید؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنم برای کسب مهارت و افزایش توانایی خود حتماً به این سایت مراجعه کنید و اطلاعات خود را در زمینه کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و… افزایش دهید. 

دانشگاه کسب و کار رسانه تخصصی استارتاپ

مطلب قبلیسال آخر قیمت‌ گذاری دستوری خودرو
مطلب بعدیمدال نقره مسابقات کاتوویتس لهستان 2022 در دستان سید علی اصغریان

یک دیدگاه

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید