مهندسین مشاور آمود فعال در حوزه طراحی شهری و مرمت آثار تاریخی

شرکت مهندسین مشاور معماری و شهرسازی آمود

شرکت مهندسین مشاور آمود یکی از شرکت‌های فعال در حوزه معماری و شهرسازی، طراحی شهری و مرمت است که تاکنون پروژه‌های ویژه‌ای از جمله مرمت خانه سیمین و جلال و طرح ساماندهی میدان حسن آباد تهران و ایستگاه مترو دروازه شیراز اصفهان را به انجام رسانیده است.

مهندسین مشاور آمود از سال 1371 فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است. برند آمود برگرفته از مصدر آمودن به معنای برپا کردن و ساختن است و در معماری به آرایشی که پس از پایان کار ساختمان به آن افزوده می‌شود از جمله نماسازی سنگی، آجری، کاشیکاری و گچ‌بری گفته می‌شود.

این شرکت بعدها با گسترش فعالیت خود نمایندگی‌های در شهرهای اصفهان، مشهد، شیراز و اهواز نیز تاسیس کرد.

مدیران این مجموعه همگی از معماران و شهرسازان شناخته شده هستند که سوابق درخشانی در کارنامه کاری خود دارند. از جمله مدیران اصلی این مجموعه می‌توان به سعید سادات نیا معمار و طراح شهری، کیومرث کریمی معمار و شهرساز، فرزاد رستمی‌فر کارشناس معماری و مدیریت پروژه که تجربه ویژه‌ای در اجرای مرمت ابنیه تاریخی دارد اشاره کرد.

از جمله پروژه‌های مهم شرکت مهندسی مشاور آمود شامل طرح ساماندهی میدان حسن آباد، طرح ساماندهی باغات قصرالدشت شیراز، طرح آمایش جنوب فارس، طرح ساماندهی دانشگاه تهران، طرح ویزه منطقه گردشگری شهر نراق، طرح معماری ایستگاه تقاطعی دروازه شیراز اصفهان، طرح معماری مجتمع ایستگاهی شهید مدنی در خیابان نظام آباد تهران، طرح معماری مجتمع ایستگاهی وردآورد، طرح ارتقا کیفی میدان توپخانه تهران، طرح معماری تالار مرکزی شهر کرمان، مرمت مرکز فرهنگی هنری نیاوران، مرمت خانه تاریخی جلال آل احمد و سیمین دانشور در محله حکمت تهران، طرح معماری ایستگاه و مجتمع ایستگاهی مفتح اصفهان، طرح معماری و سازه‌های جانبی ایستگاه عمان سامانی در خط دو مترو اصفهان است که در نوع خود بسیار ویژه هستند.

فرزاد رستمی فر: حفظ هویت ایران برای آیندگان با حفظ و مرمت آثار تاریخی

فرزاد رستمی فر معمار و پژوهشگر و عضو هیئت مدیره مهندسین مشاور آمود با اشاره به اهمیت حفظ معماری و آثار تاریخی می‌گوید: ایران و بخصوص شهر تهران سابقه تاریخی ریشه‌داری دارد که باید حفظ شود و بخش عمده‌ای از هویت ایران و تهران در بناها و معماری‌‎ آن نهفته است بنابراین با حفظ این هویت می‌توان تاریخ ایران را برای آیندگان و جهانیان حفظ کرد.

پروژه مرمت خانه موزه سیمین و جلال

مرمت پروژه خانه جلال و سیمین

پروژه مرمت خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور دو نویسنده شهیر ایرانی یکی از پروژه‌های موفق مجموعه آمود است که با توجه به اهمیت خانه موزه انجام شده است. از آنجایی که خانه سیمین و جلال روایتگر زندگی این زوج موفق ایرانی است به پیشنهاد مجموعه مهندسی مشاور آمود به جای آنکه صرفا موزه باشد به خانه موزه بدل شد تا روایتی واقعی از داستان و وقایع زندگی این دو شخص معاصر را برای علاقه‌مندان به گونه‌ای جذاب و در بافت ساختمان مسکونی این زوج روایت کند.

پروژه مترو شهید مفتح اصفهان- آمود

­­­مجتمع تجاری و ایستگاه زیرزمینی مترو شهید مفتح اصفهان

دیگر پروژه مجموعه آمود طراحی و ساخت مجتمع تجاری و ایستگاه زیرزمینی مترو شهید مفتح اصفهان است. این پروژه در محدود پیرامونی و شمالی شهر اصفهان و در خيابان 22 بهمن، خيابان دکتر مفتح در امتداد خط «1» مترو قرار گرفته است.

این مجتمع در ترکيب با ايستگاه مترو در سه طبقه که به صورت مستقل از ايستگاه است طراحي شده که به عنوان يک مجتمع ايستگاهي- تجاري است. این پروژه در سال 1394 به پایان رسیده است. طراح و مدیر پروژه این طرح فرزاد رستمی فر از مدیران مجموعه مهندسین مشاور آمود است.

علاقه‎‌مندان جهت کسب اطلاعات اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه‌های این شرکت و دریافت مشاوره از مشاوران مجموعه آمود می‌توانند به سایت این مجموعه به آدرس amood.com مراجعه کرده و یا با شماره 02188513147 تماس حاصل کنند.

مطلب قبلیممنوعیت پرواز به انگلستان و ژاپن و قرنطینه مسافران اروپایی در ایران
مطلب بعدیآثار تحریم در صنایع الکترونیک ایران

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید