معاون وزیر نیرو:صادرات برق ایران حدود 25 درصد افزایش یافت

نیروگاه برق
نیروگاه برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که تراز تجارت برق ایران مثبت است، گفت: میزان صادرات برق در هفت ماه ابتدای سال 96 نسبت به مدت مشابه پارسال 25 درصد رشد داشته است.

هوشنگ فلاحتیان در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات درباره صادرات برق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا بیان داشت: میانگین صادرات برق کشور به سالانه 10 میلیون کیلووات ساعت رسیده، این در حالی است که سالانه چهار میلیون کیلو وات ساعت صادر شده که نشان دهنده تراز مثبت تجارت برق کشور است.

معاون وزیر نیرو یادآور شد: میزان درآمد حاصل از صادرات برق در سال های مختلف، نوسان داشته اما میانگین آن بین 700 میلیون دلار تا 1.2 میلیارد دلار در سال های مختلف بوده است.

میزان درآمد حاصل از صادرات برق در سال های مختلف، نوسان داشته اما میانگین آن بین 700 میلیون دلار تا 1.2 میلیارد دلار در سال های مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه مانند عراق از بزرگترین خریداران برق ایران هستند، گفت: در سالهای اخیر ایران حجم گسترده ای از برق را به عراق صادر می کرد، اما با توجه به این که صادرات گاز ایران به عراق بتازگی آغاز شده است، این کشور می تواند گاز دریافتی از ایران را در نیروگاه های خود برای تولید برق استفاده کند، بنابراین، در آینده نیاز این کشور برای واردات برق از ایران کاهش خواهد داشت.

فلاحتیان افزود: اکنون شبکه برق ایران به شبکه کشورهای همسایه متصل است اما در نظر داریم آن را به شبکه برق روسیه و اروپا نیز متصل کنیم.

به گزارش ایرنا، امسال 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بیش از 13 هزار متر مربع شامل 100 ماهنامه، 54 هفته‌نامه، 30 دوهفته ‌نامه،20 دوماهنامه، 52 فصلنامه، بیش از 115 رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، 70 رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی) و بیش از 60 روزنامه و موسسه مطبوعاتی در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور دارند.

همچنین بیش از 80 رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، 80 رسانه فرهنگی و هنری، بیش از 80 غرفه در گروه تخصصی، 30 غرفه در گروه خانواده و 20 غرفه در گروه دین و اندیشه در این رویداد بزرگ رسانه ای حضور دارند.

امسال همچنین علاوه بر ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی، بیش از 55 رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود یکهزار متر مربع در نمایشگاه حضور یافته اند.

در نمایشگاه امسال علاوه بر حضور مهمانان داخلی و اصحاب رسانه کشور، روزنامه نگارانی از چهار قاره جهان به نمایشگاه مطبوعات می آیند.

همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، 20 سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد همراه با سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی با حضور میهمانان و روسای مقیم دفاتر رسانه های خارجی از 13 کشور جهان در بخش بین الملل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

تمامی امور اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پیش ثبت نام تا جانمایی غرفه ها و رسانه ها بصورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام شده است.

بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تا 12 آبان ماه همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان بازدید کنندگان است.

 

مطلب قبلیرونق صنعت چرم،کیف و کفش در گرو حمایت و توسعه صادرات
مطلب بعدیهر دو روز یک نفر میلیاردر می‌شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید