مذاکرات امریکا و چین: حرفهایی می زنند که بازار دوست دارد بشنود

تحلیلگران خیلی به رسیدن به توافق امیدوار نیستند. آنها می گویند که تمام این صحبت ها درباره خوشبینی رسیدن به توافق تنها یک تئاتر سیاسی است. به گفته آنها دو طرف به نتیجه قطعی نرسیده اند و تنها حرف هایی می زنند که بازار دوست دارد بشنود.

 بازار آسیا با وجود دور بعدی مذاکرات تجاری ایالات متحده و چین که به واشنگتن منتقل شده، با رشد مواجه شد. سی ان بی سی گزارشی درباره این افزایش و مذاکرات تجاری دو اقتصاد برتر جهان منتشر کرده است.

طبق این گزارش، بازارهای آسیا، صبح دوشنبه، عمدتا مثبت بودند. مثبت بودنی که گفته می شود به دلیل مذاکرات تجاری میان چین و ایالات متحده و ادامه آن در این هفته در واشنگتن بوده است.

بازار سرزمین اصلی چین در تجارت با سود همراه بود. کامپوزیت شانگهای حدود 1.11 درصد رشد کرد، در حالی که کومپوننت شنزن هم رشد 1.222 درصدی داشت. همچنین کامپوزیت شنزن 1.111 درصد پیشرفت داشت. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ هم 1.45 درصد سود برد.

نیکی ژاپن 225 واحد جهش داشت که 1.72 درصد رشد را نشان می دهد، این در حالی است که Topix هم 1.42 درصد پیشرفت داشته است.

سهام Fast Retailing، شرکت پشتیبان فروشگاه های زنجیره ای یونیک هم بیش از 4 درصد افزایش یافت. در همین حال، Kospi کره جنوبی 0.92 درصد رشد را نشان داد و سامسونگ الکترونیک به عنوان هم رشد 1.3 درصدی داشت.

ASX استرالیا با توجه به رشد زیر بخش هایش، 0.48 درصد رشد کرد. زیر شاخص انرژی بیش از 1.6 درصد افزایش یافته است.

مذاکرات تجاری ادامه دارد

به دنبال مذاکرات پکن در هفته گذشته، مذاکرات تجاری میان امریکا و چین این هفته در واشنگتن ادامه پیدا می کند. هر دو طرف اعلام کرده اند که پیشرفت هایی در مذاکرات هفته گذشته حاصل شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده در کنفرانسی در کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن همیشه به دنبال داشتن قرارداد تجاری واقعی با پکن بوده است. اگر این توافق صورت بگیرد، با افتخار می گوییم که تعرفه ها حذف خواهد شد. البته ترامپ همچنان تاکید دارد که مذاکرات پیچیده است.

ترامپ همچنین گفت که امکان تمدید مهلت از یکم مارس وجود دارد. اما اگر توافقی حاصل نشود، ممکن است تعرفه های مازاد در مورد کالاهای چینی تا پایان تاریخ توافق اعمال شود.

با این حال تحلیلگران خیلی به رسیدن به توافق امیدوار نیستند. آنها می گویند که تمام این صحبت ها درباره خوشبینی رسیدن به توافق تنها یک تئاتر سیاسی است. به گفته آنها دو طرف به نتیجه قطعی نرسیده اند و تنها حرف هایی می زنند که بازار دوست دارد بشنود.

به گفته آنها دو طرف در نهایت به توافق نمی رسند و اعلام مهلت برای اوایل ماه مارس در ابتدا نوعی فریب بوده است.

منبعاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
مطلب قبلیممنوعیت صادرات مرغ ابلاغ شد
مطلب بعدیدلار به 12 هزار و 600 تومان و پوند به بیش از ۱۶ هزار تومان رسید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید