قیمت هر کیلو زعفران در بازار چقدر است؟

ایران حدود ۹۳ درصد سطح زیرکشت و تولید زعفران دنیا را در اختیار دارد

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران گفته است که قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است.

به گفته آقای حسینی، خوشبختانه در حدود ۲ ماه اخیر قیمت طلای سرخ به ثبات رسیده و نوسان چشمگیری نداشته است چون افزایش قیمت زعفران بیش از این میزان به ضرر کشاورزان و تولید است،

آقای حسینی به خبرگزاری مهر گفته که قیمت فروش عمده زعفران باید منطقی باشد، ما باید تلاش کنیم که قیمت‌ها از میزان فعلی هم پایین‌تر بیاید و منطقی‌تر شود به اعتقاد بنده قیمت منطقی زعفران کیلویی حداقل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر  ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در سال 1394 بیش از۳۵۰ تن زعفران در ایران تولید شد که نسبت به سال 1393 افزایش چشمگیری نشان می دهد. در سال ۹۳ حدود ۲۸۰ تن زعفران در کشور تولید شده بود.

بنابر گزارش وزارت جهاد کشاورزی در سال 1394 بیش از۳۵۰ تن زعفران تولید شد که نسبت به سال 1393 افزایش چشمگیری نشان می دهد. در سال ۹۳ حدود ۲۸۰ تن زعفران در کشور تولید شده بود.

بنابر این گزارش، در سال ۹۳، سطح زیر کشت این محصول ۸۸ هزار هکتار بود که در سال ۹۴ با بیش از ۷ هزار هکتار افزایش به حدود ۹۴ تا ۹۵ هزار هکتار رسیده است.

ایران حدود ۹۳ درصد سطح زیرکشت و تولید زعفران دنیا را در اختیار دارد و به گفته آقای حسینی،  با افزایش تولید در واحد سطح می‌توانیم قیمت محصول را کاهش دهیم و به این ترتیب هیچ کشوری حداقل تا ۱۰ الی ۲۰ سال آینده قادر به رقابت با ما نخواهد بود.

اگر در مورد خرید عمده زعفران عمده فله نیاز به راهنمایی دارید می توانید مقاله ی “راهنمای خرید عمده زعفران فله” را مطالعه کنید.

مطلب قبلیامکانات جدید تلگرام: افزایش ظرفیت سوپرگروه، تعیین دسترسی ادمین و محدود کردن اعضا
مطلب بعدیبهبود رتبه اعتباری ایران در جهان/اینفوگرافیک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید