قیمت مسکن در تهران افزایش یافت

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال ۱۳۹۶  به ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر آمار بانک مرکزی ایران، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۷.۶ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بنابر گزارش بانک مرکزی، در شهریور ماه گذشته متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران چهار میلیون و 335 هزار تومان بود که این رقم در شهریور امسال به چهار میلیون و 756 هزار تومان رسیده است.


بیشترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی مربوط به منطقه یک با بیشتر از 10 میلیون تومان و کمترین قیمت با بیش از دو میلیون و 200 هزار تومان مربوط به منطقه 18 بوده است.

تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در تهران در شش ماه اول سال 85 هزار و 200 واحد بوده است که نسبت به شش ماه اول سال گذشته 2.8 درصد افزایش نشان می دهد.

گزارش بانک مرکزی نشان می دهد که بیشتر از 57 درصد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران، با قیمت کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع یعنی چهار میلیون و 760 هزار تومان معامله شده اند.

بنابر این گزارش، کرایه مسکن اجاره ای در تهران نیز نسبت به سال قبل 8.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می شود.

مطلب قبلیدو فروند هواپیمای خریداری شده ATR72 وارد تهران شد
مطلب بعدیمحدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیتر برطرف شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید