صندوق خطرپذیر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در راه است

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان مدیریت فرهنگی و امور مناطق آزاد با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی در حال راه اندازی صندوق های خطرپذیرند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد، «بهزاد سلطانی» افزود: اعلام کرده بودیم همه وزارتخانه ها می توانند برای ایجاد صندوق خطرپذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام کنند.

به گفته وی، سهم هر وزارتخانه در صندوق خطرپذیر می تواند بیشتر از مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی باشد و صندوق آمادگی دارد حتی به صورت مساوی نیز به هر میزان که وزارتخانه ها سرمایه گذاری خطرپذیر انجام دهند، با آنها مشارکت کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی صندوق های خطر پذیر مطرح شد تا در کنار آن، روی طرح های فناورانه با ریسک بالا سرمایه گذاری شود.

سلطانی ارزش افزوده این طرح ها را در صورت موفقیت بسیار بالا ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، سرمایه گذاری خطرپذیر در طرح های دانش بنیان، سرمایه‌ای است که به همراه کمک‌های مدیریتی، در اختیار شرکت‌های جوان، کوچک، بسرعت در حال رشد و دارای آتیه اقتصادی قرار می‌گیرد.

در واقع صندوق خطرپذیر، واسطه مالی میان موسسه های سرمایه‌گذار اصلی (صندوق‌های دارای امکان سرمایه‌گذاری نظیر صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها، موسسه های بیمه و… ) و شرکت‌های بسرعت در حال رشد نوآوری محور است.

صندوق نوآوری و شکوفایی، نهادی با شخصیت حقوقی و دارای استقلال استخدامی و اداری و مالی و معاملاتی است که اساسنامه آن در سال ۱۳۹۰ به تصویب هیات وزیران رسید.

این صندوق به منظور کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار و تجاری‌سازی نوآوری‌ها، دستاوردهای پژوهشی و اختراع ها و کاربردی شدن دانش از طریق ارائه کمک‌ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت‌ها و موسسه های دانش‌بنیان تشکیل شد.

رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس بنیاد ملی نخبگان و سه نفر با انتخاب رییس جمهوری در هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی عضوند.

سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی، 30هزار میلیارد ریال بود که از طریق حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی یا سایر منابع در حداکثر سه سال، تامین و پرداخت می‌شد.

مطلب قبلینرخ مطلوب ارز و بودجه سال آینده
مطلب بعدیبخش خصوصی یا بخشک های خصوصی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید