شاگرد اولی های خرید و فروش آنلاین جهان

نیمی از بازار تجارت آنلاین جهان در اختیار علی بابا و آمازون است

بر پایه بررسی‌های انجام‌شده، حجم مبادلات آنلاین در جهان به بیش از ۷۴/ ۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید و برآوردها، حکایت از رسیدن این رقم به بیش از ۲ تریلیون دلار در سال‌های آتی دارند.

آن طور که از آمارها بر می آید، حدود ۷۱ درصد فروشندگان امروز، کالای خود را به طور آنلاین به فروش می رسانند و طبق اعلام اداره آمار آمریکا، در حدود ۵/ ۷درصد از کلیه خرده فروشی سال ۲۰۱۵ این کشور، از راه آنلاین انجام شده است.

حجم مبادلات آنلاین در جهان به بیش از ۷۴/ ۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسید و برآوردها، حکایت از رسیدن این رقم به بیش از ۲ تریلیون دلار در سال های آتی دارند. آن طور که از آمارها بر می آید، حدود ۷۱درصد فروشندگان امروز، کالای خود را به طور آنلاین به فروش می رسانند و طبق اعلام اداره آمار آمریکا، در حدود ۵/ ۷درصد از کلیه خرده فروشی سال ۲۰۱۵ این کشور، از راه آنلاین انجام شده است.

پیشتازان عرصه کسب و کارهای آنلاین به ترتیب بریتانیا، چین، نروژ، فنلاند، کره جنوبی، دانمارک، آلمان، آمریکا و ژاپن هستند.

سایت علی بابا به تنهایی در حدود ۲۷ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و آمازون با حدود ۱۳ درصد در جایگاه دوم ایستاده است. هر دو در کشورهای خود غالبند و با توجه به رعایت دو اصل قیمت اندک و تحویل سریع، قدرت انتخاب بزرگی به مشتریان داده اند.

پیشتازان عرصه کسب و کارهای آنلاین به ترتیب بریتانیا، چین، نروژ، فنلاند، کره جنوبی، دانمارک، آلمان، آمریکا و ژاپن هستند.

تقریبا یک سوم تمام تراکنش های خرده فروشی آنلاین در آمریکا در سال گذشته میلادی در آمازون انجام شد که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشدی ۱۰درصدی را نشان می دهد.

از سوی دیگر، Jd.com که یکه تاز خرده فروشان آنلاین در چین است، سهم خود را از ۱/ ۵درصد در سال ۲۰۱۲ به ۳/ ۱۱درصد افزایش داده است. این در حالی است که سهم بازار ای بِی و علی بابا در این کشورها به ترتیب ۸/ ۱ و ۶/ ۲درصد کاهش یافته است.

رتبه های اول تا دهم بزرگترین خرده فروشان آنلاین در سطح جهان را به ترتیب وب سایت های علی بابا (با سهم ۶/ ۲۶درصد، چین)، آمازون (۱۳درصد، آمریکا)، ای بِی(۵/ ۴درصد، آمریکا)، جِی دی (۸/ ۳درصد، چین)، راکوتن (۵/ ۱درصد، ژاپن)، اپل (۴/ ۱درصد آمریکا)، سانینگ (۳/ ۱ درصد، چین)، شیائومی (۰/ ۱درصد، چین)، دل (۹/ ۰ درصد، آمریکا) و وال مارت (۸/ ۰درصد، آمریکا) در اختیار دارند.

منبعایسنا
مطلب قبلیچطور در فصل گرم سال هزینه برق را کم کنید
مطلب بعدی“تورمت مبارک” تعریف ساده تورم

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید