رونمایی از ربات خودکار ال‌جی برای ضدعفونی با نور ماوراءبنفش با کاربردهای تجاری متنوع

ربات خودکار ال‌جی
ربات خودکار ال‌جی

جدیدترین عضو خانواده ربات‌های CLOi ال‌جی باهدف کمک به هتل‌ها، مدارس، ادارات، رستوران‌ها و مراکز فروش

ال‌جی الکترونیکس با ترکیب توانمندی‌های ذاتی خود درزمینه رباتیک، هوش مصنوعی، ماشین‌های خودران و بهره‌گیری از درک عمیقش از نیازهای مشتریان، اعلام کرد درحال‌توسعه ربات خودکاری است که می‌تواند با استفاده از نور ultraviolet C (UV-C) مناطق با ترافیک و امکان لمس بالا را به‌خوبی ضدعفونی کند. ال‌جی ربات UV خود از ابتدای ۲۰۲۱ در اختیار مشتریان صنایع مهمانداری، خرده‌فروشی، شرکت‌های بزرگ و مراکز آموزشی قرار خواهد داد.

Roh Kyu-chan معاون مدیرعامل و رئیس واحد کسب‌وکار رباتیک شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی می‌گوید: « این ربات UV خودکار در زمانه‌ای وارد بازار می‌شود که بهداشت در بالاترین سطح اهمیت خود برای میهمانان هتل‌ها، دانش آموزان و مشتریان رستوران‌ها قرارگرفته است. مصرف‌کنندگان ازاین‌پس می‌توانند با خیال راحت وظیفه ضدعفونی محیط را به ربات UV سپرده و کمتر در معرض میکروب‌های مضر قرار گیرند».

انتظار می‌رود ربات جدید ال‌جی که قرار است در Digital CES 2021 رسماً رونمایی شود، با ضدعفونی بهتر مناطق پرترافیک و آلوده در اماکن عمومی، استاندارد بهداشتی جدیدی را وضع کند. به لطف طراحی خودکار و خودران، این ربات به‌آسانی اطراف میزها، صندلی‌ها و دیگر لوازم موجود در محیط حرکت می‌کند و به‌طور کامل تمام سطوح قابل‌لمس اتاق را با تابش نور طی مدت‌زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ضدعفونی می‌کند. این ربات با هر بار شارژ باتری می‌تواند چند محیط را ضدعفونی کند.

ربات ال‌جی با ذهنیت کاربری آسان مهندسی‌شده و می‌تواند بدون نیاز به هیچ برنامه آموزشی خاص برای کارکنان یا نیاز به کاربر متخصص، با روال نظافت تعریف‌شده در محیط یکپارچه و هماهنگ شود. کارکنان می‌توانند با دریافت پیام روی موبایل یا تبلت‌‌شان فرآیند نظافت ربات را مانیتور کنند. برای اینکه احتمال قرارگیری کارکنان در معرض اشعه UV به حداقل برسد، این ربات دارای قفل امنیتی خودکاری است که با تشخیص حرکت انسان توسط سنسورهای حرکتی فعال می‌شود. همچنین می‌توان از طریق دکمه خاموش اضطراری که روی آن تعبیه‌شده یا اپلیکیشن موبایل نیز بلافاصله آن را خاموش کرد.

Roh می‌گوید: «در اکوسیستم بدون تماسی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، مشتریان انتظار سطوح بالاتری از بهداشت و نظافت رادارند. ال‌جی متعهد است تا تخصص‌های متنوعش در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و رانندگی خودران را در جهت توسعه راه‌کارهای خلاقانه برای رویارویی با چالش‌های آینده به خدمت گیرد».

  1. پوشش طیف طول‌موج ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتری
  2. زمان دقیق به ‌اندازه اتاق بستگی دارد.
  3. سنسورهای تشخیص حرکت تا شعاع ۵ متر مؤثرند.

مطلب قبلیلایو اینستاگرامی جهرمی: از موانع ورود استارتاپ‌ها به بورس تا فیلترینگ تلگرام
مطلب بعدیکسب عناوین برتر 2021 CES INNOVATION AWARDS توسط ال‌جی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید