رشد ۶ درصدی تجارت خارجی ایران در شش ماه اول/اینفوگرافیک

مجموع ارزش صادرات و واردات ایران در مدت یادشده به ۴۴ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار رسید که این رقم ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۱۳۹۵ است. مجموع تجارت خارجی ایران در شش ماهه نخست سال گذشته ۴۱ میلیارد و ۶۷۴ میلیون دلار بود.

در شش ماهه اول سال‌جاری به میزان ۲۳ میلیارد و ۵۹۵ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ و ۳۷ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد. این رقم در ماه گذشته ۱۶ و ۴۹ صدم درصد بود. عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به خودرو و قطعات منفصله خودرو، کالاهای سرمایه‌ای و برخی کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در شش ماهه اول سال‌جاری به ۲۰ میلیارد و ۵۴۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۳ و ۲۰ صدم درصد کاهش داشته است.

بنابر این گزارش، در مجموع وضعیت بهتری در بخش صادرات غیرنفتی نسبت به شش ماهه اول سال‌جاری حاکم شده به نحوی که صادرات کالاهای ایرانی به چین در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است. در بازار عراق هم عملکرد بهتری داشتیم و رشد ۵ و ۴۷ صدم درصدی ثبت شد. صادرات غیرنفتی ایران به کره جنوبی هم با افزایش ۱۲ و ۸۶ صدم درصدی همراه شد و تنها شاهد افت ۱۷ و ۱۰ صدم درصدی صادرات کشورمان به امارات متحده عربی و ۶ و ۵۲۱ صدم درصدی به هند بوده‌ایم.

مطلب قبلیتولید و صادرات پسته ایرانی بر مدار رونق است
مطلب بعدیربیعی: هر یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار میلیارد تومان نیاز دارد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید