راه‌اندازی استارت آپ؛ مشکلی پیدا کنید که ارزش حل کردن داشته باشد

اگر می‌خواهید یک ایده برای استارت‌آپ پیدا کنید که مردم به آن نیاز دارند و حاضرند برای آن هزینه کنند، بهتر است زمان کمتری برای جستجوی ایده سپری کنید و بیشتر دست‌به‌کار شوید.

 چرا اغلب ایده‌های استارت‌آپی شکست می‌خورند؟ این سؤالی که فوربز در گزارشی به آن پاسخ داده است. این گزارش می‌نویسد: اگر می‌خواهید یک ایده برای استارت‌آپ پیدا کنید که مردم به آن نیاز دارند و حاضرند برای آن هزینه کنند، بهتر است زمان کمتری برای جستجوی ایده سپری کنید و بیشتر دست‌به‌کار شوید.

لوئی پاستور می‌گوید: «دست‌به‌کار شدن یعنی اینکه به‌جای گذراندن بی‌هدف زمان خود، یک مشکل حل‌نشده پیدا کنید که به حل‌شدن آن نیاز دارید. بعد با بیش از 100 نفر صحبت کنید که ممکن است با همین چالش مواجه شده باشند و حالا یک راه‌حل برای این مشکل پیدا کنید.»

با کاربران بالقوه خود در ارتباط باشید. بنیان‌گذاران شرکت مدیریت رسانه‌های اجتماعی Buffer، قبل از راه‌اندازی اولین نسخه برنامه خود، نزدیک به یک سال روی وبلاگ‌نویسی سرمایه‌گذاری کردند.

نوشتن مقالات در این وبلاگ‌ها نه‌تنها به آن‌ها کمک کرد تا ترافیک ثبت‌نام در سایت را کاهش دهند، بلکه فرصتی ایجاد کرد تا با مشتریان درباره نیازهای آن‌ها صحبت کنند.

به‌این‌ترتیب زمانی که تیم آماده راه‌اندازی بود، آن‌ها کاربران را برای خرید آماده کرده بودند و از طرف دیگر هم کاربران می‌دانستند چه اتفاقی قرار است بیفتد، چراکه آن‌ها در ساخت پلن کمک کرده بودند.

اگر شما در جستجوی یک مشکل برای حل کردن هستید و حتی یک مشکل باارزش حل‌نشده پیداکرده‌اید، باید مراحل اولیه استارت‌آپتان را با مخاطبان بالقوه خود سپری کنید.

برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ این چهار مرحله را دنبال کنید، حتی اگر هنوز هیچ نشانه‌ای برای ساخت آن در نظر نگرفته‌اید.

  1. انتشار مطالب مفید

مردم تمایل دارند توصیه‌ها را بیش‌ازحد پیچیده کنند. اما راه ساده‌ای برای گفتن وجود ندارد. بهترین راه شناسایی، پیدا کردن یک نیاز و یک مشتری ایده آل برای انجام کار است.

در یک استارت‌آپ، تحقیقات آنلاین به‌سختی می‌تواند نیازهای شمارا پاسخ دهد، صحبت کردن با مشتریان بهترین حرکت است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، انتشار محتوای مفید در قالب مقالات، فیلم‌، صدا و ویدئو است.

  1. ایده‌هایتان را از طریق محتوا آزمایش کنید

همان‌طور که اعلام شد، انتشار محتوا بهترین راه شروع آزمایش ایده‌هاست. پرسیدن سؤال در انتهای مطالب از کاربران اولین گام آسان برای آزمایش ایده‌های جدید است.

برای جذب بیشتر مردم به محتوای خود، مخاطبان را اولویت‌بندی کنید. برای مقالات، کار خود را بیان کنید و بعد ایمیل شخصی برای آن‌ها ارسال و از آن‌ها سؤال کنید. همین استراتژی را برای فیلم‌ها و پادکست‌ها دنبال کنید.

  1. دعوت از مشترکین به یک تماس

هر بار که فردی به لیست شما می‌پیوندد به آن‌ها ایمیل بزنید و کمی از وقت خود را برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات آن‌ها سپری کنید. این فرصتی برای آزمودن علاقه خوانندگان به یک مشکل است.

  1. پیش‌تولید یک ایده

زمانی که تعداد زیادی از خوانندگان و مصاحبه‌شوندگان به یک مشکل مشابه اشاره می‌کنند، این همان چیزی است که درواقع شما به آن نیاز دارید. هنگامی‌که به این مرحله رسیدید، اولویت‌های شما باید تغییر کند تا به‌صورت انحصاری کار خود را ادامه دهید.

از مزایای سرمایه‌گذاری در سه مرحله اول این است که به شما این امکان را می‌دهد که نه‌تنها بینش شما از راه‌اندازی استارت‌آپتان بیشتر شود، بلکه نسبت به این گروه کسب اعتماد کنید.

هیچ‌کس همه پاسخ‌ها را ندارد. اگر شما نمی‌دانید که چطور می‌شود بدون داشتن سرنخی برای ساخت استارت‌آپ، آن را راه‌اندازی کرد، این چهار مرحله را دنبال کنید تا مشتریان بالقوه‌تان به آن پاسخ دهند.

منبعاتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران
مطلب قبلیاطلاعیه جدید بانک مرکزی/ دارندگان دسته چک بخوانند
مطلب بعدیآخرین مهلت؛ شعب منتخب بانک‌ها مسوول ثبت نام کارت سوخت 

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید