راهنمای خرید انواع بوستر پمپ ارزان

راهنمای خرید انواع بوستر پمپ ارزان

بوستر پمپ سیستمی است که در زمینه کاهش و جبران فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت بوستر پمپ به دلیل کاربردهای فراوان کاملا مقرون به صرفه می باشد. در ساختمان های چند واحدی مصرف آب در ساعات معینی از شبانه روز افزایش می یابد و فشار آب کاهش می یابد.
برای حل این مشکل از مواردی مانند بوستر پمپ آبرسانی استفاده می شود. این چارچوب تامین آب شامل چند پمپ است که به موازات یکدیگر قرار گرفته اند. یکی از عالی ترین آنها پمپ ویلو است.

خرید بوستر پمپ آتش نشانی

امروزه در شهرها شاهد افزایش تراکم ساخت و ساز و اجرای پروژه های سطح بالا، ارتقای سطح امنیت در دستور کار مناطق مختلف شهری هستیم.
این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود بیاید که بوستر پمپ آتش نشانی چیست و چگونه کار می کند؟
آیا خرید بوستر پمپ آتش نشانی ضروری است؟ یکی از مهمترین عناصر سیستم شهرسازی مدرن استفاده از سیستم های اعلام و اطفاء حریق مانند پمپ های آتش نشانی است.
پس از آن، پمپ تقویت کننده دارای فشار قوی برای خاموش کردن آتش در مدار قرار می گیرد و مقدار آب مورد نظر را برای شبکه آتش نشانی تامین خواهد کرد. به دلیل مهارت اندک بوستر پمپ آتش نشانی، خطر گرفتگی در آن بالا است. به همین خاطر، با استفاده از مدار کنترل، پمپ را می توان به طور متناوب (15 روز در 15 ثانیه) راه اندازی کرد تا بتوان از خرابی ناگهانی آن جلوگیری کرد. برای مثال، پمپ تقویت کننده آتش نشانی برند ما یکی از پمپ های آتش نشانی ساختمان با ویژگی های برجسته فوق العاده است. شما می توانید در چارچوب اطفاء حریق ساختمان، آن را مورد استفاده قرار دهید.

راهنمای خرید بوستر پمپ آبرسانی ارزان + قیمت و انواع

هایپر مارکت پمپ درمورد خرید بوستر پمپ آبرسانی ارزان اینگونه گفته است ” بوستر پمپ یکی از تجهیزات لازم برای تامین آب ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و مجتمع های چند طبقه می باشد که افراد بدلیل مشکلات اقتصادی برای خرید بوستر پمپ ، بدنبال بوستر پمپ آبرسانی ارزان هستند. “
اگر هنوز برایتان سوال است که بوستر پمپ چیست یا هنگام خرید بوستر پمپ به چه نکاتی باید توجه کنید، این مقاله را بخوانید.
در ضمن قیمت بوستر پمپ و انواع آن و … را نیز بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن بهتر است که متوجه شوید اصلا بوستر پمپ چیست؟

بوستر پمپ چیست؟

در شرایط کنونی تامین آب و ارسال آن به ویژه در ساختمان های بلند و چند طبقه با مشکلات متعددی مواجه است. از آنجایی که آب در این ساختمان ها دارای فشار اساسی نیست و یا آب به طبقات و مکان های بالای آن حرکت نمی کند. به همین دلیل و برای رفع این مسائل در مراکز بزرگی که خرید پمپ آب راهگشا نیست، از ابزاری به نام تقویت کننده ( بوستر) استفاده می کنند.

بوستر پمپ چیست؟

به زبان ساده می توان گفت که بوستر مجموعه ای از پمپ ها یا چندین پمپ آب است؛ که بر اساس مشخصات و شرایط به هم متصل شده اند. این دستگاه ها به موازات یکدیگر قرار می گیرند و دبی آب یا سطح فشار آن را در ساختمان و مجموعه در سطوح مطلوب و ثابت حفظ می کنند.
این سیستم ها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که با در نظر گرفتن نیاز و مصرف آب یک ساختمان می توان میزان دبی را تعیین کرد. بنابراین وجود چنین وسایلی و استفاده از آنها به ثابت نگه داشتن فشار کل سیستم تامین آب یک ساختمان کمک می کند.
با استفاده از بوستر در شرایط حداکثر مصرف آب، از تمام توان پمپ نصب شده در بوستر استفاده می شود. در صورت کاهش مصرف آب، کسری کمی از ظرفیت سیستم مصرف می شود.

تفاوت پمپ آب و بوستر

با افزایش جمعیت و روند رو به رشد ساخت و سازهای مسکونی، تامین آب مورد نیاز تمامی واحدهای یک ساختمان به ویژه واحدهای واقع در طبقات فوقانی بسیار مشکل است. از این رو برای تامین فشار آب تمامی واحدها از انواع پمپ آب خانگی استفاده می شود.
برای تامین جریان مشخص شده برای مجتمع های بزرگ خصوصی و تجاری، به جای استفاده از یک پمپ، بهتر است از چند پمپ به صورت موازی استفاده شود. استفاده از پمپ های متعدد باعث کاهش مصرف انرژی، کاهش ارزش و هزینه های نگهداری می شود.

انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ ها را می توان به صورت زیر طبقه بندی نمود:
• تک پمپ
• چرخه ثابت
• چرخه متغیر
چند پمپ وجود دارد؟
• سرعت ثابت (با پمپ اصلی (پمپ شفت محرک) و بدون پمپ اصلی (پمپ شفت محرک))
• چرخه متغیر
• چرخه های ثابت و متغیر

بوستر پمپ های تک پمپی برای نیازهای کم تا متوسط آب بهداشتی در آبرسانی و مصارف صنعتی استفاده می شود. این نوع توربوشارژر کاملاً یکپارچه بوده و برای استفاده از آن کافی است. منیفولد ورودی آن به منبع آب و منیفولد خروجی آن به شبکه مصرف متصل شود. در عین حال نیروی مورد نیاز آن از شبکه نیز تامین شود.

بوستر با سرعت متغیر (دبی متغیر)

با استفاده از پیشرفته ترین فناوری تقویت کننده پمپ با سرعت متغیر، قابلیت تنظیم سرعت پمپ با استفاده از اینورتر پنل کنترل فراهم می شود. راه اندازی آنی پمپ یکی از معایب پمپ است که موجب کاهش عمر پمپ و افزایش ارتعاش می شود. البته این مشکل در بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر به لطف سیستم استارت نرم الکتروپمپ برطرف شده است.

بوستر پمپ آتش نشانی دور ثابت

بوستر پمپ های دور متغیر ظاهری مشابه بوستر های دور ثابت دارند. در این نوع سیستم تغییراتی در تابلوی برق صورت گرفته است. این تغییر از یک دستگاه کنترل از راه دور (اینورتر) استفاده می کند. این سیستم جریان و فشار مورد نیاز انتخاب شده را با تغییر سرعت موتور الکتریکی تولید می کند. همچنین لازم به یادآوری است که در سیستم کنترل یک توربوشارژر دور متغیر، مدار کنترل بوستر و نمودار سیم کشی آن یکی از مهم ترین قطعات آن و حتی مهمتر از آن محسوب می شود.
این نوع پمپ تقویت کننده دارای یک چارچوب درایو بازگشتی متغیر VDF است و می تواند سرعت چرخش پمپ را بسته به مرحله مورد نظر و سرعت جریان تغییر دهد.
اینورتر شامل یک کار زمان بندی است و شما می توانید زمان بندی معقولی برای آن تعیین کنید. استفاده از اینورتر مصرف برق و هزینه های مربوط به پشتیبانی و کاهش ارزش پمپ را کاهش می دهد. فشار ثابت و رفع ضربه های هیدرولیکی از نکات برجسته این چارچوب (سیستم) هستند.
لازم به ذکر است که هزینه تهیه این سیستم از سیستم سیکل ثابت بیشتر است. اما به مرور زمان با هزینه نگهداری و مصرف برق برابری خواهد کرد.

پمپ شتاب دهنده ثابت
در یک پمپ تقویت کننده سرعت ثابت، پمپ ها توسط یک سوئیچ فشاری که نصب شده کنترل می شوند تا کانال ها را در صورت نیاز تامین کند. در این نوع بوستر، هر پمپ اختلاف فشار 0.5 بار را با یکدیگر در بر می گیرد تا جریان و وزن مدار بوستر را در بهترین شرایط تامین کند. در این تقویت کننده پمپ، پمپ ها را می توان به نوبه خود مطابق با درخواست در خط لوله با استفاده از سوئیچ های فشار در خط لوله کنترل کرد.
بزرگترین تمایز بین تقویت کننده ها در این دو نوع، بینش نوع کنترل ریموت است. در این دسته از یک اینورتر و یک سنسور فوق العاده برای دریافت داده و عملکرد پمپ استفاده می شود.
از این رو، در صورتی که برخی شیرها در یک ساختمان باز شوند، پمپ با حداکثر سرعت و ظرفیت کار نمی کند و مجموع فشار را مطابق با نحوه مصرف در ساختمان تعیین می کند.
ضمناً هر بار که مصرف ساختمان کم و زیاد می شود، سنسور آن را محاسبه و به پنل کنترل هوشمند ارسال می کند که از این طریق سرعت و ظرفیت پمپ(ها) کاهش یا افزایش می یابد. اما این عمل در دمنده های سرعت ثابت دیده نمی شود.
تعداد زیادی از پمپ های تقویت کننده دارای سرعت ثابت با منابع فشار اتوماتیک و معمولی طراحی و ساخته شده اند و مانند یک برد کنترل نیمه هوشمند کنترل می شوند. بگذارید پمپ اولیه با حداکثر ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد و آب تعیین شده را تامین کند و در صورت عدم وجود این فشار، پمپ بعدی با ظرفیت کامل شروع به کار می کند.

بوستر پمپ آتش نسانی

بدیهی است که ما روی یک پمپ تقویت کننده با سرعت متغیر کاملاً هوشمند تمرکز می کنیم. این نوع پمپ ها انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند و میزان استهلاک بسیار کمتری را جذب می کنند و صدای آنها بسیار کم است و قابل چشم پوشی است.

مطلب قبلیبازار کفش روسیه به دلیل دانش‌بنیان‌نبودن از دست رفت
مطلب بعدیچه تفاوتی بین دلار و usdt وجود دارد؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید