رئیس کل بانک مرکزی: برای سرمایه‌گذاری دلار نخرید، قیمت کاهش می‌یابد

در حالی که قیمت دلار امروز هم افزایش پیدا کرده، رئیس کل بانک مرکزی گفته که قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می یابد و به مردم توصیه می شود تا برای سرمایه گذاری، دلار نخرند.

ولی الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک به خبرنگاران گفت: نرخ ارز قطعا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت؛ چرا که ذخایر بانک مرکزی در حد بسیار مناسبی است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این در شرایطی است که قیمت ارزهای عمده در بازار افزایش نشان می دهد و امروز دلار در بازار تا 4680 تومان هم رسیده است.

رئیس کل بانک مرکززی گفته که “قیمت نفت افزایش پیدا کرده و درآمدهای ارزی نیز هم اکنون بالا رفته و در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در بازار ارز وجود ندارد و قطعا طی روزهای آینده نرخ ارز کاهش خواهد یافت.”

در چند هفته اخیر قیمت انواع ارز افزایش پیدا کرده و گزارشها نشان می دهد که رشد آن همچنان ادامه دارد. امروز دلار با قیمت 4680،  یورو با قیمت 5850 تومان، پوند 6340 تومان در بازار تهران خرید و فروش می شود.

اما رئیس کل بانک مرکزی به مردم توصیه کرده که در بازار ارز سرمایه گذاری نکنند، چرا که به گفته سیفريال “تجربه نشان داده طی سال های گذشته سرمایه گذاری در خرید ارز هیچ گاه سودآور نبوده است به این معنا که اگر فردی پول خود را در نظام بانکی با همان نرخ های مصوب سپرده گذاری کرده بود، طی پنج سال گذشته ۸۰ درصد سود کرده بود؛ در حالی که از سال ۹۲ تاکنون افزایش نرخ ارز تنها ۵۰ درصد بوده است، بنابراین سرمایه گذاری درخرید ارز به هیچ عنوان سودآور نیست.”

مطلب قبلیمیلیونرها این اشتباهات را تکرار نمی‌کنند
مطلب بعدیوضعیت ضایعات کشاورزی در ایران و جهان

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید