رئیس هیات عامل ایمیدرو:صادرات فولاد به 10 میلیون تن می‌رسد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: زنجیره فولاد در نیمه نخست امسال بیش از چهار میلیون تن صادرات داشته که انتظار می رود تا پایان سال حجم صادرات فولاد به مرز 10 میلیون تن افزایش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایمیدرو حاکی است، «مهدی کرباسیان» در سومین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز، به اهمیت استفاده از توان بخش خصوصی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد:‌ یکی از سیاست های دولت در دستیابی به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ استفاده از توان و ظرفیت های بخش خصوصی است.

وی خواستار آن شد تا شرکت های خصوصی برای تامین سرمایه مورد نیاز توسعه کشور از جمله بخش معدن و صنایع معدنی پیشتاز باشند و در عین حال شرکت های خارجی را نیز برای آوردن سرمایه به داخل کشور ترغیب کنند.

کرباسیان به دستاوردهای اخیر برجام در جذب منابع مالی اشاره کرد و گفت: پس از این توافق بین المللی، اتفاقاتی مثبتی در تامین مالی روی داده است و شاهد جهش هایی در همکاری های بانکی و بیمه ای بوده ایم.

وی به رشد صادرات فولاد اشاره و خاطرنشان کرد: زنجیره فولاد در نیمه نخست امسال بیش از چهار میلیون تن صادرات داشته که انتظار می رود با ادامه این سیاست، تا پایان سال حجم صادرات فولاد به مرز 10 میلیون تن افزایش یابد. این در شرایطی است که در سال 92 میزان صادرات فولاد به 200 هزار تن رسیده بود.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره افزایش ظرفیت های تولید در زنجیره فولا، یادآور شد: از سال 93 تاکنون ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن 53 درصد، گندله 45 درصد، آهن اسفنجی 24 درصد و فولاد خام با رشد 30 درصدی همراه شد.

عبور از اقتصاد دولتی
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، در عین حال دور شدن از اقتصاد دولتی را دشوار برشمرد و تاکید کرد: تجربه کشورها در این امر نشان از مقاومت برخی سطوح مدیریت دولتی در خصوصی سازی می دهد، اما با آگاه سازی و شفافیت می توان از اقتصاد دولتی عبور کرد.

به گفته وی، ایمیدرو با همراهی و کمک بخش خصوصی می تواند در مسیر خصوصی سازی گام های بیشتری بردارد و در این فرایند حمایت دولت و مجلس را هم داریم.

کرباسیان افزود: با وحدت ملی و حمایت از کارآفرینان می توان شاهد تحقق اهداف چشم انداز در توسعه اقتصادی کشور بود.

 

مطلب قبلی۱۰ توصیه کلیدی وارن بافت در سرمایه‌ گذاری و تجارت
مطلب بعدیوزیر ارتباطات: نسل پنجم تلفن همراه زودتر از سال 2023 تجاری نمی‌شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید