“در کنیا اینترنت را به نام فیسبوک می‌شناسند”

    اوترنت

    سیدمرتضی موسویان در همایش فعالان سواد فضای مجازی سراسر کشور با ارائه آماری گفت: هم اکنون ۲ میلیارد و ۵۵ میلیون کاربر موبایلی و رشد سالانه ۱۰ درصدی کاربران را هم شاهدیم در صورتیکه این رشد در شبکه‌های اجتماعی ۲۱ درصد است.

    به گفته وی، در حال حاضر کاربران یوتیوپ به یک میلیارد نفر رسیده و هر دقیقه ۳۰۰ ویدئو در این شبکه مبادله می‌شود. هر روز پنج میلیارد ویدئو در یوتیوب بارگذاری شده که برابر ۱۱۵ میلیارد ساعت تماشای تلویزیون سنتی است. ۵۲ درصد از بازیکنان بازی‌های آنلاین زن و ۴۸ درصد مرد هستند و ۵۸ درصد بازیکنان بیش از ۴۰ سال سن دارند که درآمدهایشان بالا است.

    به گزارش ایسنا، موسویان با بیان این که ویکی‌پدیا پنجمین سایت پر بازدید جهان است که ۲۸ میلیارد بازدید در ژانویه ۲۰۱۶ داشته و ویراستاران آن به ۷۳ هزار نفر افزایش یافته است، گفت : ۴۰ میلیون مقاله در ویکی‌پدیا قابل دسترسی است و همچنین تعداد کاربران فیس‌بوک هم به دومیلیارد نفر رسیده و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر کاربر روزانه دارد که ۲۶ درصد آن از آمریکا است. برخی از کشورها همچون کنیا در آفریقا اینترنت را به نام فیسبوک می‌شناسند. همچنین تعداد کاربران اینستاگرام به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است.

    وی سپس مطرح کرد: همه کاربران جهان به طور متوسط یک ساعت و ۴۹ دقیقه زمان در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. ۱۰ و نیم میلیارد دقیقه زمان صرف شده روزانه کاربران در فیس‌بوک و ۵۰ دقیقه زمان صرف شده برای هر کاربر است و ۱۵.۸ درصد کل زمان صرف شدن کاربران در فیس‌بوک است.

    تا سال ۲۰۲۰ انسانها ۵۰ درصد درگیر فضای مجازی و ۵۰ درصد درگیر فضای واقعی خواهند بود

    رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد با اشاره به بروز و ظهور وب های مختلف در فضای مجازی گفت: تغییرات رادیکالی در راه است؛ به طوریکه تا سال ۲۰۲۰ انسانها ۵۰ درصد درگیر فضای مجازی و ۵۰ درصد درگیر فضای واقعی خواهند بود و در سال ۲۰۳۰ شبیه سازی حواس پنجگانه انسان در این فضا صورت خواهد گرفت.

    موسویان طرح شامد را طرحی در جهت ساماندهی سایت ها و کانال‌های تلگرامی دانست و گفت: تا کنون ۴۹ هزار وب سایت دارای لوگو و ۵۳ هزار نرم افزار نیز قابلیت استعلام پیدا کرده اند. تمامی این موارد دائم به صورت سیستمی ارزیابی و رصد می شوند.

    مشاور وزیر ارشاد تاکید کرد: اگر بتوانیم فضای سالم و بدون دغدغه در فضای مجازی ایجاد کنیم شاهد کسب و کارهای پر رونق در این فضا خواهیم بود.

    موسویان تصریح کرد که باید گفتمان و فرهنگ ایجاد فضای مجازی ایمن و سالم و مفید را در جامعه نهادینه کنیم و به فرزندان خود بیاموزیم که در فضای دوم که مجازی است چگونه زیست کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث سلبی ندارد بلکه به دنبال ایجاد زیرساخت ها و مقدمات فضای ایمن، سالم و مفید است.

    همایش فعالان سواد فضای مجازی سراسر کشور۲۰ شهریور ماه ـ با حضور سید مرتضی موسویان (مشاور وزیر ارشاد و رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال)، دکتر حسن خجسته (رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات)، گیتا علی آبادی (رییس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها)، محمد خدادی (مدیر عامل ایرنا)، محمد حسین فرهنگی (عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی) و جمعی از فعالان فضای مجازی کشور در مجموعه فرهنگی باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    منبعایسنا
    مطلب قبلی“مسکن هنوز سودده نیست”
    مطلب بعدیبازگشت ایران به رتبه نخست تولید پسته در جهان

    دیدگاه شما

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید