در هفت ماه 27 میلیارد و 200 میلیون نخ سیگار تولید شد

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اعلام کاهش 44 درصدی واردات سیگار در هفت ماهه امسال، گفت: در هفت ماهه 96 قاچاق سیگار 35 درصد کاهش و تولید این محصول 18 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شاتا، علی اصغر رمزی با اعلام اینکه 12 واحد تولیدی فعال در زمینه سیگارسازی در کشور وجود دارد، افزود: این واحدهای تولیدی در هفت ماهه ابتدای امسال  در مجموع 27 میلیارد و 200 میلیون نخ سیگار تولید کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( 23 میلیارد نخ )، 18 درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها و مطابق با برنامه سال 1396 این مرکز، تولید سیگار کشور امسال باید به 50 میلیارد نخ برسد، تصریح کرد: با توجه به تولید 45 میلیارد نخ در سال 95 به میزان 5 میلیارد نخ افزایش تولید را در سال 96 شاهد خواهیم بود که با توجه به میزان مصرف سالیانه سیگار در کشور که 55 میلیارد نخ برآورد شده است، بیش از 91 درصد از مصرف کشور توسط تولیدات داخل کشور تأمین می‌شود.

تولید سیگار کشور امسال باید به 50 میلیارد نخ برسد در حالی که میزان مصرف سالیانه سیگار 55 میلیارد نخ است

رمزی با اشاره به تبصره 3 ماده 102 قانون برنامه پنجم توسعه کشور که دولت را مکلف به تبدیل واردات رسمی سیگار به تولید داخلی با همان برند اصلی کرده است، گفت:  در تحقق این تکلیف قانونی عملاً واردات بیش از 16 میلیاردنخی سال 1394  در سال 95 به میزان 4 میلیارد نخ کاهش یافته که این موضوع حاصل تولید داخل شدن برندهای وارداتی بوده که با ایجاد کارخانه و یا استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی موجود محقق شده است و در آینده ای نزدیک نیز شاهد صفر شدن واردات سیگار خواهیم بود.

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات هفت ماهه سیگار را یک میلیارد و 800 میلیون نخ اعلام کرد و افزود: این رقم  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (سه میلیارد و 200 میلیون نخ)، 44 درصد کاهش داشته است  و بر اساس برنامه سال 96 این مرکز، واردات در حد 2 میلیارد نخ باید بشود.

رمزی برآورد قاچاق سیگار در هفت ماهه امسال را هفت میلیارد و 800 میلیون نخ اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (10میلیارد و 500 میلیون نخ)، 35 درصد کاهش را شاهد هستیم.

 

مطلب قبلیعراق تعرفه خرید لبنیات ایران را ۲.۵ برابر کرد
مطلب بعدیبزرگ‌ترین خریدار بستنی ایرانی کدام کشور است؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید