حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری با اعلام حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها گفته: موضوع فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و ترویج فرهنگ کارآفرینی  و حمایت از تولید و کالای ایران ساخت، با همکاری و اقدامات ویژه رسانه ملی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال انجام است.

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فرهنگ‌سازی و حمایت از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ ها و شرکت های خلاق و نوآور را یکی از راهبردهای معاونت علمی و فناوری خواند.

وی گفت: قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سرفصل‌های گوناگونی را برای حمایت و توسعه هرچه بهتر شرکت‌های فناور نوپا در نظر گرفته است و یکی از بندهای تفاهم نامه میان معاونت علمی و رسانه ملی، کمک هرچه بیش‌تر به تولیدکنندگان داخلی با معرفی و فرهنگ‌سازی دستاوردهای آنان در رسانه ملی است.

معرفی شرکت های حائز صلاحیت به رسانه ملی

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، شرکت‌های فناور خلاق و نوآور حائز صلاحیت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معرفی می‌شوند و می‌توانند از اضافه پخش تشویقی آگهی‌های صداوسیما  برای تبلیغات صرفا کالاها و خدمات دانش‌بنیان استفاده کنند.

کرمی با بیان این‌که بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان صدا و سیما، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور برای تبلیغات در رسانه‌های زیر مشمول استفاده از اضافه پخش تشویقی (تخفیف) می‌شوند، گفت: صدا وسیما، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی را به بخش‌های تولیدی و خدماتی ارائه کرده است که ۲۰۰ درصد اضافه‌پخش برای محصولات دانش‎بنیان، ۱۵۰ درصد اضافه‌پخش برای محصولات لبنی و ۱۲۰ درصد محصولات کشاورزی و دامی تولید داخلی از جمله این تسهیلات به شمار می‌رود؛ همچنین محصولات صنایع دستی و فرهنگی شامل ۱۰۰ درصد حمایت اضافه‌پخش تشویقی می‌شوند.

حمایت از شرکت های توانمند در تولید محصولات داخلی و ایران ساخت

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این‌که این حمایت‌ها شامل شرکت‌هایی است که با توانمندی داخلی به تولید کالا و ارائه خدمات اقدام کنند، افزود: در همین راستا، محصولات دارای شاخص ارتقا یافته سطح مصرف انرژی به سطح A  و بالاتر، صاحبان کالا و خدمات برتر صادراتی، صاحبان کالاها و اختراعات ثبت شده، خدمات دانش‌بنیان، فناوری‌های جدید و همچنین انرژی‌های نو همچون موتور سیکلت و خودروی برقی نیز ۳۰درصد حق اضافه‌پخش دریافت می‌کنند.

کرمی با اشاره به بهره‌مندی کارآفرینان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری برای بهره‌مندی از این تسهیلات، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدها فناور معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری که مشمول بهره‌مندی از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

گسترش برنامه های فرهنگساز و ترویجی در رسانه ملی

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، در ادامه به گسترش چشمگیر برنامه های فرهنگساز در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: با همکاری و پشتیبانی سازمان صدا و سیما، توانسته ایم برنامه های متنوع و مختلفی را برای فرهنگسازی و ایجاد زیست بوم کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، ارائه کنیم و در این زمینه، سلایق مختلف را در نظر داشته باشیم.

برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برنامه “نسیم دانش” در شبکه نسیم پخش می شود که تا کنون 150 قسمت از این برنامه پخش شده است. علاوه بر این برنامه صفر تا صد در شبکه چهار نیز به معرفی شرکت های دانش بنیان و فناوری های فعال در کشور اختصاص دارد.

بنابر این گزارش، برنامه “دات آی آر” نیز که از شبکه دوم سیما پخش می وشد به معرفی استارت آپ ها و شرکت های نوپا و خلاق اختصاص دارد.

برنامه “بر بنیان دانش” در شبکه خبر، “ایران ساخت” و برنامه های دیگر در تلویزیون و رادیو به معرفی و شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها اختصاص دارد.

منبعپایگاه اطلاع رسانی دولت
مطلب قبلیشش درصد جمعیت کشور بیشتر از 65 سال دارند
مطلب بعدیمحصولات صادراتی؛ پسته، خرما، انگور و هندوانه چقدر آب مصرف می کنند؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید