جاذبه‌های بازار صنعت ساختمان روسیه

جاذبه‌های بازار صنعت ساختمان روسیه

بازار صنعت ساخت و ساز در روسیه یکی از بزرگترین بازارهای صنعتی و ساختمانی در جهان است. با توجه به ابعاد بزرگ و تنوع آن، شرکت‌های مختلف وارد این بازار می‌شوند تا از فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در این صنعت بهره ببرند.

صنعت ساخت و ساز در روسیه شامل ساخت و ساز مسکونی، تجاری، صنعتی و تأمین مواد و ابزارآلات ساختمانی است. این صنعت تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشور دارد و به عنوان یکی از بخش‌های اصلی صنعتی و اقتصادی در روسیه شناخته می‌شود.

به عنوان یک بازار بزرگ و پویا، صنعت ساخت و ساز در روسیه فرصت‌های زیادی برای شرکت‌ها و کارآفرینان دارد. با این حال، ورود به این بازار نیازمند مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط محلی، قوانین و مقررات، رقابت و نیازهای مشتریان است. همچنین، برقراری روابط تجاری و شبکه‌سازی با شرکت‌ها و فعالان محلی نیز اهمیت زیادی دارد.

برنامه‌های آینده دولت روسیه در صنعت ساختمان شامل توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی، بهبود کیفیت مسکن و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه است. دولت روسیه قصد دارد با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، صنعت ساختمان را بهبود بخشیده و از توانمندی‌های ملی در این زمینه بهره ببرد. این برنامه‌ها شامل ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل مدرن، توسعه مسکن متناسب با نیازهای جامعه، استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت و ساز، و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در این حوزه می‌شود.

همچنین، دولت روسیه برنامه‌هایی برای بهبود کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها، استفاده از مصالح ساختمانی مدرن و پایدار، و کاهش مصرف انرژی و اثرات مخرب بر محیط زیست در صنعت ساختمان دارد.

علاوه بر این، دولت روسیه قصد دارد با ارتقاء توانمندی‌های محلی و تشویق به تولید داخلی، بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال در این صنعت را تحقق بخشد. این برنامه‌ها به منظور توسعه پایدار و هماهنگ با نیازهای اجتماعی و اقتصادی کشور انجام می‌شود.

بازار صنعت ساخت و ساز روسیه

روسیه بعنوان پهناورترین کشور دنیا، یکی از جذاب ترین بازارها را در صنعت ساختمان دارد. به نحوی که تنها در سال 2022 102.6 میلیون متر مربع، املاک مسکونی در این کشور ساخته شده است.

روسیه در بسیاری از مصالح و مواد مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز وابسته به واردات است. از جمله مهمترین این محصولات می توان به انواع کاشی و سرامیک، شیرآلات بهداشتی، مواد اولیه نظیر سیمان و سنگ اشاره کرد.

هرساله همایش بزرگی از شرکتهای فعال در صنعت ساخت و ساز روسیه و کشورهای مشترک المنافع CIS در مسکو، پایتخت روسیه برگزار می شود. این نمایشگاه بزرگ، شرکتها و سازنده هایی که به دنبال منابع جدید برای تامین مصالح و مواد مورد نیاز پروژه های خود هستند را زیر یک سقف گرد هم می آورد .

با توجه به وضعیت روسیه و تحریم های بین المللی اکنون برخلاف گذشته که بازار مصالح و تجهیزات این کشور در دست شرکتهای اروپایی بود، شرکتها و پیمانکاران این کشور را ناچار کرده تا به دنبال منابع دیگری بجز اروپا باشند.

نمایشگاه صنعت ساختمان MosBuild 2024

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان مسکو (MOSBUILD) به همراه دومین دوره نمایشگاه کالاهای مصرفی برای خانه، باغ، ورزش و اوقات فراغت MOSHOME در مرکز نمایشگاهی Crocus مسکو، در روزهای 14 تا 17 فروردین سال 1403 برگزار می شود.

ecasb بعنوان اولین پلتفرم تجارت الکترونیک بین بنگاهی (B2B) ایران، در همکاری با شرکت WECONN شریک تجاری خود در روسیه، تور ویژه ای را با خدمات استثنایی برای مدیران و تجار ایرانی جهت بازدید از نمایشگاه MOSBUILD “بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان روسیه” اجرا خواهد کرد.

در این تور 6 روزه علاوه بر بازدید از نمایشگاه، با برنامه ریزی های انجام شده، مدیران و متخصصین ایرانی در جلسات رودرو با تامین کنندگان و خریداران حاضر در نمایشگاه، شرکت خواهند کرد و تیم مجرب شرکت WECONN و ایکسب، در تمامی مراحل مذاکرات با مترجمین زبده مسلط به زبان انگلیسی و روسی با هریک از مدیران شرکت کننده در تور، بطور مجزا همراه خواهند بود.

برای  حضور در کنار مدیران ارشد شرکتهای بزرگ ایرانی و استفاده از خدمات این تور استثنایی، با ما تماس بگیرید.

مطلب قبلیاهمیت حضور در اینستاگرام در شیراز
مطلب بعدیخرید آیفون قسطی از فروشگاه آوافون

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید