تلفن همراه در ایران 23 ساله شد

23سال از زمان صدور نخستین سیمکارت برای تلفن همراه در کشور گذشت.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نوزدهم مرداد 1373، با واگذاری چهار سیمکارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیمکارت تلفن همراه در ایران آغاز شد.

بهره برداری از نخستین فاز شبکه تلفن همراه کشور، در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت بی.تی.اس (BTS) و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم از این پدیده، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد.

بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف  مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه هیات وزیـــران بنا بــه پیشنهــاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2 هزار میلیارد ریال تصویب کرد و همه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 89 میلیون سیمکارت واگذار شده در 1245 شهر (100درصد شهرها) و 43 هزار روستا (86.9 درصد روستاها) و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده های کشور، 96.5 درصد پوشش جمعیتی کشور را زیرپوشش دارد.

ضریب نفوذ اپراتور اول 84.2 درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر اینکه پیشتاز عرضه سیمکارت در کشور بوده است با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز دارد.

 

مطلب قبلیچهار سال پیش 10 شرکت دانش بنیان داشتیم، امروز ۳۱۱۹
مطلب بعدیدولت 67میلیارد دلار در پتروشیمی سرمایه گذاری می‌کند

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید