آژانس دیجیتال مارکتینگ چطور سودتان را چندبرابر می‌کند؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چطور سودتان را چندبرابر می‌کند؟

از وقتی سیل کرونا دنیا را فرا گرفت، صاحبان کسب‌وکارها متوجه شدند که راه‌های دیگری (که کم‌هزینه‌تر هستند) هم برای جذب و ارتباط با مشتری وجود دارد. روش‌هایی می‌توان که آنها را در “دیجیتال مارکتینگ” پیدا کرد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکارها را نمی‌توان نادیده گرفت. اما درک تاثیر هر استراتژی و چگونگی ترکیب تکنیک‌های مختلف در کانال‌های بازاریابی می‌تواند آنقدر پیچیده شود که حس کنید تخصص یا زمان لازم را برای آن ندارید.

مشاغل زیادی هستند که پس از هدر دادن پول، زمان و فرصت‌های متعدد متوجه تاثیر بازاریابی دیجیتال می‌شوند. آنها دیر یا زود متوجه می‌شوند که استخدام یک آژانس دیجیتال مارکتینگ منجر به جذب سرنخ بیشتر و افزایش درآمد می‌شود.

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار شما چطور خود را نشان می‌دهد؟

اینکه درحال مطالعه این مطلب هستید، نشان می‌دهد که قصد دارید از تجربه همکاران‌تان استفاده کنید. به شما تبریک می‌گوییم! در ادامه تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار را کاملا بررسی می‌کنیم تا ببینیم این آژانس‌ها دقیقا چطور به افزایش درآمدتان کمک می‌کنند.

از طریق فرآیندهای تعریف شده

تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری اولین گام برای موفقیت در بازار است. اگر دقیقا نمی‎دانید هدف‌تان از اداره بیزنس‌تان چیست (گسترش؟ برندسازی؟ صرفا افزایش فروش یا…؟)، تعیین بازده سرمایه (ROI) هم برایتان غیرممکن خواهد بود.

این یک نگرانی قابل توجه برای صاحبان کسب‌وکارهاست. طبق گزارش‌های گوناگون، اثبات بازگشت سرمایه فعالیت‌های بازاریابی یک شرکت، از دغدغه‌های اصلی صاحبان مشاغل است.

خوشبختانه هدف‌گذاری اصولی و قابل دستیابی و اندازه‌گیری یکی از تخصص‌های این آژانس‌هاست. ضرورت دیجیتال مارکتینگ اینجاست که نه تنها اجازه هدررفت منابع مختلف را نمی‌دهد، ‌بلکه بازگشت آنها را هم اندازه می‌گیرد.

از طریق به کارگیری بهترین راهکارها (Best Practice)

وقتی کسب‌وکارها تلاش می‌کنند چند هندوانه را با هم بردارند (مثلا هم تبلیغات آنلاین و آفلاین و عملیات روتین)، به راحتی از مسیر منحرف می‌شوند. راه‌های زیادی برای خرج کردن بودجه بازاریابی شرکت شما وجود دارد. اما اگر بودجه‌تان را صرف استراتژی‌هایی که موفقیت‌آمیز بودنشان ثابت شده، نکنید، نباید منتظر بازگشت ارزش واقعی باشید.

یکی دیگر از تاثیرهای دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار اینجا خود را نشان می‌دهد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ واجد شرایط می‌داند که چه کارهایی در حوزه شما جواب می‌دهد و چه کارهایی نه. چنین آژانسی صنعت‌تان را هم “می‌شناسد”، و می‌تواند به شما مشاوره دهد که:

  • کدام استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکار شما مناسب است یا خیر؛
  • کدام شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را باید اندازه‌گیری کنید؛
  • کدام منابع اختصاصی برای اجرای استراتژی لازم است؛
  • باید در کدام کانال‌ها سرمایه‌گذاری کنید و …
کانال های دیجیتال مارکتینگ

از طریق تجربه‌های ارزشمندشان از پروژه‌های دیگر

توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی زمان‌بر است. اما کارشناسانی که اینکار را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند، کارآمد هستند و فرآیندهای قابل اتکا و تکراری را در اختیار دارند.

پس اگر تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کاررا می‌دانید، لازم نیست خودتان از صفر شروع کنید، و با آزمون و خطا در بازارهای بی‌رحم جلو بروید. به جای آن از تجربه آژانس‌هایی استفاده کنید که سال‌ها با مشاغل مختلف کار کرده‌اند.

شاید با پاسخ دادن به سوالات زیر بهتر متوجه شوید که ضرورت دیجیتال مارکتینگتا چه حد برای شما جدی است:

  • تیم‌تان برای ایجاد محتوای تازه و خلاقانه مدام به چالش بر می‌خورد؟
  • فرآیند تولید سرنخ و قیف فروشی دارید که دائما آن را کنترل و به‌روز می‌کنید؟
  • پیگیری می‌کنید که کدام کانال بازاریابی باعث افزایش ترافیک وبسایت‌تان می‌شود؟
  • تیم شما با روش‌ها و ابزارهای تحلیل سئو سایت و شبکه‌های اجتماعی جهت بهینه‌سازی آنها آشناست؟

از طریق کاهش هزینه استخدام‌های متعدد

تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارها و کاهش هزینه‌های آنها هم به شدت محسوس است. توسعه و اجرای کمپین‌های بازاریابی استراتژیک به دانش و تجربه احتیاج دارد. ثابت شده که استخدام یک تیم داخلی با مجموعه مهارت‌های متنوع، بسیار هزینه‌بر است (اگر عملی باشد!).

اما وقتی با علم به ضرورت دیجیتال مارکتینگ یک آژانس بازاریابی را استخدام می کنید، به یک تیم کامل از متخصصان دسترسی خواهید داشت: مشاوران و تحلیل‌گران حرفه‌ای بازاریابی، تولیدکنندهای محتوای خلاق، طراحان خوش‌ذوق گرافیک، مدیران رسانه‌های اجتماعی، توسعه‌دهندگان وب و …

بسته به شرکتی که برای همکاری انتخاب می‌کنید و نرخ‌های توافق شده، هزینه تمام‌شده حتی می‌تواند کمتر از یک بازاریاب حرفه‌ای تمام وقت داخلی باشد!

از طریق تمرکز روی نتایج

اگر یک آژانس بازاریابی مدام شکست بخورد، اسمی از آن در بازار نمی‌ماند! فراموش نکنید، حرفه‌ای‌ها می‌خواهند شما را به نتیجه مدنظرتان برسانند؛ چون تنها از این طریق است که می‌توانند به فعالیت خود در بازار ادامه دهند.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ موفق انگیزه دارد که ارزش بالایی را به مشتریان خود ارائه دهد، و فرآیندهایی برای ارائه بالاترین بازگشت سرمایه ممکن را هم در اختیار دارد.

البته هنگام ارزیابی آژانس‌ها نیازی نیست به طور خاص به دنبال مواردی با سوابق طولانی‌مدت باشید. به جای آن، داستان‌های موفقیت مشتری‌ها را مرور و به آنها توجه کنید.

ضرورت استخدام تیم دیجیتال مارکتینگ

پس از درک ضرورت دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟

شاید تصور کنید که بودجه لازم برای استخدام یک آژانس بازاریابی را ندارید، اما کار با چنین آژانسی در واقع به شما این امکان را می‌دهد که هزینه‌ها را بیشتر کنترل کنید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ «دیجیتالیست» به رشد کسب‌وکار شما از طریق استراتژی‌های اثبات‌شده، توسط متخصصانی که برای تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی مداوم آموزش دیده‌اند، کمک می‌کنیم.

اگر قصد ورود به دنیای دیجیتال را دارید، و به دنبال خدمات مشاوره بازاریابی و برندسازی، طراحی سایت وردپرس، پشتیبانی سایت و موارد دیگر احتیاج دارید، ما آماده کمک به شما هستیم.

حتی اگر مدتی هم از ورودتان به دنیای دیجیتال می‌گذرد، ما با ارائه خدماتی مانند سئو و بهینه‌سازی وبسایت، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و … به رشد بیشتر کسب‌وکارتان کمک می‌کنیم. کافیست به سایت ما سر بزنید یا با شماره ۰۹۹۸۱۰۵۶۲۷۵ تماس بگیرید؛ مشاوره اول شما رایگان است.

مطلب قبلیسبقت استارتاپی همسایه‌های ایران
مطلب بعدیتکنولوژی چیست؟

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید