بقالی در هند هنوز طرفدار دارد

آمازون چطور با فروشگاه های محلی در هند کنار آمده است؟

بازار سنتی در هند
NEW DELHI, INDIA - 2011/12/18: Rice is sold at a night market in Paharganj, the urban suburb opposite New Delhi Railway Station.. (Photo by Frank Bienewald/LightRocket via Getty Images)
دو دهه از کساد شدن کاسبی فروشگاه های محلی در آمریکا و دیگر بازارهای بزرگ جهان توسط والمارت و آمازون می گذرد. اما این شرکت ها در همه بازارها پیروز نبوده اند.

در یکی از بزرگترین بازارهای جهان یعنی هندوستان،  شرکت های بزرگ و فناوری محور برای غلبه بر کسب وکارهای محلی به یک استراتژی غیرمعمول روی آورده اند. دوستی با آن ها.

کار آمازون و والمارت در دهلی نو با وجود کسب وکارهای کوچک محلی سخت و محدود است اما آن ها تلاش کردند این محدودیت را در دومین بازار اینترنتی بزرگ جهان، با روش همکاری با هزاران فروشگاه محلی از بین ببرند. آمازون و والمارت تلاش می کنند از وجود این فروشگاه های خانوادگی استفاده کنند.

تک کرانچ نوشت، در ماه ژوئن سال جاری میلادی، که همه گیری کرونا به اوج رسیده بود، آمازون از برنامه «فروشگاه هوشمند» پرده برداری کرد. براساس این برنامه که مختص به هندوستان بود، امکان ثبت موجودی دیجیتال را برای این فروشگاه ها فراهم شد. زمانی که مشتریان به فروشگاه های محلی می رفتند، می توانستند با استفاده از کد QR در اپلیکیشن آمازون، همه تخفیف ها و اجناس فروشگاه را ببینند.

آن ها می توانستند از طریق اپلیکیشن آمازون اجناس را انتخاب کنند و پول را با «آمازون پی» پرداخت کنند. بزرگترین غول فناوری جهان تلاش می کند رابطه خود را با ده ها هزار فروشگاه ها محلی حفظ کند. این فروشگاه ها به محلی برای تحویل کالای آمازون به مردم تبدیل شده اند. تلاش آمازون هم به نفع مشتریان و هم به نفع فروشگاه هاست.

هندوستان بیش از 60 میلیون کسب وکار کوچک را در  شهرها و روستاهای خود جای داده است. این کسب وکارهای خانوادگی همه چیز می فروشند. اداره خانوادگی این کسب وکارها باعث شده پول کمی برای دستمزد پرداخت کنند، و خبری هم از پرداخت اجاره های بالا نیست. این باعث شده این کسب وکارها به رقیب فروشگاه های دیجیتال تبدیل شوند. وجود قارچ گونه آن ها باعث شده در تحویل مرسوله ها هم سریع عمل کنند.

کریشنا شاه، یک پزشک اهل دهلی است. کریشنا از افرادی است که روی کاغذ از مشتریان خدمات بازرگانی دیجیتال به شمار می رود. او در منطقه شهری زندگی می کند، امکان پرداخت با اپلیکیشن ها را دارد و از نظر مالی در بین 5 درصد جمعیتی است که بیشترین درآمد را کسب می کنند.

با این حال، او زمانی که نیاز به خرید غذا در سریع ترین زمان ممکن برای گربه اش دارد، سراغ فروشگاه های محلی می رود. او می داند که خریدن غذای گربه از آمازون و والمارت، ساعت ها زمان می برد اما اگر با فروشگاه محل تماس بگیرد، چیزی که می خواهد، 10 دقیقه دیگر به دستش می رسد.

در این فروشگاه های محلی کمتر از شش نفر کار می کنند اما در رقابت با غول هایی که بودجه های سنگین دارند، پیروز شده اند.

گروه مشاوره بوستون تخمین زده ارزش بازار خرده فروشی هندوستان تا سال 2025، به 1.3 تریلیون دلار می رسد. این رقم در سال گذشته 700 میلیارد دلار بوده است. تخمین های دیگر نشان می دهد سهم فروش دیجیتال از خرده فروشی در هند، تنها 3 درصد است.

منبعاتاق بازرگانی و صنایع معادن تهران
مطلب قبلیگوگل حساب‌های کاربری غیرفعال به مدت دو سال را حذف می‌کند
مطلب بعدیآبگرمکن ال‌جی، کارایی فوق‌العاده، عملکرد سازگار با محیط‌ زیست و برنده جوایز طراحی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید