بانک مرکزی 50هزارمیلیارد تومان به طرح های تولید و اشتغال اختصاص داد

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تخصیص 200 هزار میلیارد ریال به وام های کوچک و بزرگ، 200 هزار میلیارد ریال به ایجاد اشتغال روستایی و مشاغل خانگی و 100 هزار میلیارد ریال برای نوسازی خطوط تولید خبر داد.

«ولی الله سیف» در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حضور یافت و با اعضای این کمیسیون به گفت و گو پرداخت.

به نوشته تارنمای خانه ملت، سیف یکی از اقدام های امسال بانک مرکزی را تخصیص 500 هزار میلیارد ریالی به چند بخش خاص دانست و افزود: با این کار امیدواریم اثر مثبتی در تحرک اقتصادی کشور ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های جدی که بانک مرکزی باید دنبال کند سر و سامان دادن به موسسه های مالی است.

همکاری با قوه قضاییه درباره موسسه های غیرمجاز

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از همکاری قوه قضاییه برای حل مشکلات موسسه های مالی و اعتباری خبر داد و گفت: قوه قضاییه تلاش می کند دارایی هایی را که از محل اموال مردم تهیه شده است درهر شرایطی برگرداند تا سپرده های مردم پرداخت شود.
وی تاکید کرد باید به دستگاه قضایی فرصت لازم داده شود و افزود: رییس قوه قضاییه برای حل مشکلات موسسه های مالی و اعتباری دستور جدی داده است.

 نتایج نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی 

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در نشست امروز شرایط اقتصادی کشور بررسی شد و بانک مرکزی با توجه به وظایف ذاتی خود تلاش دارد برای حفظ آرامش اقتصادی کشور با توجه به روند تورم و رشد اقتصادی اقدام کند.

سیف درباره توقیف برخی حساب های موسسه کاسپین گفت: در پی شکایت برخی سپرده گذاران، چندین حساب توقیف شده بود و اکنون با دستور دستگاه قضایی بخشی از این حساب ها آزاد شده است تا به دنبال آن، پرداخت ها تا کمتر از 2میلیارد ریال (200 میلیون تومان) انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، یازدهم مرداد ماه امسال رئیس کل بانک مرکزی از نهایی شدن تعیین تکلیف آخرین موسسه های غیرمجاز خبر داد و گفت: با تفاهم های انجام شده بانک های تجارت، آینده و موسسه اعتباری ملل مدیریت دارایی ها و بدهی های موسسه های البرز ایرانیان، افضل توس و وحدت (آرمان) را عهده دار شدند.

مطلب قبلیسهم خودروسازان خارجی در بازار ایران چقدر است؟
مطلب بعدیسهام عدالت به ایستگاه پایانی رسید

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید