ایرانیان بیش از 11 میلیارد دلار برای سفرهای خارجی خرج کردند

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بدون اشاره به بازه زمانی مشخص گفت: بیش از 11میلیارد دلار، ارز برای سفرهای خارجی ایرانیان، از کشور خارج می شود در حالیکه میزان درآمد حاصله ما از گردشگران خارجی بسیار پایین تر است و این موضوع، شایسته گردشگری کشورمان نیست.

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: جایگاه گردشگری امروز جایگاه فرهنگ و دیپلماسی است.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، تکالیف خوبی برای حوزه گردشگری درنظر گرفته شده است؛ این شایسته کشور نیست که تراز منفی در حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همه باید برای تقویت گردشگری کشور تلاش کنند، سیاست‌ها شفاف باشد و دیگر دستگاه‌ها هم اراده جدی داشته باشند، البته برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری، ایجاد امکانات رفاهی بسیار مهم است.

جلالی گفت: زهرا احمدی پور، متدینانه با همه وجود کار کرد و من از نزدیک شاهد تلاش‌های مجاهدانه او در رأس سازمان میراث‌فرهنگی بوده ام.

وی از علی‌اصغر مونسان به عنوان فردی پرتوان، نخبه، عالم و دارای مدارک تحصیلی معتبر، یاد کرد و گفت: مونسان تحول بزرگی در کیش ایجاد کرد، مانند فعال کردن جزایر اطراف همچون جزیره هندورابی و همچنین فعالیت های عمرانی و توجه به نمادهای دینی و مذهبی از دیگر اقدامات او در جزیره کیش است.

دکتر حسن روحانی 22 مردادماه در حکمی علی اصغر مونسان را به عنوان رئیس سارمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دوازدهم منصوب کرد. پیش از این زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

مطلب قبلیمخالفت نظام صنفی رایانه‌ای با تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی
مطلب بعدیبرنده و بازنده حذف برچسب قیمت کالا

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید