اگر فیلترشکن کار نکرد به کجا شکایت کنیم؟

اگر فیلترشکن کار نکرد به کجا شکایت کنیم؟

گزارش‌‌ها نشان می‌دهد دامنه جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت VPN یک رکورد تاریخی و افزایشی ۳۰۰۰ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش مجله خبری ایکسب به نقل از دیجیاتو، اتحادیه فناوران رایانه تهران با تایید اینکه قطع سرویس برخی اپلیکیشن‌های خارجی باعث افزایش خرید فیلترشکن در بازار ایران شده، اعلام کرد مردم به اپلیکیشن‌های ایرانی اعتماد ندارند و از فروش فیلترشکن در برخی مراکز خدماتی موبایل تا ۲۸۰ هزار تومان خبر داد. او تاکید کرده مردم می‌توانند در صورت خرید VPN هایی که کارکرد ندارند و یا گران هستند، به اتحادیه مراجعه و شکایت کنند!

«سعید نقوی‌ الحسینی» بازرس هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران، با تایید افزایش فروش فیلترشکن و با تاکید بر اینکه گزارش‌‌ها نشان می‌دهد دامنه جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت VPN یک رکورد تاریخی و افزایشی ۳۰۰۰ درصدی را ثبت کرده است، گفت: «برخی مردم که فرزندان‌شان دانشجوی خارج از کشور هستند یا حیات کسب و کارشان به فضای مجازی وابسته است مجبورند برای خرید فیلترشکن به سراغ کافی‌نت‌ها یا رسته خدماتی موبایل بروند.»

به گفته او در شرایط فعلی اکثر فیلترشکن‌ها یا اختلال دارند یا به طور کلی قطع هستند.

نقوی الحسینی در پاسخ به این پرسش که مردم بابت خرید فیلترشکن‌هایی که کارایی ندارند و یا با هزینه گزافی تهیه شدند به کدام اتحادیه می‌توانند شکایت کنند، گفت: «مردم باید ببینند از کدام اتحادیه خدمات کسب کرده‌اند؟ چنانچه مردم بابت خرید فیلترشکن هزینه گزافی داده باشند برای دریافت‌حقوق‌شان به اتحادیه فناوران رایانه، مخابرات یا صوت و تصویر مراجعه کنند.»

خرید فیلترشکن در بازار ایران به دلیل مسدودسازی فضای مجازی رونق گرفته است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، پس از فیلتر حدود ۲۰ پلتفرم بین‌المللی در یک ماه اخیر، امروز روند مسدودسازی VPNها به اوج خود رسیده است. با این حال برخی از مسئولان به مردم می‌گویند تا زمان قطع برخی اپلیکیشن‌های خارجی از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنند؛ اما به گفته نقوی، مردم زیر بار صحبت‌های مسئولان نمی‌روند چراکه آنها به اپلیکیشن ایرانی اعتماد ندارند.

در همین مورد بازرس هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: «این روزها بخش زیادی از نخبگان یا فعالان استارتاپی به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. علت مهاجرت این افراد هم به شرایط سیاسی یا اقتصادی مربوط می‌شود. حالا با محدود کردن اینترنت و قطع شدن برخی اپلیکیشن‌های خارجی برخی مردم دیگر نمی‌توانند از اعضای خانواده خود با خبر شوند.»

مطلب قبلیایکسب در مسابقه ویدیوی کوتاه تجاری چین برنده شد
مطلب بعدیافزایش ۱۲ درصدی صادرات صنعت پوشاک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید