اپل سودده ترین کمپانی جهان در سال ۲۰۱۶ شناخته شد

فورچن برای دومین سال پیاپی، با انتشار گزارشی اپل را به‌عنوان سودده‌ترین کمپانی جهان انتخاب کرد.

 فورچن در گزارش جدید خود اپل را به‌عنوان سودآورترین کمپانی جهان برگزیده است. این برای دومین سال متوالی است که اپل به‌عنوان سودآورترین کمپانی از نظر فورچن انتخاب می‌شود. فورچن در حالی اپل را انتخاب کرده است که کوپرتینویی‌ها در لیست Global 500 فورچن، در رتبه‌ نهم قرار دارند.فورچن بیشتر با رده‌بندی کمپانی‌های آمریکایی که لیست Fortune 500 نام گرفته است، شناخته می‌شود.

اپل در این رده‌بندی رتبه‌ی سوم را به خود اختصاص داده است. همان‌طور که اشاره کردیم، در لیست رده‌بندی کمپانی‌های فورچن در بازه‌ی جهانی نیز اپل در رتبه‌ی نهم قرار دارد. اما در سوددهی وضعیت به‌گونه‌ای دیگر است و این کمپانی موفق شده برای دومین سال عنوان بهترین کمپانی از نظر سوددهی را کسب کند.

وال‌مارت با وجود رتبه‌ اول در درآمدزایی، در سوددهی با سود ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای یک سال در جایگاه هفدهم قرار دارد؛ حال آنکه اپل با سود ۴۵.۷ میلیارد دلاری در مکان اول قرار گرفته است.

بر اساس آمارهای فورچن، درآمد کسب‌شده توسط لیست ۵۰۰ کمپانی برتر جهان، ۲۷.۷ تریلیون دلار است که ۱.۵ تریلیون از این میزان درآمد، سود کمپانی‌ها طی سال ۲۰۱۶ بوده است. مجموع ۵۰۰ کمپانی برتر از نظر فورچن طی سال ۲۰۱۶، بیش از ۶۷ میلیون نفر کارمند داشته‌اند.

این ۵۰۰ کمپانی تنها نماینده‌هایی از ۳۴ کشور هستند. درآمد وال‌مارت به‌عنوان اولین کمپانی از نظر درآمدزایی بر اساس آمار فورچن، ۴۸۵ میلیارد دلار بوده و اپل با درآمد ۲۱۵ میلیارد دلاری در رتبه‌ی نهم قرار گرفته است. اما زمانی که نگاهی به سوددهی کمپانی‌ها داشته باشیم، اپل در جایگاه اول قرار دارد.

وال‌مارت با وجود رتبه‌ اول در درآمدزایی، در سوددهی با سود ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای یک سال در جایگاه هفدهم قرار دارد؛ حال آنکه اپل با سود ۴۵.۷ میلیارد دلاری در مکان اول قرار گرفته است.

بیش از یک دهه است که اپل با محصولات خود شکل استفاده از گجت‌های دیجیتال در دنیای فناوری را تغییر می‌دهد. این کمپانی ابتدا با آیپاد، گوش دادن به موسیقی را وارد مرحله‌ی جدیدی کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ با رونمایی از آیفون، انقلابی در دنیای گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد.

کوپرتینویی‌ها با اتکا به بروزرسانی‌های آیفون در کنار رونمایی از محصولاتی نظیر آیپد و اپل واچ، موفق شده‌اند به چنین سوددهی دست یابند، اما کاهش رشد فروش آیفون این کمپانی را به تغییر مسیر مجاب کرده است؛ به‌طوری‌که اپل سرمایه‌گذاری خود در بخش سرویس‌های نرم‌افزاری را بیش از پیش افزایش داده است.

اپل در حالی موفق شده است از رتبه‌ اول سال گذشته دفاع کند که سوددهی آن رشدی ۱۴.۴ درصدی تجربه کرده است. این کمپانی حتی در لیست کمپانی‌های تحسین‌شده‌ فورچن نیز قرار گرفته است. اپل به لطف ارزش بازار بالا، به‌عنوان باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت نیز شناخته می‌شود و بسیاری از کارشناسان شانس این کمپانی برای رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری را بیش از سایرین می‌دانند.

منبعزومیت
مطلب قبلی300 هزارتن محصولات لبنی در سه ماه نخست 96 صادر شد
مطلب بعدی“وظیفه دولت حمایت از استارت آپ هاست”

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید