اوراسیا تعرفه واردات بیسکویت و شکلات ایران را صفر کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از نشست های متعدد با نمایندگان کشورهای اوراسیا شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان توانستیم تعرفه وارداتی محصولات بیسکویت و شکلات ایرانی به این کشورها را به صفر برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت، «مجتبی خسروتاج» در دومین جلسه میز صادرات شیرینی و شکلات با ابراز امیدواری کرد صادرکنندگان در آینده نزدیک بتوانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

در ادامه این نشست، صادرکنندگان بخش خصوصی درباره وضعیت صادرات محصولات شیرینی، شکلات و فرآورده‌های غلات، مشکلات سخن گفتند.

ارزش صادرات سالیانه شیرینی و شکلات تا 600 میلیون دلار برآورد می شود

به گفته آنان، ورود موقت مواد اولیه بویژه شکر، استرداد مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان و حمل و نقل دریایی برای بازارهای بالقوه مانند عمان از موانع تولید و صادرات محصولات شیرینی و شکلات است.

در این نشست مقرر شد بخش خصوصی با همکاری انجمن صنفی صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات درخواست‌های خود را به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال کند تا در کمیته کارشناسی شورای‌عالی صادرات برای تسهیل ورود موقت مواد اولیه، اقدام لازم صورت پذیرد.

ارزش صادرات سالیانه شیرینی و شکلات تا 600 میلیون دلار برآورد می شود که با برنامه‌ریزی برای تکمیل ظرفیت‌های خالی، تسهیل ورود موقت مواد اولیه و همچنین انعقاد توافقنامه‌های تجارت ترجیحی با بازارهای هدف می‌توان به هدف یک میلیارد دلار صادرات در سال رسید.

 

مطلب قبلیعلوم داده چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند
مطلب بعدی3 تن خاویار پرورشی و 2 هزار تن گوشت ماهیان خاویاری تولید می‌شود

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید