انجمن انبوه‌سازان: تزریق 30 هزار میلیارد تومان محرک بخش مسکن نیست

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: نقدینگی در کشور به بیش از یکهزار و 400 تریلیون تومان رسیده و با تزریق 20 تا 30 هزار میلیارد تومان به بخش مسکن نمی تواند این بازار را تحرک بخشد.

به گزارش ایرنا، احمد خرم روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی مهندسی عمران و معماری و چهارمین نمایشگاه تخصصی انبوه ‌سازان مسکن استان تهران در مرکز همایش های برج میلاد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امروز به دلیل نبود نظارت فنی در امر ساختمان سازی شاهد از بین رفتن منابع مالی وثروت ملی در این حوزه هستیم .

به اعتقاد وی، نداشتن نظارت فنی و نبود همکاری بین دانشگاه و تشکل های مهندسی عمر متوسط ساختمان را در ایران به 23 تا 25 سال کاهش داده است.

متخصصان و کارشناسان بیش از 2 دهه است که موضوع کاهش عمر مفید ساختمانها در کشور را مورد توجه قرار می دهند، اما همچنان انبوه سازان این موضوع را بدون ارایه راهکاری، تکرار می کنند.

خرم گفت : 45 سال پیش عمرمتوسط ساختمان در ایران و آمریکا بایکدیگر برابری داشت، در حالی که اکنون عمر متوسط ساختمان در امریکا به 120 سال رسیده، اما در ایران به کمتر از 25 سال تنزل یافته است.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران یادآورشد: ایران یک غلفت تاریخی در زمینه نظارت بر ساختمان سازی وجود داشته، زیرا ارتباط مناسبی بین دستگاه نظارتی و مراکز علمی و تشکل های مهندسی در کشور ما وجود نداشته است.

وی گفت: رونق بازار مسکن در کشور نیازمند تسهیلات با بهره کم است، در حالی که سود تسهیلات در برخی از کشورهای جهان بین یک تا سه درصد در نوسان است و در ایران سود این تسهیلات بسیار بالا و این امر در رونق نداشتن این بازار تاثیرگذار بوده است.

خرم تاکید کرد: ارتباطی بین صنعت و دانشگاه با وجود ضرورت آن، تاکنون برقرار نشده و گذشت بیش از 24 سال از تدوین مقررات ملی ساختمان هم زمینه این ارتباط را فراهم نساخته و نبود همکاری باعث بروز مشکلات زیست محیطی در بیشتر شهرهای بزرگ کشور شده است.

به گزارش ایرنا ، پنجمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی مهندسی عمران و معماری و چهارمین نمایشگاه تخصصی انبوه‌سازان مسکن استان تهران چهارشنبه گشایش یافت و پنج شنبه 14 دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد به کار خود پایان داد.

مطلب قبلیموکت ایرانی در بازارهای جهانی ارزان شد
مطلب بعدیانقلاب انرژی چین، جهان انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید