افزایش 100درصدی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست

 

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در پسابرجام بیش از 100 درصد افزایش یافته است، گفت: در یازدهمین دوره این نمایشگاه 524 شرکت از 23 کشور حضور دارند.

به گزارش ایرنا، «مرضیه شاهدایی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست افزود: در این نمایشگاه 65 شرکت از آلمان، 49 شرکت از ایتالیا، 18 شرکت از اتریش، 24 شرکت از ترکیه و 15شرکت از فرانسه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف از برگزاری یازدهمین دوره این نمایشگاه را رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی، بازاریابی جهانی و بهبود فضای کسب و کار در این صنعت عنوان کرد.

شاهدایی افزود: در این نمایشگاه که از دوم تا پنجم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، 600 شرکت داخلی و 524 شرکت خارجی حضور دارند، در حالی که در دهمین دوره این نمایشگاه 400 شرکت داخلی و 500 شرکت خارجی و در نمایشگاه نهم فقط 250 شرکت خارجی مشارکت کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه نمایشگاه ایران پلاست از مهم ترین نمایشگاه های منطقه خاورمیانه و آسیا در زمینه صنعت پتروشیمی و پلیمر به شمار می رود، گفت: این نمایشگاه، فرصت های اقتصادی زیادی را می تواند برای فعالان صنعت پلیمر کشور فراهم کند.

شاهدایی افزود: تلاش داریم از فرصت طلایی که پس از برجام در کشور ایجاد شد، برای توسعه صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.
معاون وزیر نفت توسعه بازار داخلی، افزایش صادرات، جذب سرمایه گذاری خارجی و کسب فناوری های جدید را از اهداف گسترش حضور شرکت های خارجی در کشور عنوان کرد.

شاهدایی تاکید کرد، توسعه صنعت پتروشیمی و پلیمر می تواند، زمینه اشتغالزایی را فراهم کند.

در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست که از دوم تا پنجم مهرماه در تهران برگزار می شود، با هماهنگی دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در صنایع ارزش آفرین اعلام می‌شود که بر اساس آن، تولیدکنندگان داخلی با اطلاع از تحولات جدید می‌توانند نسبت به انجام سرمایه گذاری جدید با مشارکت خارجی اقدام کنند.

علاوه بر حضور شرکت‌های اروپایی در یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، سفر هیات‌های تجاری و اقتصادی، فعالان صنایع پلاستیک و پلیمری از کشورهای مختلف هم در نمایشگاه امسال قطعی شده است.

امسال در قالب هیات تجاری و یا به صورت انفرادی بازدیدکنندگان تخصصی از کشورهای آلمان، رومانی، صربستان، فرانسه، یونان، اسلواکی، ترکیه، اوکراین و کانادا از آمریکا شمالی از یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست بازدید خواهند کرد.

مطلب قبلی۴۵ میلیون گوسفند و ۱۹ میلیون بز در ایران وجود دارد
مطلب بعدیآفت‌های ارز مدیریت شده

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید