چرا قیمت سکه در سال جدید ۴۶۰هزار تومان افزایش یافت؟

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش ۴۶۰ هزار تومانی سکه در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش اونس طلا در بازارهای جهانی، نرخ غیررسمی دلار و افزایش تقاضا دلایل تغییرات قیمت بود.

مسعود یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همزمان با محدویت سفته بازی در بازار ارز، سرمایه‌ها و نقدینگی مردم به سوی بازارهای دیگر از جمله طلا و سکه حرکت کرده که این امر سبب تقاضای شدید و موجب رشد قیمت طلا و سکه در بازار شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهرانضمن اشاره به عوامل رشد قیمت طلا و سکه در بازار گفت: در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی با افزایش نسبی قیمت روبرو شد و به ۱۳۱۴ دلار رسید. از سوی دیگر در بازار غیررسمی نرخ دلار به بیش از۶۰۰۰ تومان رسید که به نظر می‌رسد که این دو عامل سبب صعود قیمت سکه شد.

وی با اشاره به مهمترین علت گرانی سکه ادامه داد: یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر افزایش نرخ سکه، حرکت منابع نقدی و ریالی از بازار ارز به سمت بازارهای دیگر است، تا دارندگان منابع مالی بازاری برای حفظ ارزش سرمایه و کسب سود خود بیابیند.

یزدانی، توزیع سکه های پیش فروش شده توسط بانک مرکزی را در آرامش بازار مهم دانست و گفت: مسایل سیاسی و مسئله برجام تأثیر چندانی بر بازار در دراز مدت نداشته و التهابات و نوسانات مقطعی بازار با مدیریت دولت و همکاری مردم به حداقل رسیده و امیدواریم کشور با وحدت و همدلی از این مقطع تاریخی سربلند بیرون آید .

مطلب قبلیقدرتمندترین مدیران جهان از طرف نشریه‌ فوربز معرفی شدند
مطلب بعدی۱۰ کشور برتر در استفاده از ربات‌های صنعتی

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید