اصول تبلیغ داروخانه؛ راه‌های افزایش فروش و جذب مشتری!

اصول تبلیغ داروخانه؛ راه‌های افزایش فروش و جذب مشتری!

با افزایش تعداد داروخانه‌ها در سراسر شهر، رقابت برای فروش بیشتر، افزایش یافته است. برای کسب سهم از بازار در چنین فضای رقابتی نه‌تنها عرضه داروهای متنوع و کمیاب اهمیت دارد، بلکه باید از ترفندهای بازاریابی برای افزایش فروش استفاده کنید. راهکارهای متعددی مثل استراتژی‌های افزایش آگاهی از برند برای فروش و جذب مشتری بیشتر استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی اصول تبلیغ داروخانه برای افزایش فروش می‌پردازیم. مطالعه این مطلب کاربردی و مفید را برای آشنایی با ترفندهای بازاریابی داروخانه از دست ندهید.

افزایش آگاهی از برند؛ اولین اصل برای اجرای تبلیغات داروخانه

اولین راهکار برای دریافت سهم از بازار و رسیدن به درآمد، شناخته شدن است. اگر ساکنین یک منطقه داروخانه شما را نشناسند، به احتمال کمتری برای خرید به شما مراجعه خواهند کرد. ازاین‌رو در اولین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال و آفلاین داروخانه باید به شناساندن نام برند توجه داشته باشید. این کار به روش‌های مختلفی و باتوجه‌به بودجه بازاریابی داروخانه انجام می‌شود.

برخی از داروخانه‌ها برای شناخته شدن در بازار از بنرهای تبلیغاتی، فعالیت در فضای مجازی و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط استفاده می‌کنند. این راهکارها به دلیل داشتن هزینه بالا برای همه داروخانه‌ها مناسب نیست. همچنین در هر یک از روش‌های گفته شده فقط بخشی از بازار هدف، مخاطب قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب باید راهکاری مثل اطلاع‌رسانی انبوه با استفاده از سامانه پیام کوتاه را برای تبلیغات داروخانه در نظر بگیرید. این گروه از راهکارهای تبلیغاتی در عین داشتن هزینه کم، نرخ بازدید بالایی نیز دارند.

گسترش دامنه محصولات؛ جامعه مشتریان بالقوه را افزایش دهید

گسترش دامنه محصولات؛ جامعه مشتریان بالقوه را افزایش دهید

مراجعه‌کنندگان به داروخانه فقط به دنبال خرید داروهای درمانی نیستند. بسیاری از افراد برای خرید مکمل‌های غذایی، وسایل آرایشی و ملزومات بهداشتی نیز به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند. اگر یک داروخانه فقط داروهای درمانی را عرضه کند، فقط بخش کوچکی از مخاطبان، یعنی بیماران را جذب خواهد کرد. این نکته باعث محدود شدن جامعه مشتریان بالقوه و در نهایت کاهش درآمد خواهد شد.

برای افزایش سهم بازار، تنوع و گستردگی بیشتری در محصولات داروخانه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید همگام با تقاضای جامعه برای دریافت نوع خاصی از مواد دارویی و بهداشتی حرکت کنید. برای شناخت نیاز جامعه و تامین مواد داروئی و بهداشتی از ساکنین منطقه سوال بپرسید. برای تسریع این فرایند با ارسال پیامک منطقه‌ای از طریق وب سرویس پیامکی با نیازهای مردم منطقه آشنا شوید.

در نظر بگیرید که ساکنین نزدیک به داروخانه شما با احتمال بیشتری به یکی از مشتریان بالقوه تبدیل خواهند شد. پیامک منطقه‌ای یکی از خدمات سرویس ارسال اس‌ام‌اس است که فقط افراد ساکن در یک منطقه خاص را هدف قرار می‌دهد. این روش باعث مدیریت بهتر بودجه بازاریابی و تبلیغ داروخانه نیز خواهد شد.

تبلیغ در رسانه‌های سنتی را برای افزایش فروش داروخانه فراموش نکنید

برنامه‌های بازاریابی باید به نحوی اجرا شوند که طیف گسترده‌ای از افراد را تحت تاثیر قرار دهد. ازاین‌رو اجرای تبلیغات در رسانه‌های سنتی را برای دسترسی به قشرهای مختلف جامعه، فراموش نکنید. منظور از رسانه‌های سنتی، تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجله است. هر چند که این روش‌ها به نظر منسوخ شده‌اند؛ همچنان منبع دریافت اطلاعات درصد بالایی از افراد به ویژه بازنشستگان به شمار می‌روند.

تبلیغات داروخانه در شبکه‌های دیجیتالی مثل اینستاگرام و توییتر مخاطبان خاص خود را دارد و بیشتر افراد در سنین پایین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نظر بگیرید که این راهکارها نیاز به اتصال اینترنتی نیز دارند که برای بسیاری از افراد در سنین بالا مناسب نیست. برای تحت تاثیر قرار دادن این افراد پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های بدون نیاز به دسترسی اینترنتی استفاده کنید. روش‌های سنتی تبلیغات به همراه ارسال پیامک از کارآمدترین ترفندهای اجرای تبلیغ داروخانه است. در هنگام استفاده از پیام‌رسان‌های سنتی و همگانی مثل نصب بنر، ارسال پیامک و تبلیغات در تلویزیون باید از قوانین کپی رایتینگ برای نوشتن شعار تبلیغاتی استفاده کنید.

منظور از قوانین کپی رایتینگ اصولی است که برای انتقال سریع پیام در یک محتوا اجرا می‌شود. برای مثال در نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس باید در کمتر از دو تا سه ثانیه ویژگی متمایز لباس را معرفی و در همان زمان کوتاه مخاطب را به خرید ترغیب کنید. این اصول باید در نگارش متن تبلیغاتی داروخانه نیز در نظر گرفته شود.

ایجاد ارزش افزوده برای مشتری؛ مخاطبانتان را نسبت به برندتان وفادار کنید

ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب و مشتری از راهکارهایی است که برای انواع استراتژی‌های بازاریابی استفاده می‌شود. منظور از ایجاد ارزش افزوده ارائه خدمات یا عرضه محصولات رایگان به مشتری است. این کار باعث افزایش تعامل داروخانه با مخاطبان و ایجاد مشتریان وفادار است. همچنین درصورتی‌که مخاطبان اطلاعات علمی، مفید و کاربردی از داروخانه شما دریافت کنند،  برای خرید بیشتر اعتماد خواهند کرد.

ایجاد ارزش افزوده را می‌توان از کانال‌هایی مثل ارسال پیامک، ارائه کد تخفیف، عرضه محصول رایگان در نمایشگاه و رویداد و برگزاری سمینار برای اطلاع‌رسانی در‌مورد یک باور عمومی غلط انجام داد.

نکات مهم در تبلیغ داروخانه‌‌ها

نکات مهم در تبلیغ داروخانه‌‌ها

اجرای تبلیغات در داروخانه‌ها مانند هر کسب‌وکار دیگری باید با رعایت فاکتورهایی برای اثربخشی بیشتر همراه شود. برای افزایش فروش و موثر بودن روش‌های بازاریابی باید هدف‌گذاری دقیقی داشته باشید. منظور این است که بدانید دقیقا چه افرادی از جامعه با چه ویژگی‌های رفتاری و شخصیتی را هدف تبلیغات قرار می‌دهید. با هدف‌گذاری دقیق امکان انتخاب کانال مناسب نیز فراهم می‌شود.

اگر قصد تبلیغ مکمل‌های ورزشی را دارید، از روش‌های نوین مثل گوگل ادز، فعالیت در شبکه‌های مجازی و شرکت در نمایشگاه‌های مکمل ورزشی برای جذب مشتری اقدام کنید. در مقابل برای فروش محصولات مربوط به سالمندان از روش‌های سنتی مثل پخش تراکت استفاده کنید. علاوه‌بر این روش‌ها، انتخاب راهکاری همه‌گیر مثل ارسال پیامک همه برای هدف قرار دادن همه نوع مخاطب هدفی الزامی خواهد بود. همچنین نتایج حاصل از نرخ بازدید از پیامک و کلیک روی لینک‌ها نیز از روش ارسال پیامک قابل اندازه‌گیری است؛ بنابراین باید روش تبلیغات قابل اندازه‌گیری را انتخاب کنید تا در نهایت با تحلیل داده‌های حاصل از این روش به افزایش فروش برسید.

خدمات ارسال پیامک انبوه و منطقه‌ای فراز اس‌ام‌اس؛ راهکاری جامع برای تبلیغ داروخانه

خدمات ارسال پیامک انبوه و منطقه‌ای فراز اس‌ام‌اس؛ راهکاری جامع برای تبلیغ داروخانه

افزایش سهم بازار در زمانی که رقابت میان کسب‌وکارها شدید است، کار دشواری خواهد بود. با گسترش تعداد داروخانه‌های تاسیس شده در سطح شهر، رسیدن به افزایش فروش و سهم بیشتری از بازار نسبت به رقبا به یکی از چالش‌های اساسی تبدیل شده است. راهکارها و اصول مختلفی برای بازاریابی داروخانه مثل استفاده از روش‌های سنتی و ارسال پیامک وجود دارد.

همه راهکارهای تبلیغ داروخانه با هدف افزایش آگاهی از برند و شناساندن داروخانه به افراد جامعه و به‌ویژه شهروندان ساکن در یک منطقه است. مخاطبان یک داروخانه طیف گسترده‌ای از افراد را از نوزاد تا سالمند را تشکیل می‌دهند. ازاین‌رو باید روشی برای تبلیغ داروخانه انتخاب کنید که برای همه این افراد در دسترس باشد.

ارسال پیامک راهکاری ارزان و با بازده بالا است که به روش‌های مختلف انبوه، مکان‌محور و منطقه‌ای ارسال می‌شود. برای ارسال پیامک و استفاده از خدمات متنوع سامانه پیامکی به سایت فراز اس‌ام‌اس مراجعه کنید. در این سایت همه راهکارهای پیامکی قابل استفاده برای تبلیغات داروخانه قرار داده شده است.

مطلب قبلیپیش بینی رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴
مطلب بعدیآشنایی با دمپرهای موتوری؛ انواع و کاربرد آنها

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید