اشتغالزایی ۱۳درصدی صنعت نساجی در ایران

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت نساجی با ۵ درصد سرمایه‌گذاری در کل کشور، ۱۳ درصد اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، افسانه محرابی روز گذشته (پنج شنبه) در مراسم افتتاح رسمی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی با اشاره به اینکه صنعت نساجی در کشور دارای ۹۸۰۰ واحد تولید و ۲۸۰ هزار اشتغال است، اظهار کرد: این صنعت با ۵ درصد سرمایه‌گذاری در کل کشور، ۱۳ درصد اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی بسیار قاچاق‌پذیر و از این لحاظ لطمه پذیر شده است، افزود: صنعت‌گران لازم است به مسائلی مانند مباحث مدیریت مالی، به روزرسانی ماشین‌آلات، تولید، تکنولوژی و برنامه‌ریزی توجه کنند.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید نمایشگاهی در سطح بین‌المللی برگزار شود تا ایران به جایگاه اصلی صنعت نساجی بازگردانده شود، گفت: امید می رود دوره‌های بعدی نمایشگاه صنعت نساجی در استان اصفهان به عنوان پایتخت صنعت نساجی در سال‌های آتی برگزار شود.

محرابی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام‌شده در دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرایی شدن دستورالعمل واردات پوشاک براساس صدور گواهی فعالیت، تعامل گمرک برای محدود کردن واردات و استقرار گمرکات کشور در مبادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

مطلب قبلیآقای سیف! به دلار اجازه بدهید بالا برود
مطلب بعدیشرایط پیش فروش سکه جذاب شد

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید