مهم ترین اشتباهات رایجی که در اینستاگرام رخ می دهد را بشناسید

مهم ترین اشتباهات رایجی که در اینستاگرام رخ می دهد را بشناسید

خطرات زیادی مانند مسدود سازی، ریزش فالوورهای اینستاگرامی، هک، از دسترس خارج شدن پیج و… شما را تهدید می کند.

یکبار برای همیشه جلوی تمامی تهدید های پیش روی خود را در اینستاگرام بگیرید.

در ادامه ی مقاله سعی می کنیم تمام اشتباهات و راهکارهایی که به حفظ شرایط پیج اینستاگرامی شما کمک می کند بپردازیم.

نگاه کوتاه مدت به اینستاگرام

برای رشد و به هدف رسیدن یک دیدگاه درست باید داشت. افزایش فالوور میلیونی و چندهزارنفره در یک شب، یک هفته، یک ماه و حتی یک سال برای بعضی از کسب و کارها غیرممکن است.

به واقعیت و پتانسیل واقعی حوزه ی کاری خود توجه کنید. برای مثال میزان مخاطب علاقمند به حوزه ی تکنولوژی به مراتب بیشتر از تعداد مخاطب علاقمند به تجهیزات تعمیرگاهی است.

انتظار رشد یکسان داشتن در حوزه های متفاوت و انتظار بازخورد زودهنگام داشتن در شرایط نابرابر یکی از بزرگترین اشتباهات در اینستاگرام است.

افزایش فالوور هرگز با افزایش فروش برابر نیست.

افزایش فالوور هرگز با افزایش فروش برابر نیست.

بسیاری از ما توان افزایش مخاطبین را داریم اما آیا همه افرادی که توان افزایش مخاطب دارند، توان فروش بالایی هم دارند؟ پاسخ به این سوال خیر است.

 برای افزایش فروش در اینستاگرام نیاز به استراتژی دارید، استراتژی شامل تمام جزئیات است. با استراتژی متوجه می شوید که چقدر به افزایش فالوور نیاز دارید. مخاطب شما به چه نوع پستی نیاز دارد و در نهایت یک تقسیم بندی کلی از میزان فعالیت های شما در بخش های مختلف اینستاگرام را تشکیل می دهد.

پراکنده گویی ممنوع!

یکی دیگر از اشتباهات رایج ما، پراکنده گویی است. همه ی ما مثل دیجیکالا، تمام کالاها را نداریم.

تمرکز کردن برای معرفی و فروش یک کالا، یا یک دسته بندی کالایی خاص که سود بالایی دارد، می تواند بازخورد بهتری هم به همراه داشته باشد.

برای مثال اگر شما در حوزه ی کلی تکولوژی فعالیت کنید مسائل مختلفی وجود دارد ولی در حوزه ای مثل کامپیوترهای ALL IN ONE می توانید بهتر و راحت تر شناخته شوید و دیده شوید.

این نوع سیستم ها معمولا برای مراکز اداری و تجاری قابل استفاده است و طرفدارها و خریدارهای خاص خود را دارید.

خرید فالوور فیک

بخشی از الگوریتم اینستاگرام بر مبنای تعامل مخاطبین با پیج شما است. خرید فالوورهای فیک و یا خرید فالوور واقعی که به پیج شما و مطالب شما نیازی ندارد، شما را دچار ضررهای سنگنی می کند.

ضررهایی مانند جلوگیری از رشد، هزینه های سنگین جهت پاکسازی و از نو شروع کردن در پیجی جدید و ….

حضور در کمپین های بی اثر

تبلیغات یکی از موثرترین روندهای افزایش بازدید و افزایش فالوور و افزایش فروش است. اگر بدون استراتژی، بدون هدف و بدون آگاهی وارد هزینه های تبلیغات شوید، قطعا ضعیف ترین بازخوردها را دریافت خواهید کرد.

برای مثال حضور در کمپین هایی که مخاطب بدون علاقه باید بیش از صد پیج را فالوو کند تا برنده ی جایزه شود، نتیجه ی خاصی برای شما نخواهد داشت.

مخاطب بدون تمایل و بدون علاقه صرفا شما را دنبال می کند. با پیج و پست شما هیچ تعاملی ندارد و بعد از اتمام قرعه کشی پیج شما را به کلی آنفالو می کند. ضرر شرکت در این نوع کمپین ها بیشتر از سود آنها است.

چاله و پرتگاه اینستاگرام

چاله و پرتگاه اینستاگرام

وابستگی به اینستاگرام یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن است. حضور شما صرفا در اینستاگرام، وابسته شدن به درامدهای مقطعی قطعا می تواند آسیب جدی به شما و کسب و کار شما بزند.

زمانی که اخبار مختلفی مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام منتشر شد، افراد زیادی به دلیل وابستگی شدید به اینستاگرام دل سرد و بی انگیزه شدند.

برای جلوگیری از این ترس و برای جلوگیری از وابستگی، حتما در محل های امنی مانند سایت هم حضور داشته باشید.

متکی بودن بر یک پایگاه مثل اینستاگرام که سیاست های سازندگان، سیاست های کشورها و … در بودن یا نبودن آن دخیل است، بزرگترین اشتباه ممکن است.

اگر شما یک سایت داشته باشید، می توانید تمام اطلاعات مخاطبین اینستاگرامی خود را به صورت لیست شده از آنها دریافت کنید.

بعد از ازدسترس خارج شدن اینستاگرام به هردلیلی(فیلترینگ، سیاسی، هک و….) دیگر نگرانی ندارید و با یک پیامک تمام مخاطبین را در یک پایگاه جدید و یا همان سایتی که اطلاعات مخاطبین را از طریقش جمع کردید، جمع آوری می کنید.

یکبار برای همیشه با خطر مواجه شوید.

یکبار برای همیشه با خطر مواجه شوید.

شروع فعالیت در اینستاگرام گاها برای شما هزینه ای ندارد اما به این فکر باشید که بعد از گسترش کار خود در اینستاگرام، از هزینه های جاری برای هزینه ی ارتقا اینستاگرام استفاده کنید.

صرفا به هزینه کردن برای اینستاگرام بسنده نکنید و به سمت طراحی سایت و هزینه کردن برای داشتن یک سایت بروید. بدون شک امن ترین پایگاه اینترنتی که برای شما است و هیچ کس نمی تواند به سادگی آن را از دست شما خارج کند، سایت است.

سایت دریچه ی جدیدی از ورودی را از سمت گوگل به سمت کسب و کار شما باز می کند.

درصورتی که تمایل به دریافت خدمات اینستاگرامی داشته باشید می توانید از طریق آدرس “https://codepaz.com/services/digital-marketing/instagram/” به خدمات اینستاگرام مجموعه کدپز مراجعه فرمایید.

ما در مجموعه کدپز خدمات طراحی سایت هم انجام می دهیم، در صورتی که در فرم و یا تماس تلفنی به این اشاره کنید که از اطریق این مقاله با ما آشنا شدید، یک استراتژی کاملا کارآمد جهت جذب و هدایت مخاطبین از اینستاگرام به سمت سایت به شما به صورت کاملا رایگان ارائه خواهیم داد.

مطلب قبلیتدوین سناریو و برنامه ریزی برای آموزش فروش تلفنی موفق
مطلب بعدیبهترین شیوه کسب و کار خانگی | کار تولید در منزل

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید